Goedemiddag dames, Ik had vanochtend mijn tweede FM meting en er zaten 2 grote follikels van ongeveer 18mm, de rest waren klein. Nu zei de gyn dat ik dan donderdag de IUI heb. Donderdag komt me niet helemaal uit. Dus nu heeft ie met veel moeite woensdagmiddag gedaan, alleen kan ik het sperma enkel in de ochtend brengen vanwege de baan van mijn man. Dit vond de gyn niet echt geweldig. Maar goed, vandaag was t dus 18 mm, is donderdag niet te laat als ik dan de IUI ga nemen? Ik kan opzich wel donderdag. Of is woensdag prima? Trouwens ik spuit nu 9 dagen! Anders ga ik de afspraak toch verzetten naar donderdag ochtend... Xxx
Mijn advies (misschien niet wat je horen wilt): doe donderdag. Het is echt niet goed voor zaadjes als het zo lang moet wachten. Dan kan je morgen avond de pregnyl zetten en dan heb je donderdag de optimale kans. als je ovulatietest (urine) nu nog negatief is is donderdag nog prima. Mocht je zelf al begonnen zijn met je LH-piek, dan is donderdag te laat. Maar die kans is niet zo groot bij 18mm hoor!
Ik sluit me aan bij Merah, om de volgende reden: volg altijd het advies van je gyn: die weet wanneer je kansen optimaal zijn! Ik heb het plannen rondom alle MMM-afspraken altijd gezien als een mooie kans om alvast te oefenen voor als ik zwanger / moeder zou zijn. Dan zijn er vast wel vaker onverwachtse dingen (zoals ziektes) en moet je ook flexibel zijn... Onverwachte afspraken heeft me overigens al wel behoorlijk wat gedoe opgeleverd, laatste afspraak kostte me een vaste klant die goed was voor héél veel centjes per jaar.... Die ik nu dus misloop.... Maar wèl mooi zwanger, dus blij dat ik niet een dag vroeger of later gegaan ben...
Dank jullie wel lieve dames!!! Ik heb de afspraak verzet naar donderdag!! Dat is idd beter...en ja, mirrr, idd dan moeten we ook flexibel zijn! Gefeliciteerd met je zwangerschap! En nu dames...wanneer zal ik de pregnyl zetten? Vorige maand heb ik m 24 uur voor de IUI gezet, en ik voelde exact na 36 uur mijn eisprong!!! Ik heb nu dus de iui tussen 12 en half 1, zal ik de pregnyl dan woensdagochtend zetten? En totdan doorspuiten met puregon? Zucht...ik raak helemaal in de war! Xxx
Ik zou daarover echt bellen met je gyn hoor! Bij mij zat er namelijk altijd meer dan 24 uur tussen. Bij een IUI is het natuurlijk wèl zo, dat het zaad wel langer blijft leven dan het ei dus beter iets te laat dan veel te vroeg... Maar ook hierin zeg ik: gewoon braaf precies doen wat de gyn zegt!
Dat had je gyn idd door moeten geven! Bij ons in het ziekenhuis houden ze 36 uur aan, als je zelf nog niet aan je LH-piek begonnen bent. Stel, je hebt donderdag 10:00 je inseminatie, dan zet je dinsdag 22:00 de spuit. Die 36 uur is eigenlijk altijd standaard (muv als je zelf dus al een positieve test hebt). Als je dinsdag avond pregnyl zet, hoef je die avond niet ook nog puregon te spuiten. Vanavond spuit je dus voor de laatste keer puregon.
Hey Vrouwtje; jij hier?! Ik heb je al zo'n tijd niet gezien!! Maar wat fijn dat de IUI gepland staat. Hoe is het spuiten tot nu toe, meis? Ik zou inderdaad ff aan de gyn vragen wanneer je de pregnyl moet zetten. Ik denk aan je, meis. Kom je snel weer langs om te vertellen hoe het gaat?? xx Eevie