We zijn nu al een jaar gestopt met de pil en ook al een jaar aan het klussen, maar tot op heden nog geen resultaat. Nu zit ik met redelijk wat ongemakken en mss dat iemand hier meer over weet. Vrijdag heb ik alvast een afspraak bij gynaecoloog. Reeds een zestal maand heb ik last van tussentijdse bloedingen, steeds zo'n 5 tot 7 dagen na mijn menstruatie (die zo'n 6 dagen duurt), deze bloedingen duren ook zo'n 5 à 6 dagen, waarna ik begin met ovulatietesten, en deze geven meestal een piek aan. In september/ oktober heb ik een cyclus van 53 dagen gehad, ben toen naar gynaecoloog geweest (op dag 52) en die heeft bloed getrokken. Die bevestigde dat ik wel degelijk een eisprong had, en dat ik nog moest afwachten, ook wat die tussentijdse bloedingen betrof. Sindsdien ben ik iets regelmatiger (tss 32 en 39 dagen) maar die tussentijdse bloedingen zijn er nog steeds, erger nog, deze maand van dag 13 tem dag 18, maar ook vanaf dag 23 tot nu. Het is meestal bruin bloed (en sorry voor de bewoording) bruin slijm, af en toe wat rood, en gisteren (toen ik dacht dat het over was en met een gerust hart sex dacht te kunnen hebben) bloedde ik weer na de sex. Ik word hier horendol van, geen enkele dag kan ik zonder inlegkruisje, steeds moet ik mijn voorraad verbanden mee hebben, en voel ik me ergens ook wel een beetje vies. Weet iemand wat er aan de hand kan zijn? Voor ontpillen lijkt het me nu toch wel wat lang toch?
Ontpillen moet volgens mijn huisarts binnen een jaar. Als je na een jaar nog onregelmatig bent dan heeft dat volgens hem een andere oorzaak en is niet meer te wijten aan de pil. Verder kan ik je geen tips geven helaas! Succes!
Hoi Alfz, Bij mij was het zo dat ik na het stoppen met de pil de ook continu bloedingen had. Dan 1 week niks en dan weer een paar dagen wel. Dat heeft bijna 2 jaar geduurd. Ik werd er knettergek van. Uiteindelijk kwam ik bij de gyn terecht en bleek dat ik endometriose heb. Dat hoeft bij jou uiteraard niet zo te zijn, maar misschien kan je toch nog een onderzoek aanvragen. Het moet toch ergens vandaag komen. Groetjes, Elvira
Ik had iets soortgelijks (ook veel tussentijds bruinverlies, slijm en af en toe rood) en bij mij bleek het van chocolade-cysten (endometriose) te komen. Dit hoeft het bij jou natuurlijk niet te zijn maar goed dat je het laat onderzoeken. Succes bij de gynaecoloog.
Hey Vlinder, Ik zie dat je nu zwanger bent. Mag ik vragen hoelang jullie erover gedaan hebben. Ik heb al gehoord dat endometriose een zwangerschap kan bemoeilijken, dus moest ik zoiets hebben (vorig jaar in april is er een poliepje gezien, die op volgende controle zijnde 4weken later, na menstruatie, was er niks meer te zien, dus mss dat ik er ook wat aanleg voor heb) dat ik een beetje voorbereid kan zijn. Groetjes En proficiat é
Hi Alfz, Dank je. In januari is de endometriose bij mij geconstateerd en in februari was ik zwanger. Ik had al klachten sinds september en ben in januari naar de gyn gestapt omdat het echt niet meer ging met het tussentijds bloedverlies en mijn cyclus die steeds meer overhoop lag. Zij dacht toen trouwens naast de cysten ook een poliep te zien in mijn baarmoeder maar daar was ze niet zeker van. Ik ben aan de Duphaston gezet en dat heeft goed geholpen. (eerst om een menstruatie op gang te laten komen en daarna moest ik het gedurende 15 dagen van mijn volgende cyclus slikken om het baarmoederslijmvlies te stimuleren en een eventuele innesteling te ondersteunen) Endometriose kan dus een zwangerschap bemoeilijken maar het hoeft gelukkig niet altijd zo te zijn.
Dus als ik het goed begrijp ben je mss door die medicatie gemakkelijker zwanger geworden? Dat geeft idd wel wat hoop. Ik ga zeker assertief genoeg zijn deze keer bij de gynaecoloog, want de vorige lachtte het precies een beetje weg, en iedereen is maar bezig over dat ontpillen, maar daar ben ik niks mee é. Zoals je zelf ook wel hebt ondervonden is het zeer irritant om constant met bloeding of spotting te zitten, plus ook de schrik dat er iets ernstig aan de hand kan zijn. Mijn moeder had vroeger ook al eens een poliepje, wie weet zit t een beetje in de familie
Waarschijnlijk wel ja. Nu ging het bij ons sowieso wel rap, de 1e in de 1e ronde en deze keer in de 2e ronde. Ik hoop dat er bij jou ook wat uit het onderzoek komt. Een beetje assertief zijn kan idd geen kwaad. Dit heeft natuurlijk niets met ontpillen te maken en het is zoals je zegt niet te doen om iedere keer tussentijds bloedverlies te hebben. Laat het even weten.
Gisteren dus naar gynaecoloog geweest, en die vermoed PCO, er zijn wel eitjes maar die rijpen niet correct uit of zoiets. Er is bloed getrokken om mijn hormonen te bekijken en woensdag moet ik terug op controle, dan weten we hopelijk wat meer. Ergens ben ik beetje opgelucht dat er iets gezien is, maar langs de andere kant ben ik ook wat bang: wat als het dan PCO is, welke gevolgen zijn er dan? Ze vertelde dat ik dan pillen moet nemen, en dat ik toch nog zwanger kon geraken, alleen klonk ze niet echt overtuigd. 'k Ga proberen me niet teveel zorgen te maken en afwachten wat er woensdag gezegd wordt.