Punt zwaardvormig aanhangsel zichtbaar.

Discussie in 'Aangeboren afwijkingen' gestart door Keessie, 19 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Keessie

Keessie Actief lid

8 jul 2014
    358
    406
    63
    Vrouw
    Trotse melkvee boerin!
    Achterhoek
    Na wat zoeken op het internet is er zeer weinig over te vinden.

Bij onze zoon steekt het zwaardvormig aanhangsel uit. ( onderste stukje van het borstbeen)

De punt is duidelijk zichtbaar als hij gestrekt ligt , ook als je hem optil is hij duidelijk voelbaar. Ook heb ik het idee dat zijn onderste ribben iets naar buiten gaan staan aan de zij kant. Het is geen kippenborst.

De kinderarts bij het buro zegt dat het vanzelf weg trekt. Maar ik geloof daar niet zo in. Het wordt niet minder.

Is er hier iemand bekend mee en wordt het inderdaad minder? Word het minder puntig en minder voelbaar?

2. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Dit had onze jongste zoon ook. De kraamhulp is er destijds nog achteraan gegaan, omdat zij dit nog nooit had gezien.

Het is nu helemaal niet meer te zien. Trok vrij snel weg, ik denk dat het met een maand of 6 helemaal weg was.

3. skye81

skye81 Bekend lid

24 aug 2013
    920
    11
    18
    NULL
    NULL
    Als het over een tijdje niet wegtrekt dan zou ik weer langs de kinderarts gaan maar dan in 't ziekenhuis. Vraag je een verwijzing. Maar als de meesten aangeven dat het wegtrekt en het is niet ernstig zou ik me niet teveel zorgen maken hoor.

Ik hoop dat het snel weg is!

Deel Deze Pagina