Sorry nog een vraagje over mijn kaartje

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door anak2, 25 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anak2

anak2 Fanatiek lid

9 mei 2016
    1.521
    325
    83
    Hoi meiden,

Ik zat te twijfelen of ik het zou vragen want ik wil niet raar overkomen.. Omdat ik misschien domme dingen vraag of te veel vraag.

Eergisteren ging mijn temp omlaag en dacht ik dat is het weer voor deze maand.. Het is over en uit. De volgende dag was het weer iets gestegen en vandaag ineens weer een stuk hoger.. Is dit nog steeds die gele lichaamsdip ?

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      22,2 KB
      Weergaven:
      13
  2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.015
    15.626
    113
    Nabij Utrecht
    Hij is gaan dippen op 5 dpo dus kan nog steeds gele lichaamsdip zijn.
    Maar het kan ook een innesteldip of een onverklaarbare dip zijn (zelf ook wel eens gehad).

Blijft nu afwachten dus.
    Succes!

Ps je kan het beste gewoon 1 topic aanhouden en daar een volgende vraag in stellen ipv voor elke vraag een nieuw topic te openen. Dat is overzichtelijker voor de meekijkers :)

3. manaolana

manaolana Niet meer actief

Je kunt nooit te veel vragen, daar is een forum voor! Wel is het, zoals RoGI al zegt, overzichtelijker om 1 topic te gebruiken.

Ik snap dat je in het begin veel vragen hebt over het temperaturen, dat had ik ook. Ik vond het zelf fijn om deze site goed te lezen: Met de temperatuurmethode stel je de eisprong vast.

Verder is mijn tip dat je na een eisprong niet meer al te veel moet proberen af te lezen uit een kaartje. Het zegt namelijk allemaal niets is mij wel opgevallen hier op het forum de afgelopen maanden. Meiden zijn zwanger met de vreemdste kaartjes en worden gewoon ongesteld met de mooiste kaartjes en andersom natuurlijk ook. Zolang je temperatuur niet zakt onder je basale pre-ei temperatuur valt eigenlijk alles nog binnen de normaal marge volgens mij. En dalende temperatuur hebben sommige voor NOD maar andere op of juist pas na. Kijk het dus gewoon even aan en probeer niet te veel te analyseren ;) deed ik ook in het begin.

En daarnaast zou ik je aanraden om te zorgen dat het kruis op de juiste dag komt te staan. Op basis daarvan gaat FF de lengte van je LF berekenen en de volgende verwachtte eisprong etc. dus het is fijn als die gegevens kloppen. Ik denk dat als je al het cervixslijm weg haalt en ook de positieve testen dat FF het kruis wel op de juiste datum zal zetten (18 feb/CD19).

Succes nog verder en hopelijk snel een positieve zwangerschapstest!

4. anak2

anak2 Fanatiek lid

9 mei 2016
    1.521
    325
    83
    Goedemorgen, dank jullie wel voor jullie antwoorden. Ik zal proberen er niet teveel uit te halen en geen nieuwe topic steeds te openen ;)

Ik ben wel erg blij me jullie :)

Ik heb de plusjes enz weggehaalt en ff heeft inderdaad de kruis verplaatst. Ziet er ineens anders uit.

Vanmorgen was mijn weer 0.09 gezakt dus was al weer in de stress terwijl ik dat niet moet doen en er gewoon vanuit gaan dat het na 13 maanden niet ineens anders wordt omdat ik temp 🙈

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      23 KB
      Weergaven:
      5
  5. manaolana

Kijk! Nu zie je duidelijk verschil tussen voor en na ei :D.

En die kleine daling van vandaag is echt geen probleem hoor. Zit nog ruim boven je basale van voor ei. Temperaturen is inderdaad geen wondermiddel om ineens zwanger te worden ;) maar het geeft je wel inzicht in je cyclus. Vooral in de dag waarop je eisprong is en de lengte van je LF. Na een paar maanden wordt dat inzicht alleen maar groter en dat gaat je zeker helpen in in ieder geval het timen van de gemeenschap.

6. anak2

anak2 Fanatiek lid

9 mei 2016
    1.521
    325
    83
    Oh super ! Dank je wel voor de info.

Gefeliciteerd nog met je zwangerschap manaolana x

7. anak2

anak2 Fanatiek lid

9 mei 2016
    1.521
    325
    83
    Mijn temp gaat weer iets omhoog. Normaal heb ik een cyclus van 28 dagen.. Is het een goed teken of kan het alle kanten nog uit.. Ik weet dat ik een beetje wanhopig over kom maar ben ook gewoon benieuwd.. Vanaf wanneer zouden jullie testen ? Ik zit vandaag 9 dpo.. Deze maand temp ik voor het eerst en zie dat mijn sprong pas de 19e is geweest maar weet niet hoe dat het voorgaande maanden is geweest. Mijn cyclus is altijd wel exact 28/29 dagen geweest

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      21,9 KB
      Weergaven:
      3
  8. manaolana

Zoals ik al eerder zei zegt het helaas allemaal niets...

Als het je lukt zou ik tot 12DPO wachten met testen.

9. anak2

anak2 Fanatiek lid

9 mei 2016
    1.521
    325
    83
    Ga ik doen maar had net al een veegje roze dus ben er bang voor 😢

10. manaolana

Hoe is het nu?

Deel Deze Pagina