Mijn vriend wil 5 dagen naar venetie met het vliegtuig. Maar hij wil zonder de kleine. Dus de dag van vertrek en de dag van aankomst zie je haar wel... Maar ik vind het lang zonder haar. Mijn vriend wil daisy niet meenemen omdat hij haar nog te jong vind voor het vliegen en omdat ze best veel slaapt nog overdag... Wat zouden jullie doen en waarom?
ik heb (nog) geen kinderen dus ik kan er niet echt over meepraten,maar ik denk dat de moeder het zelf het beste aan voelt wat te doen. ik denk als er goed voor dr gezorgt word en ik niet teveel heimwee krijg ik dr wel bij oma zal laten voor 5 dagen. ik zou zeggen doe wat je gevoel zegt groetjes
ik denk dat ik de kleine weg zou bregen naar een zeer vertrouwde oppas ! ben je er weer eens lekker uit met zijn tweetjes en je kan met je mobiel elk moment van de dag bellen ! maar kan me voorstellen dat je het moeilijk vind misschien kan je afspreken om een dagje korter te gaan !
Ze kan best mee, maar dan moet je je ritme wel aan de kleine aanpassen. Alhoewel ze er niet veel aan zal hebben, rust en regelmaat (klinkt ouderwets) is toch het fijnste. Ik zou lekker een paar dagen alleen met mannetje gaan, is ook goed voor de relatie!
ik zou het persoonlijk niet kunnen zo lang, zelfs niet bij mijn 9-jarige dochter. maar goed dat is dus persoonlijk. ik zou de hele dag aan mijn kinderen denken, dus echt ontspannen op vakantie zou het voor mij niet zijn. je moet gewoon naar je gevoel luisteren. misschien kun je eerst eens een weekendje met je vriend ergens heen gaan, en dan niet zo ver weg, als je het dan niet meer houd kun je altijd terug gaan...
Venetie is niet echt een handige stad om met een kleine naar toe te gaan: je kunt vrijwel nergens met een buggy/kinderwagen komen! Het is echt overal trapje op trapje af in smalle straatjes. Rolstoel/kinderwagen vriendelijk hebben ze daar nog mooit van gehoord...... Naar elke andere stad zou ik de kleine gewoon meenemen hoor! Vijf dagen vind ik wel erg lang om mijn kindje te missen, en als je je een beetje aanpast aan zijn/haar slaap en eettijden is het volgens mij hartstikke goed te doen.
Ben met mijn twee oudsten (16 en 13jr) naar turkije geweest in de herfstvakantie(we zouden op stedentrip, ze hebben ook drie tropenjaren achter de rug met de zwangerschappen en twee nieuwe broertjes, vakantie was er bij in geschoten) Mijn hubbie houdt niet van zonvakanties en hij had de herfstvakantie vrij vanwege zijn werk(sportleraar) Ik was verschrikkelijk blij dat we niet met de kleine mannen op reis waren, vliegen was een soort hel voor de kleintjes die wel in ons vliegtuig zaten, sommigen huilen bijna de hele reis, vooral de druk op de oortjes en het late tijdstip zorgden voor hun ellende. de ouders moesten ze ook de hele reis op schoot wat ook niet echt een aanbeveling is, tijdens turbulentie moet iedereen weer op zijn stoel blijven en moeten de gordels weer om, heel vervelend als eentje net in slaap gevallen was. Het was op plaats van bestemming, geweldig voor ze geweest, we waren op een zeer kindvriendelijk resort. maar ik zou ze gewoon niet aan zo'n lange reis willen blootstellen. Als je je kleintje met een gerust hart bij je ouders(schoonouders) achter kan laten, kun je het zien als even quality time met je hubbie en als het niet goed voor je voelt.... gewoon iets anders gaan doen met zijn drieen of een paar jaartjes wachten.
ik zou gewoon gaan! superleuk toch? je mannetje wil gewoon met jou alleen weg,eindelijk weer even van elkaar genieten. ik neem aan dat je kindje in goede handen is.
Ik zou de kleine meenemen. De vliegreis is kort dus dat is het probleem niet. Rustig aan doen daar en niet te veel activiteiten op 1 dag plannen, dan komt het vast goed.
Als je kleine bij oma in goede handen is, en als zij wil oppassen, moet je het volgens mij gewoon doen! Het is echt goed om even echt met zijn tweeen te zijn heel af en toe en ik denk dat je dochter er nog niet heel veel aan heeft, zo'n stedentrip. Eerst dat stuk vliegen en dan zo'n niet heel kindvriendelijke stad.... Maar goed dat moet je natuurlijk zelf bepalen. Toen ons zoontje 10 maanden was zijn we zonder hem op huwelijksreis geweest en ook al misten we hem vreselijk, het was ook wel heerlijk om weer even echt samen te zijn!
Hey Bar, Ik zou haar meenemen, we gaan morgen met het vliegtuig naar Turkije met Nicky. Beide oma's wilden wel oppassen, maar ik ga echt niet op vakantie zonder m'n meissie. Een weekendje zou ik misschien nog wel doen, maar het liefst heb ik haar gewoon bij me. Venetie is inderdaad niet handig met kinderwagen, maar met een buikdrager is het denk ik goed te doen. Je moet doen waar jullie je goed bij voelen!
als je nog nooit zo lang weg bent geweest en je meisje dus nog nooit zo lang bij een ander is geweest zou ik die gok niet nemen, en haar gewoon meenemen. venetie is niet naast de deur en als er wat aan de hand is zit je mooi te kijken
Sorry, maar volgens mij moet je dit echt zelf beslissen! Zoals je ziet zjn de meningen zeer verdeeld en heb je er niks aan. Je moet doen wat je gevoel je zegt, dat kan een ander niet zien bij jou. Dus wat de poll ook aangeeft, je moet toch zelf een keuze maken samen! Veel succes!
ik vind venetie niet echt een plaats om met een kleintje naar teo te gaan. alles is klein en nauw en een kinderwagen is daar al snel reuzachtig. ik snap dat je je kleintje vreselijk gaat missen, maar misschien is het toch ook wel een keertje lekker om weer even met z'n 2 te zijn. ik weet iig wel dat het hier wel af ent oe zal gebeuren, de kleine bij oma en wij even een weekendje er tussenuit. en wat betrreft de oppas, lijkt me dat de kleine toch perfect af is bij oma?!
Ik denk dat ik het zelf niet zou kunnen ... maar dat is inderdaad heel persoonlijk. Dus als jij het gevoel hebt dat je je kindje niet 5 dagen lang kunt missen moet je het niet doen.
ik zou de kleine naar oma brengen, die geniet er dan ook lekker van en jullie ook weer van elkaar! je leeft maar 1x en 5 daagjes is vrij kort hoor!
Twee jaar geleden ben ik met mijn man 6 dagen naar Tenerife geweest en mijn zus heeft voor onze dochter gezorgd. Ik vertrouw haar volledig. Alleen was het heel sneu voor mijn zus dat m'n dochter erg ziek werdt (41graden koorts..) Ik miste m'n dochter verschrikkelijk en mijn man had daar eigenlijk ook wel last van. Het was overigens wel een heerlijke vakantie! Dit jaar zijn we met z'n vieren naar Griekenland geweest, 8 dagen. De jongste was toen 4 maanden en het ging prima. Zo'n vliegreis is wel zwaarder maar ik wilde ze gewoon meenemen. 't Is bij ons maar net hoe de pet staat of we met z'n allen gaan of met z'n tweetjes. Binnenkort gaan wij nog lekker met z'n tweetjes weg, is inderdaad heerlijk voor je relatie! Maar je moet echt doen wat jijzelf wilt. Ik heb je twee voorbeelden gegeven, vakantie met én zonder kinderen (zeker zo klein). Doe wat je gevoel je ingeeft!