Sorry, weer cupcakes (smaak i.c.m. marsepein)

Discussie in 'De lounge' gestart door tupp, 10 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.825
    19.149
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    We gaan morgen op visite bij mijn grootouders en ik wel zelfgemaakte (en versierde) cupcakes meenemen. Nu houd ik zelf niet zo van marsepein, maar opa is er dol op. Ik wil deze keer dus de cupcakes met marsepein versieren in plaats van fondant of botercrème.

Maar... wat is nu een lekker smaakje voor de cupcakes? Want gewone cupcakes vind ik vaak wat saai. (Als ik ze zelf bak dan hè, ik ben niet zo'n ster ;)) Ik heb al eens speculaascupcakes gebakken en toen heb ik versierd met botercrème met amandel-smaakstof. Op zich klinkt de combinatie amandel / marsepein wel logisch. Maar wordt het dan niet te? Op internet zag ik citroen cupcakes met marsepein. Ik vind citroencakes erg lekker. Maar smaakt dat wel met marsepein? Ik weet het niet.

Iemand een idee? Houd alsjeblieft in gedachten: ik ben een nitwit. Liefst dus gewoon iets wat in een flesje zit waarvan ik een paar druppels door het beslag kan doen. ;)

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Citroen is een heerlijk frisse tegenhanger van marsepein, dus zeker een aanrader.
    Wat je ook kunt doen: gewone cupcakes maken, en die vullen met lemoncurd, (spuitzak vullen, spuitmond in de cupcake steken en wat lemoncurd erin. Te krijgen bij AH, die lemoncurd).
    En daarna dan dus decoreren met marsepein :)

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.342
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Inderdaad vullen :) . Zoals Rozemarijke zegt of door met een appelboor een gaatje te maken en die te vullen.

Witte chocopasta is ook erg lekker
    jam
    botercreme (eventueel met smaakje)
    slagroom met 'iets' (koekkruimels, bokkepootjes kruimels)

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.825
    19.149
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Vullen kan ik ook :D (Ik ben helemaal trots, haha. Zo'n idioot op het gebied van bakken en braden ben ik dus.) Die lemoncurd klinkt ook wel aantrekkelijk. Ik ga zo naar de stad en daar zit een grote Appie, dus ik zal eens kijken wat die allemaal heeft. Is de marsepein van Jamin goed? (Het zal vast goedkoper kunnen via internet, maar ik kwam weer eens laat met dit briljante plan dus dat gaat voor nu niet lukken.) In een ander topic las ik dat de marsepein van Xenos niet zo geweldig is.

Die witte chocopasta klinkt ook goed, al wee niet of me dat samen met marsepein zo lekker lijkt. Maar ik ga hem zeker onthouden voor een andere keer als ik met fondant werk.

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Voor even een rondje bovenop de marsepein en wat versiering kun je prima toe met marsepein van Jamin :)
    Die witte chocopasta is trouwens ook heerlijk met marsepein, maar vooral ook weer als je dat samen nog weer combineert met een chocokapsel of chocomuffins :)

6. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.825
    19.149
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik kon de lemoncurd niet vinden bij ah. Ze hadden ook geen citroenessence. Bij Jamin hadden ze ook niks met citroen, maar wel sinaasappel trempeer. Ik ben benieuwd of het wat wordt.

7. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Rum , rozijnen?

Vanille of stukjes chocolade er door?

Je kunt ook kruidcupcakes bakken!

8. alkievalkie

alkievalkie Fanatiek lid

23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Met jam vullen. Kan gewoon vullen voor het bakken. Kuiltje in beslag maken jam erin en in de oven rijst het gewoon over de jam heen. Makkelijk en lekker. Of dus van te voren een stukje chocola in het beslag, ook lekker.

Deel Deze Pagina