Huilen bij vaste voeding

Discussie in 'Voeding' gestart door Anique, 27 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anique

Anique Niet meer actief

Can is sinds gisteren 6 maanden en sinds een weekje zijn we begonnen met vast voedsel, voorlopig alleen nog potjes groente en fruit en Bambix ontbijtpapje geprobeert, maar hij vind het allemaal afschuwelijk, hij huilt en overstrekt zich de hele tijd. Heeft iemand tips om hem goed te laten wennen?

2. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    rustig blijven aanbieden en niets dwingen. Komt vanzelf goed!

3. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik sluit me aan bij guppie. Na een paar dagen proberen even een paar dagen rust nemen en weer opnieuw beginnen.

Komt vanzelf goed.

(je zou ook rapley kunnen proberen ... was hier groot succes. Eerste dagen alleen een beetje spelen en likken en vies kijken en op de grond gooien ... ging steeds beter)

4. Anique

Anique Niet meer actief

waar begin je mee bij de Rapley-methode? Ik heb er wel meer over gehoord al en gelezen, en het klinkt heel natuurlijk in mijn oren inderdaad, al denk ik dat ik het gedeeltelijk zo zou doen, ik wil ook wel dat hij van een lepeltje kan eten bij het kindrdagverblijf enzo, maar thuis kun je inderdaad lekker experimenteren....
    en waar kan ik precies lezen hoe deze methode werkt?

5. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Via google vind je een hoop info over Rapley, maar wat me opvalt, je schrijft dat je sinds een week bezig bent om Can vaste voeding te geven en dus al fruit, groente en ontbijtpapje hebt gegeven. Dat lijkt mij een beetje erg veel van het goede. Misschien even wat minder aanbieden en dan of alleen groente, of allen fruit etc.

Wij hebben eerst 3 dagen worteltjes gegeven, dan een dag niks extra, toen 3 dagen boontjes, weer een dagje rust etc. Toen ze 3 groentes goed at en geen reactie daarop vertoond zijn we op dezelfde manier begonnen met fruit geven (toen was ze ondertussen al 7 maanden).

Misschien heb je hier iets aan.

Deel Deze Pagina