sorry! hier de pol voor de laatste ronde!

Discussie in 'Babynamen' gestart door jongmama, 2 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Welke het leukste van de 2?

1. Jolie

2. Aimee

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.071
    3.862
    113
    Ja, ik ook. Jolie vind ik ook leuk, maar ook op zijn Frans uitgesproken. Vind het geen gehoor als je Franse (of Engelse namen) op zijn Nederlands uitspreekt.

2. Hemelsblauw

Hemelsblauw Actief lid

1 aug 2014
    234
    0
    16
    NULL
    NULL
    Aimee, maar wel de normale (franse natuurlijk) uitspraak!
    mooie naam!

3. lmcm

lmcm Actief lid

13 aug 2014
    485
    0
    0
    NULL
    NULL
    Aimée spreek je toch maar op 1 manier uit? :( Op z'n Frans dus "ei-mee", met de ei van ei zoals een kip legt :D Prachtige naam! Zeker doen :)

4. Luminis

Luminis Fanatiek lid

13 mrt 2014
    1.204
    46
    48
    Groningen
    Aimée met uitspraak em-mee (ken ook alleen maar die uitspraak). Anders Jolie! :)

5. Sophiaatje

Sophiaatje Niet meer actief

6. Nelllie

Nelllie Fanatiek lid

26 aug 2014
    2.220
    517
    113
    Ik ga voor Jolie!!:)

Ken zelfs enkel jongens die Aimee heten:)

7. indy22

indy22 Fanatiek lid

20 okt 2012
    1.829
    25
    38
    Uitspraak is inderdaad meestal emmee, omdat het een franse naam is en in frankrijk zo wordt uitgesproken..
    Maar je kan je kind best aimee noemen en het als ai-mee uitspreken! Jullie zijn de ouders dus jullie kunnen kiezen ;) Ik vind ai-mee trouwens ook mooi klinken..

Maargoed, houd dan ook van nederlandse uitspraken.. Vind ee-van ook mooier klinken dan ie-van (Evan) en vind jo-lie ook lief klinken en niet perse lelijker dan zjolie of djolie. Smaken verschillen :)

8. Kaila

Kaila Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.593
    215
    63
    Op Aimee gestemd, maar zag daarna dat je het wil uitspreken als Ai-mee. Dat vind ik dan echt weer verschrikkelijk, dus dan toch maar Jolie (wat ik overigens ook uitspreek als Zjoolie op z'n Frans, maar jij misschien ook niet...)

9. misa

misa Niet meer actief

Aimee. Ik snap ook niet hoe mensen bij de uitspraak emmee komen......... Ik ken ook aimee meisjes waar je de naam zo schrijft en zegt..!

10. Sax

Sax Bekend lid

22 jan 2013
    987
    0
    0
    Ai-mee op z'n hollands vind ik echt vreemd. Ik ben bang dat je dochter constant haar naam overal moet uitspreken en heel veel mensen het als 'em-mee' gaan uitspreken.

Desalniettemin moeten jullie doen wat JULLIE het mooist vinden :)

11. jongmama

jongmama Fanatiek lid

1 jun 2008
    1.476
    0
    36
    Als het jolie word dan spreken willen we het ook uitspreken zoals het er staat dus: Jo-lie. Djolie vind ik het ergste ik hou niet van namen die uitgesproken worden als DJ

Deel Deze Pagina