HELP!! Wel ovulatie, maar geen temp stijging? Kan dat??

Discussion in 'Temperatuurkaartjes' started by Bueno, Jul 8, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bueno

Bueno Actief lid

Apr 25, 2012
    331
    0
    0
    NULL
    NULL

Ow ik word hier dus echt zo onzeker van he..:(
    Ik had dus op 15 en 16 een positieve ovulatie test (hij was op de 14e 's avonds ook al heel donker, maar nog net niet positief) en ik dacht zeker te zijn dat ik de 16e 's avonds of in de nacht van 16 en 17 mn ei heb gehad (had zelfs een mooie temp dip!). Had de 17e 's morgen ook meteen pijnlijke borsten, heb ik normaal altijd direct na mn ei. Ik heb gelezen dat die pijnlijke borsten worden veroorzaakt door t stijgende progesteron, maar dat progesteron moet normaal ook zorgen voor je temp stijging na de ovulatie heb ik gezelen..
    Waarom, oh waarom stijgt mijn temp niet?????:(

Dit is de eerste maand dat ik de hele maand temp. Ben vorige maand begonnen met tempen op 5 dpo, toen was mn temp tot aan mn NOD constant 36.7 en 36.8..

Is er iets fout gegaan bij mn eisprong? Of kan ik er vanuit gaan dat ik gewoon een ei heb gehad??

2. Darinka1

Darinka1 Bekend lid

Nov 21, 2010
    504
    10
    18
    thuis
    Ik zie gewoon mijn eigen kaartje als ik op jouw link klik?
    Om de juiste code te hebben moet je klikken op sharing => Get code
    en dan 1 van de onderstaande code's kopieren.

3. Bueno

Bueno Actief lid

Apr 25, 2012
    331
    0
    0
    NULL
    NULL
  4. Bueno

Bueno Actief lid

Apr 25, 2012
    331
    0
    0
    NULL
    NULL
  5. Ostara

Ostara Actief lid

May 3, 2010
    354
    0
    0
    Je hebt op een ander tijdstip gemeten vanochtend? Later of vroeger? Ik zou even je temp van morgen afwachten... wie weet schiet hij dan alsnog de lucht in!

6. Bueno

Bueno Actief lid

Apr 25, 2012
    331
    0
    0
    NULL
    NULL
    Keb vanmorgen een uur later getempt dan normaal en ik heb minder slaap gehad... Had gister feestje en 1 wijntje gedronken.
    Maar zou je dan niet eerder verwachten dat de temp juist hoger zou zijn?

7. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

Jan 7, 2011
    11,704
    3,816
    113
    Female
    Een LH piek is nog niet direct je eisprong.... ik denk dat ie nog moet komen. Er kan na de laatste positieve ovutest soms wel 2 dagen overheen gaan voor je ei springt.

Ook in de dagen voor je ei kun je dan wat steken enzo voelen

8. Babke

Babke VIP lid

Oct 24, 2011
    5,895
    4
    0
    Roosendaal
    Je zou best je ei vandaag kunnen hebben hoor, zeker nu je later getempt hebt. Hij is dus eigenlijk lager waarschijnlijk (een dipje)

9. Bueno

Bueno Actief lid

Apr 25, 2012
    331
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jaaaah, jullie hebben helemaal gelijk gehad!! Eind van de middag heb ik heeeel duidelijk mn eisprong gevoeld! Duurde een half uurtje.
    Meteen naar huis en t gezellig gehad met vriendlief:D Hopen dat t nog optijd was...

Wel redelijk laat voor mijn doen, normaal is mn ei wel sneller na mn LH piek.. Maar ja, en zo is er elke maand wel wat he ;) Houdt t spannend zo.. pfff.. ;)

Bedankt voor t meekijken!

10. Bueno

Bueno Actief lid

Apr 25, 2012
    331
    0
    0
    NULL
    NULL
    Man man man, ik snap er echt niks meer van hoor...
    Gistermiddag dacht ik dus echt 100% zeker mn eisprong te hebben gevoeld. Gister avond in bed (na een half uurtje lezen/relaxen) dacht ik, laat ik eens kijken wat mn temp nu is.. Was die dus 37.4!!!! Dus ik denk: jippie, zie mn temp is enorm gestegen, dan zal dat morgen vroeg dus ook wel t geval zijn, miss niet zooo hoog, maar toch wel een verhoging.
    Temp ik vanmorgen op mn normale tijdstip, is mn temp 36.4!!!!
    Dus nog steeds geen tempverhoging :(
    Volgens FF is mn eisprong 'not detected' en ben ik nu 'not fertile'!
    Wat moet ik hier nou van denken dan?
    Kan t zijn dat mn temp later stijgt na mn eisprong, dus morgen of overmorgen, of had ie dan echt vandaag al verhoogd moeten zijn?

11. biancs

biancs Fanatiek lid

Dec 12, 2011
    1,197
    0
    0
    Misschien dat je gisteren de druk van de follikel hebt gevoeld? Zodra de eisprong gaat komen wordt de druk ook groter en kun je die pijn voelen maar heoft nog geen eisprong zelf te zijn. Denk dat je temp morgen wel stijgt als je echt je ei hebt gehad. De temp van gisteravond hoeft ook niets te zeggen want je temp stijgt in de loop van de dag. Dus daar moet je niet naar kijken.

Moet zeggen dat ik zelf ook loop te kwakkelen en mijn kaartje ziet er hetzelfde uit de laatste dagen als bij jou. Alleen mijn ovutesten waren niet 100%

12. Bueno

Bueno Actief lid

Apr 25, 2012
    331
    0
    0
    NULL
    NULL
    Irritant he, dat gekwakkel!!
    T vreemde is dat ik normaal eigenlijk altijd een dag na mn laatste positieve ovulatietest mn ei heb, dacht ik.. Want ik word dan altijd netjes 14 dagen later ongesteld.
    Nu twijfel ik of ik überhaupt wel een eisprong heb, of dat mn luteale fase veel korter is dan ik altijd vermoede.
    Ik voel nu ook nog steeds een beetje druk aan mn linker eierstok.. Maar zou t eitje nog kunnen springen 3 dagen na een positieve ovulatietest??

13. biancs

biancs Fanatiek lid

Dec 12, 2011
    1,197
    0
    0
    Mijn ei is onderweg, had ineens een knalovutest... zo zie we maar weer haha

maar je ei kan zelfs tot 4dgn na lh piek springen.

14. Bueno

Bueno Actief lid

Apr 25, 2012
    331
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ow goedzo!!!
    Ja ben benieuwd, heb nog steeds een beetje drukkende pijn links... Maar toch heb ik een beetje t idee dat ie niet gaat springen.. Als morgen mn temp nog niet gestegen is ga ik mn gyn even bellen om te vragen of ze er ff met de scanner naar kan kijken wat er nou eigenlijk allemaal aan de hand is..

15. mieks

mieks Fanatiek lid

Jun 11, 2010
    3,119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    Zo te zien (ik zie een heeeeel klein plaatje) heb je nu wel een temp stijging gehad. En een dipje voor de stijging klinkt als een eisprong.

'S avonds tempen heeft totaal geen zin ;)

En wat betreft "not fertile" en "not detected": Fertility friend bekijkt aan de hand van je afscheiding (cervical fluid) of je vruchtbaar bent op dit moment. Het plaatje van jou is te klein om te zien of en wat je er hebt ingevuld.
    Pas als je temp 3 dagen hoog blijft zet FF een kruis neer wanneer hij denkt dat je eisprong was, en zet hij er neer dat je je eisprong gehad hebt (dan verdwijnt dus het "not detected" ;) )

Hoop dat je hier wat aan hebt :)

16. Sandana

Sandana VIP lid

Jan 9, 2012
    5,682
    5
    38
    Female
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    vergeet niet dat de ovulatiepijn die mensen voelen meestal niet op het moment van ovulatie zelf is. Kan tot een paar dagen verschil in zitten.

17. Bueno

Bueno Actief lid

Apr 25, 2012
    331
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties nog!!

Ja keb wel een temp stijging gehad idd en ff heeft vandaag een kruis gezet :) Alleen wel 3 dagen eerder dan ik had verwacht..

@ mieks: Ja heb zeker wat aan je antwoord, dank je! En ik heb idd niets bijgehouden en ingevuld over mn afscheiding. Is goed te weten dat ie daar redelijk zwaar aan tilt, zal t mn volgende cyclus (die hopelijk natuurlijk niet komt ;) ) beter bijhouden!

Share This Page