Het ligt niet altijd aan de ouders. Wij hebben 2 dochters. De oudste houdt helemaal niet van dieren. Is ook panisch van honden en gaat echt niet bij klasgenootjes thuis spelen die een hond hebben. Tja, het zij zo, ik ga dat verder niet pushen ofzo en laat haar. De tweede houdt wel van dieren en giechelt de boel bij elkaar als ze van topt tot teen afgesnuffeld wordt. 2 zusjes en allebei verschillend met dieren.
Ik heb mijn dochter wel onder controle, maar zodra ze een hond ziet vind ze dat leuk en loopt ze er met haar kinderlijke enthousiastheid op af. Parkjes met honden vermijden we trouwens, maar soms zijn er van die mensen die het dus nodig vinden om met hun hond boodschappen te gaan doen bij een winkelcentrum en dan lekker alleen vast te binden voor de winkel waar allemaal mensen voorbij komen, of dus zoiets als bij een school gaan staan. Mijn dochter doet het dier geen pijn, ze wilt aaien (wat ik dus hardnekkig probeer af te leren en heb haast de neiging om dus maar te gaan zeggen dat honden gevaarlijk zijn).. veel honden schrikken hiervan en kunnen dan onverwachtse dingen doen, daarom aub geen honden op plekken zoals winkelcentra, die beesten hebben daar niks te zoeken.
Haha... Ja ik denk trouwens wel dat het aanstekelijk is. Net zoals dat veel/bijna alle kinderen geen spruitjes lusten. Je hoort het van anderen en dan verval je er zelf misschien ook sneller in? Ook al is het niet bewust.
Zoals ik al zei ,vind ik zo'n reactie raar omdat ik het niet ken. Ik voel me aangekeken omdat ik mijn hondje mee heb, daar erger ik me aan. Niet aan de angst van het kind. ik ben zelf ook moeder en ook mijn kind heeft angsten, die zijn echt ,of het probleem nou echt is of niet. Mijn moeder geeft haar visie ,mijn visie is/was dat een kind uit zichzelf niet bang is voor een dier en dus dat het naar mijn idee ergens vandaan moet komen. Ik zet die hier neer om andere visies te lezen...die mij helpen om het te benaderen op een geaccepteerde manier.
Helemaal mee eens! Zo ben ik dus een keer gegrepen door een hond. Ik liep er alleen maar langs, en hap... Hand openliggen.. Eigenaar erbij geroepen, en die werd nog eens kwaad ook, want het dier had nog nooit zoiets gedaan. Sta je dan met je goeie gedrag :x
Tuurlijk, maar het is maar net hoe je het benaderd. Ik weiger mijn hond bij voorbaat ergens neer te pleuren, als het niet gaat dan gaat het niet en dan gaat ze maar naar buiten of desnoods boven liggen weetikhet...heb niet zoveel afsluitbare plekken. Maar niet al voordat de visite binnenkomt.
fieuw.. haha nee vind het echt niet leuk, vooral omdat er hier heel veel van die pilaren staan, je ziet niet zo goed of er een hond vastgebonden staat. Nu is het hier in de buurt onder jongeren erg 'in' en stoer om zo'n stafford te hebben, jammer alleen dat ze die beesten totaal niet onder controle hebben (misschien ook wel bewust? om ze een beetje agressief te maken?). Ben dus als de dood dat mijn dochter al een stukje vooruit loopt op mij met de kinderwagen en dus leuk zo'n beest wil gaan aaien.
Nou, dan ben ik vast gewoon raar want ik vind spinnen echt fascinerend/mooi én ik vind spruitjes lekker! : D
Logisch toch dat ze jou 'zo aankijken'? Jij hebt een hondje bij, waar veel kinderen dus bang voor zijn. Ik zou het ook niet prettig vinden als mijn zoontje daar bang voor was. Volgens mij hoeven daar dan ook geen tig argumenten voor gegeven worden, want angst is een gevoel, en daar kun je dus niet veel aan doen.
Ik vind het trouwens ook niet leuk dat er altijd van die natte hondenneuzen in de buggy snuffelen. Maar ja, ga echt niet vragen aan die hondeneigenaren wat al hun redenen daarvoor zijn...
Ik vind dat niet logisch...als mijn hond zich niet kan gedragen neem ik haar niet mee. Dat is logisch..maar het is jammer dat zoveel hondenbezitters het verpesten voor de mensen die het wel doen zoals het hoort. bovendien sta ik dan op openbare grond dus ik mag daar gewoon zijn met mijn hond. Als ik dr mee naar binnen zou nemen werd het een ander verhaal ja.
Dan spoor je gewoon niet.... Op plaatjes vind ik spinnen ook mooi hoor, en met een klodder saté-saus zijn de spruitjes ook best te doen. Maar het ging over honden dacht ik
Nou mams136, ik vond de toon van je openingspost toch heel anders overkomen dan dat je gewoon interesse hebt in de achterliggende reden Hier trouwens ook wel eens een (grote!) hond die wordt vastgebonden aan de paal buiten de psz. Dat is een paal waar je de deur aan vast kunt zetten, dus zo'n 1m van de ingang. In principe kun je die hond dan dus niet 'omzeilen'. Ik vind dat dus echt niet kunnen. Gelukkig blijft hij tot nu toe aardig goed zitten en komt niet op je af, maar dan nog. En op de hei bij ons voor de deur, zou heerlijk kunnen zijn om met dochter te gaan wandelen. Maar alle honden lopen daar los, soms een heel eind van hun baasje vandaan. Weinig baasjes die hun hond ook bij zich roepen/houden als ze zien dat er een kind aankomt. Echt jammer vind ik dat.
Ik heb zelf 2 honden maar die zou ik ook nooit meenemen naar een schoolplein. Er zijn dus altijd kinderen die er bang voor zijn en terecht want sommige honden zijn nou eenmaal niet te vertrouwen.
Ik hou daar ook niet van en corrigeer haar altijd als ze het probeert en verontschuldig me dan. Mijn verantwoordelijkheid. Weer een voorbeeld van mensen die het voor anderen verknallen, zo jammer Mijn hondje is echt heel lief en doet geen vlieg kwaad.
Volgens mij zijn zulke dingen ook idd makkelijk aan te leren aan een hond. Snap dus niet zo dat sommige hondenbezitters dat toelaten. Maar ja, dat jouw hond geen vlieg kwaad doet, dat ruiken mensen die er bang voor zijn niet he.