Hallo Meiden, Ik heb een groot probleem fruitvliegjes!GRRRR Het enige wat ik aan fruit (vers)heb liggen zijn wat bananen en appels de rest heb ik al verhuisd naar de koelkast,ik zie die vliegjes overal en nee ik zie ze niet vliegen maar ik vind ze vies,ik heb ook redelijk wat planten...allemaal gezond,hoe kom ik toch aan die rotbeesten?En hoe kom ik er af? Iemand tips? liefs
toch is er iets wat aan het rotten is bij je anders heb je er geen last van en tja wat kan je ertegen doen , de haard weghalen succes met je vliegjes , ik vervloek die dingen ook maar ja soms ligt er toch iets waarvan jij het bestaan even bent vergeten of een plant die toch de boosdoener is
Haha, nou ik heb er hier ook erg last van gehad hoor! Maar het was ook echt de tijd van het jaar voor die kleine irritantjes! Je hoeft maar een stukje te gaan fietsen en je zit er helemaal onder! En aangezien wij met onze achtertuin bezig zijn geweest en we de deuren vaak open hadden, waren ze ook allemaal naar binnen gevlogen! Maar goed, het is nu al weer een stuk minder! Vooral bij de ramen.. Wat kan je er aan doen? Gewoon af en toe met de doek er langs...
Ik word er ook gek van en ik hoor van veel mensen dat ze er veel meer last van hebben dan andere jaren. Denk zelf dat het aan de temperatuur ligt. Normaal kun je best een paar dagen een appel hebben liggen, maar nu heb je meteen van die rotvliegjes. Idd alles in de koelkast (planten zou ik niet doen ) en hopen dat ze het dan opgeven.
Ik heb er idd ook alleen maar last van als er iets ligt te rotten, meestal fruit. Ik zou het fruit in de koelkast doen, even goed poetsen overal en dan kijken wat er gebeurd. En anders is het misschien toch van een plant!
ik heb een tip voor fruitvliegjes en dat is,een bakje met azijn en een druppel vloeibare zeep op de plek des onheils zetten ze verdwijnen als sneeuw voor de zon
het ligt er niet aan of je iets te rotten hebt hoor! het is dit jaar gewoon een plaag! als ik 1 appel neerleg (vers) dan zijn er binnen 5 min. van die vliegjes. als ik ga fietsen, dan zie je ook overal vliegen, dan ga je echt door zo`n zwerm heen en heb je ze in je neus en ogen zitten.. bah maar het word kouder, en dan geraken we er wel weer af.
Het is idd dit jaar een plaag, ik denk door de extreme warmte en veel regen in augustus. Wij hebben een pruimenboom in de tuin staan waarvan we niet alle pruimen eruit kunnen halen omdat de boom gewoonweg te hoog is, we hebben daardoor wss ook veel meer fruitvliegjes binnen omdat ze van buiten naar binnen vliegen? Maar ze zijn idd buiten overal te vinden. Mijn kat vind ze igg heerlijk
Wij hebben er ook last van en bij ons staat echt niks te rotten want al het fruit ligt in de koelkast en we hebben geen planten in huis. (alleen neppers )
Thanx voor alle reacties! Heb alles nog is nagekeken maar niets dat aan het rotten is En Noura wat je zegt je legt een appel neer en die krengen zijn er alweer! Zal vandaag weer goed gaan poetsen,enne die tip van Ciel ga ik meteen proberen! liefs
Ik had er ook een hele boel. Ik heb dan ook een afvalbakje in mijn kastje. Zo eentje die eruit schuift als je de deur opent. Poetsen helpt. Ik heb alles nog eens extra gepoetst, en geen etenswaar meer waar ze bij kunnen, en afvalbakje buiten. Ze zijn allemaal weg. Maar het is nu ook alweer best koud in ons huis( oud huis) dus misschien lag het ook aan de tempratuur.
zooo... ik ben dus niet de enigste die er last van heeft.. Ik heb heel het huis gesopt en maar gezocht waar ze vandaan komen. Maar toch echt niks gevonden. In de tuin stikt het er ook van. Volgens mij zijn het niet de echte fruitvliegjes maar komen ze van de bomen af. zooo goor bah..
bij ons zijn er binnen en buiten ook heel veel fruitvliegje, (met zo'n elektische vliegenmepper knetteren ze lekker) ze zijn erg iritant maar weet er ook niks aan te doen.
Wij hebben er ook zo'n last van. Heb inmiddels al het fruit in de koelkast, maar ze blijven in de keuken rondhangen.
Bij mij op werk vallen ze aan als je ind e buurt van de koffieautomaat komt zo ongeveer ze vinden koffieprut ook erg lekker helaas geen idee waar ze vandaan komen.. maar volgens mij is de enige manier om er vanaf te komen.. stevig poetsen (tot je er bij neervalt en dan nog iets meer) of gewoon wachten.. maarja.. zo smakelijk zijn ze nou ook weer niet ben wel benieuwd of die azijn met groene zeep helpt tho laat het maar gauw weten
Volgens mij is er een verschil tussen die beestjes die je zo lekker kan eten als je aan het fietsen bent :-& en die kleine irritantjes in je huis! Bij mij zitten ze meestal op de aardappels ....daar zou ik eens kijken!
Hmm dit lees ik op een ander forum: Met als bronvermelding een linkje naar een artikel op intermediair.nl... maar de pagina bestaat niet meer Die kruimeldief is misschien zo'n slecht idee nog niet