Gestresste vrouwen krijgen vaker huilbaby's....

Discussie in 'De lounge' gestart door mijnimeel, 31 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mijnimeel

    mijnimeel Fanatiek lid

    10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    AMSTERDAM - Zwangere vrouwen met veel stress krijgen vaker huilbaby's. De pasgeborenen van moeders die het rustiger aan doen, huilen veel minder. De stress is van invloed op lichamelijke processen bij de zwangere vrouw, die weer gevolgen hebben voor de ontwikkeling van het kind.

    Dat is een van de resultaten van het vrijdag gepubliceerde onderzoek 'Amsterdam Born Children and their Development' (ABCD) door de GGD en het Academisch Medisch Centrum (AMC) in Amsterdam.


    De onderzoekers wilden weten wat de invloed is van bepaalde factoren tijdens de zwangerschap op de gezondheid van baby's. Sinds 2003 volgen de wetenschappers ruim 8000 vrouwen en hun pasgeboren kinderen.
     
  2. Ooievaar

    Ooievaar VIP lid

    22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Toen ik zwanger was had ik ontzettend veel stress. Veel gedoe op mijn werk en bang dat ik weer een miskraam zou krijgen.
    Onze dochter is absoluut geen huilbaby.. Toen ze 6 weken was sliep ze al door. Ze is nu anderhalf en is nog geen 1 keer snachts wakker geweest. :D En huilen is er echt bijna niet bij. Het is juist een lachtertje.
    Als ze huilt dan is er vaak wel iets. Je merkt het aan haar huilen en dan is het ook zo weer over.
    Ben er wel heeeeeel erg blij mee.. ;)
     
  3. MamaDenise

    MamaDenise Fanatiek lid

    21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    en ik ben een stress kipje hihi
    toch maar wat kalmer aan gaan doen dus ;)
     
  4. JoyceD

    JoyceD Fanatiek lid

    6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Ik weet niet of ik dat onderzoek wel vertrouw :rolleyes:
    Toen ik zwanger was van onze jongste had ik echt ontzettend veel stress .
    Mijn jongste zusje ( toen 19 jaar ) was ook zwanger en kreeg tijdens haar zwangerschap wel 5 hersenbloedingen .
    Het was de vraag of zij en haar kindje het zouden redden .
    Verder moesten wij ons het hoofd breken over wat we wilden , haar redden of haar kindje mocht het er op aankomen .
    Wij hebben gekozen om dan mijn zusje te redden ipv het kindje , maar met veel pijn in het hart .
    Gelukkig hebben beide het geredt , maar ze zijn er nog niet klaar mee .
    Ook ging het slecht met mijn pa en ma .
    Pa is hartpatient en ma heeft meerdere soorten reuma .
    Mijn moeder zorgde ook nog eens jarenlang voor mijn neefje die van de ene op de andere dag werd weg gehaald door mijn zus ( een andere ) .
    Sinds dien zien we mijn neefje niet meer en is het alleen maar de rechtbank die steeds zien om te proberen toch mn neefje te kunnen zien .
    Mijn opa ging ( en gaat nog steeds ) heel slecht .
    Die heeft een luchtbel in zn hoofd waardoor hij aan het dementeren is en langzaam alle lichaamlijke functies uit gaan vallen .
    Toen ik zwanger was ging dat ineens heel snel .
    Nu is hij min op meer stabiel , maar het gevaar is er nog steeds dat het zo is afgelopen met hem .
    Zomaar , zonder waarschuwing of zo .
    Als die luchtbel (of bloedprop , dat weet ik eigenlijk niet precies ) in zn hersenen terecht komen is het einde verhaal .

    Hoe bedoel je stress :confused:
    Ik had dus aardig wat voor mn kiezen in die tijd en ik heb absoluut geen huilbaby .
    Zij sliep al vanaf dag 1 door zonder ook maar even wakker te worden .
    Huilen deed en doet ze alleen als er echt wat is ( ziek of zo ) .
    Verder lacht en speelt ze alleen maar :D

    Groetjes Joyce
     
  5. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Tja het kan natuurlijk wel waar zijn, maar bewijzen kan je het denk ik niet.
    Ik denk dat ieder kind anders reageerd, ook zo jong al.
    Ik had een fijne zwangerschap en veel gelachen tijdens de laatste periode.
    Ik heb nu een hele makkelijke dochter, althans dat was ze als baby ( nu in de peuterpubertijd, nee dat is geen pretje ;) )
    Maar ik ken ook vrienden met stress zwangerschappen achter de rug, en die kleintjes huilen om het minste geringste, niet kalm te krijgen.
    Dus mijn gevoel zegt dat er toch iets van waarheid in de test zit.

    maar goed hoe test je zoiets, het zal wel een standaard test zijn onder de zoveel vrouwen , en daar komen toch vaak negatieve dingen uit.

    Ik denk dat een huilbaby al erg genoeg is, en als je dan ook nog te horen krijgt dat het jou schuld is omdat je een gestresste zwangerschap hebt gehad, dat je je dan nog naarder gaat voelen.

    Dus ik bekijk zo'n test met een ;)
     
  6. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    na 3 miskramen niet gestresst?

    "caitlin" waarom huil jij niet dan je maakt het verhaal ongeloofwaardig ;)
     
  7. senseemillia

    senseemillia VIP lid

    20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Hoop niet dat dit waar is. Ik ben vanaf de eerste bloedingen erg gestresst. Nu nog steeds of weer door de bloedingen...
    Ben bang dat ik dit negen maanden zal blijven.
     
  8. Saraah

    Saraah Fanatiek lid

    6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    hmmmmm..... ik weet neit of ik dit helemaal vertrouw... beetje bangmakerij voor de mensen die gestressed zijn.


    12 jaar geleden toen mijn half zus zwanger was, was zij aan de drugs... na 3 maanden was zij " cold turkey" gestopt, en erg ziek ... dit is super stressvol en je wordt super ziek... toen ze eindelijk niet meer ziek was, zat ze met de stres om niet meer te gebruiken... al die mensen om je heen ... een eigen huisje zoeken, je bent dan ook super paranoide... ik weet dat zij SUPER stressed is geweest, maar vanaf dag 1... heeft die jongen niet gehuild... en heeft doorgeslapen...

    ik denk dat het te maken heeft met het kind zelf, want kinderen van vrouwen die geen stress hadden ( zoals mijn vaders vrouw) heeft een huilbaby gehad... en zij was verre van stress... iedereen was er om haar te helpen... alles werd voor haar gedaan, ze werkte niet, haar zus maakte haar huis schoon ( marokkanen denken dat je ziek bent als je zwanger bent, denk ik ) en toch een huilbaby..!!!

    dus ik geloof er niks van !
     
  9. Niet meer actief

    Ik weet ook niet of ik dat allemaal moet geloven. Ik was ook vrij gespannen tijdens mijn zwangerschap niet zo heel erg hoor, maar alysha was een schat vanb een meid die na 4 dagen geheel doorsliep zonder nachtvoeding en huilt tot nu toe alleen als er iets is.
     
  10. duikster

    duikster VIP lid

    13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    nou, ik ga gewoon proberen om me zo veel mogelijk te onstpanne, voor zover mogelijk natuurlijk, maar we zullen het wel gaan beleven. ik kan me wel voorstellen dat stress invloed heeft op kinderen, maar gelukkig is elk kind ook weer anders!!

    Karin
     

Deel Deze Pagina