Ik hoop dat iemand hier het antwoord weet want kan het zo nergens vinden. Mijn man en ik gaan scheiden,we wonen in een huurwoning maar de woning is boven de huurtoeslagen grens,zou ik als ik hier blijf wonen toch recht hebben op huurtoeslag omdat het ivm een scheiding is. Mijn moeder denkt van wel maar ik kan dus nergens vinden of het ook zo is.
Volgens mij niet...als het boven de grens is dan is het boven de grens. Je kan een proefberekening maken op de site van de belastingdienst/toeslagen. Dan geeft het programma vast wel aan of je recht hebt of niet.
De woning is 750,- dus ruim 100euro boven de grens.(die is 647)Die proefberekening heb ik dus niks aan omdat ik al huur en niet nu ga huren en dus met andere omstandigheden zit.
Volgens mij kun je je niet beroepen op het verworven recht op huurtoeslag van een zittende huurder omdat je hiervoor ook geen huurtoeslag hebt gekregen. Dat is naar ik weet de enige uitzondering op deze regel. Balen voor je... Grens ligt volgens mij inmiddels op 664, maar daar heb je nog biks aan.