Hup, bij deze krijg je een enorme schop onder je kont! Bel de assistente en leg je verhaal uit, soms is het inderdaad niet eens nodig om langs de huisarts te gaan en ander gewoon gaan! Die huisarts ziet echt heel vaak vagina's in allerlei kleuren en geurtjes voorbij komen! Mocht je deze huisarts dus inderdaad goed kennen en echt niet durven (wat niet nodig is) Maar dan kun je ook wachten tot je huisarts een keer op vakantie is en dan naar de vervangende huisarts gaan. Meid, zet je zelf er over heen en trek aan de bel!
Ik heb het ook een keer gehad, stonk echt als een bunzing en veel afscheiding. Nou ik had een behoorlijke schimmelinfectie en na een kuurtje van een paar dagen was ik er vanaf. Dus hup, in de benen (dicht houden ) en naar de huisarts. Liever daar even met de benen wijd dan geen seks meer toch?
Ja zou even naar de ha gaan idd. Kan je trouwens ook een schimmelinfectie zonder jeuk hebben bijv? Ik twijfel nu of ik een schimmelinfectie heb ( erg veranderde kleur slijm ) of dat het door de zw komt, maar ik heb er in het verleden 1 gehad ,maar toen jeukte het juist heel erg.
Sorry hoor, maar als je zò'n last hebt, dan ga je toch naar je huisarts?????? Kom zeg, je bent een volwassen vrouw met een serieus probleem, dat zo te zien niet vanzelf over gaat. Hup, naar de huisarts!! Soms is bellen voldoende. Had ik ook met klachten down under. Na uitleg via de telefoon kreeg ik een middel tegen vaginale schimmel en de klachten waren binnen no time verdwenen. Zonde om zo lang mee door te lopen
vind het knap dat je het hier toch even typt en slim natuurlijk voor meer meningen te krijgen. ik begrijp dat je je schaamt maar dat is absoluut niet nodig ... je kunt er toch ook niks aan doen. maar ik zou inderdaad even de assi bellen wie weet kan zij het afhandelen en anders weet de dokter al van je onderwerp mocht je toch daar heen moeten komen. ik heb zelf meerdere keren schimmel infectie gekregen niet extreme geur wel afscheiding. kreeg zon ei en was er weer snel vanaf. heel veel succes!! maar goh ik heb nooit geweten dat lactacyt niet goed is joh... dus eigenlijk het beste met alleen water? of andere middelen wel?
Ik ga vandaag even bellen! Idd die tampon is ook nog een optie... ga meteen twijfelen... De dokter moet maar even kijken!!!!! Zal straks in de pauze even bellen!!! bedankt meiden!!!
hey babs, had dit dus voor een paar weken terug maar dan met jeuk erbij heb veel te lang doorgelopen ...TJA wou ook niet met mn benen wijd bij de dokter zitten ..haha gebeld maar hoefde niet langs te komen mocht gewoon recept bij apotheek ophalen maar omdat ik zolang had gewacht werkte het dus niet en moest ik alsnog ps ik waste altijd met alleen water , nu raade de dokter mij dus wel aan omaf en toe lactacyd te gebruiken . oja en ik had ook wel eens iets gehoord over een tampon met yoghurt erin doen .. werkte volgens de dokter ook maar hij moest wel erg lachen hierom.. ps 2 : mijn dokter is begin 30 dus het is niet zo dat hij van de oude stempel is
Ik denk dat er bijna geen 1 vrouw is die niet een x een schimmelinfectie heeft gehad. Ik heb het in ieder geval al een paar x gehad. Vooral jeuk en andere afscheiding. Mij werd geadviseerd, mijn muts gewoon te wassen en niet te 'poetsen' ik waste me te vaak en zo kreeg ik dus schimmelinfectie. Ik kreeg toen ook zo een capsule om in te brengen.. daar had ik een averechtse werking op.. de jeuk werd 2x zo erg pfff. Toen gewoon 1 pil gekregen om in te nemen en weg was alles. Meis goed van je dat je even contact op neemt met de huisarts!
Wassen met alleen water, katoen ondergoed en even naar de dokter want dit kan heel goed een schimmelinfectie zijn
Je dokter is wel wat gewend hoor die zit daar echt niet mee... Ik zou idd snel bellen dan ben je er lekker snel vanaf, want is zonde genoeg dat je al zo lang mee loopt terwijl het zo makkelijk op te lossen is... en verder idd katoenen onderbroeken geen inlegkruisjes met water wassen wat wel mag (en ik ook doe ) is na mijn ongesteldheid een keer een vaginale douche nemen, ook gewoon gedaan toen ik zwanger wilde worden (niet rond je eisprong dan he maar alleen na je ongesteldheid) dan kan trouwens ook gewoon met water!
Hoe vaak ik wel niet met een schimmelinfectie heb gelegen bij de HA *bloos* en dan ook nog bij mannen,maar ja heeft me wel geholpen en heb er ook wat voor gekregen. Vondt het vreselijk om te moeten doen maar ja zo kwam ik er wel vanaf. Zal toch gewoon een afspraak maken bij de HA hoor,niet te lang mee rond lopen dat is ook niet goed!!
Zou echt even de huisarts bellen. Die heeft echt wel wat gezien en zou jou ook echt wel op je gemak stellen. Denk dat zij de enige zijn di je echt kunnen helpen aangezien je al veel van de gegeven tips hebt geprobeerd. Kom op meid, even kiezen op elkaar en gewoon doen! Wellicht hebben ze een middeltje en dan ben je van dit probleem af. Succes
Ik heb het ook gehad. Pff de geur, en vooral tijdens de sex werd het erger. Bij mij bleek het een verstoring in de zuurgraad te zijn. Heb toen tot 2 x toe een ab kuur gehad en daarna nooit meer last gehad.
Ik heb het ook gehad en bleek een onsteking te hebben in mijn baarmoeder. 1 kuurtje en ik was er vanaf.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of het wel een schimmelinfectie is. Ik heb dat ook eens gehad. Maar dan zonder vieze geur zoals ze beschrijft. Maar wel dat alles vurig rood was met witte puntjes. Dus het kan ook best wat anders zijn...
Ik heb vroeger vaak te lang rondgelopen hiermee. Schaamde me kapot! En zovéél jeuk...soms zat ik gewoon te wiebelen op mijn stoel... Maar na een hele lange tijd heb ik me er overheen gezet. Met lood in mijn schoenen naar de huisarts gegaan. Nou, die hoefde niet eens te kijken! Toen ik omschreef wat ik had kreeg ik een recept en stond binnen 5 minuten weer buiten. Als ik dat eerder had geweten! Tien keer liever even bellen met de HA dan een week met gigantische jeuk te lopen. En inderdaad - soms met nare geurtjes erbij. De tips zijn al gegeven, niet teveel aan je vagina doen. Gewoon water. Voor de rest verstoor je het alleen maar. Bellen! Ik kreeg 3 eieren om in te doen, en na drie nachten was ik er dus vanaf. Ik ben er toen heel lang vanaf geweest, totdat ik zwanger raakte. Toen heb ik weer een stuk of 4 schimmelinfecties gehad. Meteen bij de eerste tekens ervan heb ik gebeld. Ik ga er nooit meer zo lang mee rond lopen En je huisarts kan echt wel wat hebben. Iedere vrouw heeft wel eens een schimmeltje. Normaalste zaak van de wereld. En als je zegt; "het ruikt zo erg" denk ik niet dat de HA zegt; "oh, laat mij eens ruiken".
het spijt me meid, maar hoe eng het ook klinkt ik zou toch ook naar de huisarts gaan. denk je in dat je je daar 15 minuten bijzonder ongemakkelijk voelt bij iemand die er uiteindelijk voor gestudeerd heeft. daarna stap je buiten en heb je er met een paar dagen misschien helemaal geen last meer van. het is ff eng, maar zeker waard