Ik ben benieuwd hoe dit bij jullie gaat. Wij hebben 2 kindjes van 3,5 jr en bjna 2 jr. Nu hebben we eigenlijk niet echt een dagritme ( behalve slaapje vd jongste tussen de middag). We staan op wanneer iedereen wakker wordt. Dit kan 7 uur zijn maar ook 9.30 uur. We ontbijten dus soms heel laat! Slaapje is altijd wel rond 13.00 uur. Eten om 18.00 uur en naar bed om 19.30. Op dagen dat oudste naar psz gaat maak ik ze wakker om 7.30 uur. Hebben jullie een dagritme en zou het misschien fijner zijn om de kids iedere dag om 7.30 wakker te maken of gewoon lekker laten slapen???
We staan hier meestal wel op tijd op, omdat de kids op tijd wakker zijn. Ik doe het daar zelf ook goed op . Het loopt allemaal net even wat makkelijker als we een beetje in het normale ritme blijven. Tussen 7 en 7.30 staan we meestal op en 's avonds na 19 uur liggen ze alle drie horizontaal. De oudste gaat 4 x naar de PSZ en nummer 2 inmiddels ook 2 keer en natuurlijk niet gelijk met zijn broer. Daardoor wordt al een groot deel van het ritme bepaald. Maar als ze uitslapen ben ik niet te beroerd om daar aan mee te doen hoor (als er verder niets op het programma staat). Moet wel zeggen dat hier de dagen moeizamer verlopen als het ritme een beetje wegvalt. Daarom is een dagelijkse routine hier ook wel heel prettig.