Ja, ik ook. Jolie vind ik ook leuk, maar ook op zijn Frans uitgesproken. Vind het geen gehoor als je Franse (of Engelse namen) op zijn Nederlands uitspreekt.
Aimée spreek je toch maar op 1 manier uit? Op z'n Frans dus "ei-mee", met de ei van ei zoals een kip legt Prachtige naam! Zeker doen
Uitspraak is inderdaad meestal emmee, omdat het een franse naam is en in frankrijk zo wordt uitgesproken.. Maar je kan je kind best aimee noemen en het als ai-mee uitspreken! Jullie zijn de ouders dus jullie kunnen kiezen Ik vind ai-mee trouwens ook mooi klinken.. Maargoed, houd dan ook van nederlandse uitspraken.. Vind ee-van ook mooier klinken dan ie-van (Evan) en vind jo-lie ook lief klinken en niet perse lelijker dan zjolie of djolie. Smaken verschillen
Op Aimee gestemd, maar zag daarna dat je het wil uitspreken als Ai-mee. Dat vind ik dan echt weer verschrikkelijk, dus dan toch maar Jolie (wat ik overigens ook uitspreek als Zjoolie op z'n Frans, maar jij misschien ook niet...)
Aimee. Ik snap ook niet hoe mensen bij de uitspraak emmee komen......... Ik ken ook aimee meisjes waar je de naam zo schrijft en zegt..!
Ai-mee op z'n hollands vind ik echt vreemd. Ik ben bang dat je dochter constant haar naam overal moet uitspreken en heel veel mensen het als 'em-mee' gaan uitspreken. Desalniettemin moeten jullie doen wat JULLIE het mooist vinden
Als het jolie word dan spreken willen we het ook uitspreken zoals het er staat dus: Jo-lie. Djolie vind ik het ergste ik hou niet van namen die uitgesproken worden als DJ