Geen hond zeker? Ga je eerst maar eens wat meer verdiepen in het "hondeleven" want volgens mij denk jij het goed te weten hoe het zou moeten gaan.. Hoezo een mens dienen en onnatuurlijk bestaan?? Heb jij ooit een Jack Russel of een Herder wild in het bos zien lopen??! Kom op toch!!!
M'n dochter is bang voor honden. Dit zou ze best van mij kunnen hebben. Ik voel me ook zeker niet fijn bij honden. Het kan een gevoel zijn dat ik overbreng op haar, maar ik doe m'n best juist zo normaal mogelijk met honden om te gaan. Dat mensen hun kinderen bewust bang maken voor honden vind ik dus wat kort door de bocht. Overigens is ze bijvoorbeeld ook bang van auto's maar ook van m'n schoonvader. Deze angst is toch echt niet door ons aangeleerd
Honden zijn van nature natuurlijk gewoon wilde dieren, net als katten, koeien, varkens, geiten etc.. Dus in die zin is het zeker wel onnatuurlijk. De eerste gedomesticeerde honden werden gebruikt om de mens te helpen tijdens bv de jacht, en voor bescherming tegen andere dieren. Maar tegenwoordig zou ik idd geen jack russel in het wild uitzetten inderdaad, arm dier! :')
Heb niet alles gelezen, maar ik denk zelf niet dat het altijd uit angst van ouders komt voorzetten. Mijn man en ik zijn niet bang voor honden. Oke..ik ben bang voor vechtende honden, maar dat heeft Finn nog nooit gezien. Finn is dol op onze hond, de honden van mijn ouders en de hond van mijn zus. Wij hebben allemaal grote honden en mijn zus en ik zelf erg grote honden. Finn kan dus wel degelijk bang zijn voor honden. Groot, klein, maakt niet uit. Mijn zusje heeft sinds kort een pup, en daar schrok hij dus echt van toen hij ineens naast hem stond. Door het onverwachte denk ik. Wat hij niet kent, vindt hij eng. Dat heeft hij met alle beesten behalve met katten, die zijn altijd leuk. Maar varkens bijvoorbeeld ook. Die van mijn vader was tof, maar die op de kinderboerderij was wel even een beetje eng. Overigens vind ik dit niet erg, ik heb liever dat hij wat afwachtend is, dan dat hij bovenop een vreemd beest springt.
Liever een kind dat wat bang/terughoudend is, dan een kind die op een onbekende hond afstormt en gebeten wordt!!
Oh hier ben ik het dus totaaaaaaaal niet mee eens. Hahaha! Hier zijn het juist altijd die kleine hondjes die alles mogen, blaffen/grommen mag, trekken mag (je voelt het toch niet) hondjes boven andere honden tillen 'want ze zijn bang'. Nee hier luisteren, over het algemeen, de grotere honden 100x beter dan die kleine beesten.
Ja haha.. Als je het in die zin wil bekijken dan moeten wij ook nog steeds met een pijl en boog op onze rug lopen zonder kleding aan. Mensen zijn immers ook "in het wild" geboren.. Dus inderdaad in die zin heb je gelijk.. hihi... Zie je het al voor je?
Hahaha Nou, om eerlijk te zijn.... Ik heb een paar jaar terug in zo'n prehistorisch kampje gezeten, en dus een paar dagen zo moeten leven... Maar dan wel met kleren aan hoor! Ik bleek er niet erg geschikt voor te zijn
Whaaahaha, zie het zo voor me... Precies net als een hond dus niet meer geschikt is om in het wild te leven.. Hoop trouwens niet dat ik hiermee een nieuwe discussie open haha..
Nee misschien niet meer geschikt...maar ze hebben hun eigen diereninstinct nog wel... Dus een hond blijft een hond. En hij zal wel iets aangepast zijn maar uiteindelijk is het een ander soort dan wij ( laten we ook hier niet een andere discussie over starten, ik vind ons ook gewoon net als een dier..alleen van een andere soort: mens )
Dat is ook mijn ervaring. Zoals ik al eerder schreef, Teckels hebben bijv. de meeste bijtincidenten op hun naam staan.
Heb niet alles gelezen, maar onze zoon is echt wel bangig voor honden hoor. En dat heeft hij zeker niet van mij of zijn vader. Zijn vader is niet bang en gaat het niet uit de weg maar is van huis uit geen honden gewend. Ik ben opgegroeid met een hond(je) in huis en ben gek op honden. Onze buren hebben een jonge enthousiaste herder die ik altijd even aanhaal en begroet. Dan weet zoonlief niet hoe snel hij weg moet zijn, terwijl ik juist probeer om hem te leren om op een juiste manier met honden om te gaan. En voor de katten van vrienden van ons is hij juist niet bang...
Heb niet alles gelezen maar het zal een natuurlijk iets zijn denk ik, angst voor honden, wat versterkt kan worden door de reactie van ouders. Mijn schoonzus is niet bang van honden maar houdt er niet van en ipv haar dochtertje van 4 kennis te laten maken met onze hondjes maakt ze haar alleen maar bang. We hebben twee franse bulletjes waarvan eentje overenthousiast en bananen in d'r oren heeft. Kleine kinderen schrikken hiervan en grotere kinderen zijn haar grootste fans, komen hier aan de deur om te vragen of ze met haar mogen spelen. Die andere is niet zo speels. Schoonzus was het er niet mee eens maar onze schoonouders namen kleindochter een keer mee hier naartoe. Toen twee uur later schoonzus en man hier aankwamen was dochterlief met de hondjes op het gras aan het spelen. Die blikken: onbetaalbaar Ze komen hier maar 1x per jaar denk ik dus die kennismaking moet steeds opnieuw, zo wennen ze nooit aan elkaar. Denk trouwens dat ze hier nooit komt vanwege de hondjes maar ik ga ze niet opsluiten, voor niemand niet...zeker niet bij voorbaat.
Nou, andere mensen bleken juist uiterst geschikt. Ik functioneer nou eenmaal slecht als ik op een baal plantenresten moet slapen, het toilet een gat in de grond blijkt te zijn, de douche een vervuild waterstroompje is en het eten ronduit vies is..
Ik Vind het ook niet fijn als kinderen op mijn hond afstormen, niet dat hij wat doet maar ik vind het gewoon niet verantwoord. En ik snap ook wel dat er kinderen zijn die bang zijn voor honden, maar ik snap TS ook wel. Ik zie ook welleens (komt niet gek vaak voor) als ik loop met mijn "Statushond" dat die ouders een vieze blik geven en hun bijna de arm uit de kom trekt omdat ik er aan kom. Ik snap volkomen dat je je een stap opzij doet en voorzichtig bent. Maar ouders doen soms zo paniekerig terwijl er nog niks aan de hand is, door die reactie kruipt dat kind bijna in zijn/haar moeder. Ik vind niks erg aan terughoudendheid hoor en hoop dat mijn dochter ook nooit uit zichzelf naar honden gaat...
Haha, ik heb genoeg met een spinnenfobie incl mn zusje, zus & zwager. Maar eerst zeggen dat je er bang voor bent en dan wel de spin opzoeken en uitdagen en nog is een keertje expres langs rennen doen ze niet nee. daarbij doen ze netjes rustig als ik dat vraag hoor
Jeetje het is nog een mega discussie geworden haha! Naja kortom Ik heb honden, en als een kind daar bang voor is... Jammer maar das mijn probleem niet. Dan gaat vader of moeder maar lekker een stappie opzei met dat kind en als er in mijn huis (klinkt raar, ik heb helaas geen huis) niet geluisterd wordt, niet ingegrepen wordt woor ouders en men wil dan zeggen dat mijn hond stom is gaan ze maar lekker weg! probleem opgelost
Mijn dochter is niet bang voor honden of katten enzo. Ze is er juist dol op. Wat mij opvalt is dat vreemde mensen altijd tegen mijn dochter zeggen van: pas maar op, straks bijt hij. En dan denk ik: ja hallo, tuurlijk is een beetje voorzichtigheid geboden, maar je hoeft haar ook bij voorbaat al niet bang te lopen maken. Dus misschien komt het daardoor.
Mijn dochter vindt grote honden niet zo prettig en dat heeft ze niet van ons want wij zijn beiden niet bang voor honden. Ze is gek op spinnen en slangen daarentegen en dat heeft ze van mij, ze heeft een ringslang om haar nek gehad en een vogelspin op haar hand en dat vond ze super