Sinds een paar weken is mijn baby heel onrustig in bed. Hij is nu 14 weken. Hij wil heel graag draaien/rollen, maar kan dat nog helemaal niet. Hij houdt zichzelf en ons hier wakker mee omdat dit nu meerdere keren per nacht is, met gefrustreerd gekreun erbij omdat het hem niet lukt. Het lijkt soms ook wel op overstrekken. Ik begin me er dan ook toch zorgen om te maken. Is dit constante proberen te draaien met geluid erbij herkenbaar voor iemand?
Ja hoor heel herkenbaar. Onze zoon deed dat ook rond die leeftijd. Het kost een hoop kracht en dus produceren ze dan geluid. Til zelf maar eens iets zwaars op, of maak maar eens een beweging die je niet kent of lastig is. Dan maak je ook geluid. Hij zal waarschijnlijk in een sprong zitten oid, hij leert nieuwe dingen waaronder waarschijnlijk rollen. Dat gaat allemaal nog niet zo soepel. Niks om je zorgen overste maken, normale ontwikkeling.
Hier ook herkenbaar, dochtertje is bijna even oud. Ze was juist op weg naar doorslapen en nu zijn de nachten weer belabberd, ga er 10-15x uit en 2 nachtvoedingen (geen late avondfles) en ook overdag slaapt ze kort en onrustig. Hier begon het na de prikjes van afgelopen dinsdag, maar misschien was dat toeval. Hoop wel dat het snel beter gaat, want het zal vast overgaan maar als je erin zit is het wel pittig. Helaas weet ik van de andere 2 kinderen dat het zo vaak een beetje doorgaat. Wanneer je net denkt dat het lekker loopt is er weer een sprongetje, tandjes, ontwikkeling etc. Ik dat opzicht ben ik altijd blij als ze wat groter zijn.