ik ben een meid van 18 en ben 30 weken in verwachting. Ik woon samen met mijn partner en we verdienen samen aardig.. Maar nu heb ik gehoort dat je op van alles recht heb, van de gemeente enzo.. Wie weet daar iets van?
ik lees ff mee, ben ook benieuwt of ik ook op nog andere dingen recht heb omdat ik alleenstaande moeder word
Misschien bedoel je toeslagen? Kijk eens op deze site http://www.postbus51.nl/nl/home/themas/belastingen-uitkeringen-en-toeslagen/toeslagen
wanneer moet je precies kinderbijslag (of kindergebonden budget zoals dat nu blijkbaar heet?) aanvragen
dat word automatisch geregeld wanneer je je kindje gaat aangeven bij de gemeente na de geboorte. je krijgt een brief thuis van het SVB over je kinderbijslag, dan moet je via i-net gegevens invullen en dan word je kind gebonden budget automatisch aangevraagd bij de belastingdienst. hou wel in de gaten dat je alles ontvangt en de bevestigingen van het aanvragen. en het duurt vaak een maand voordat alles is verwerkt, dus reken er de eerste maand na de geboorte nog niet op. kinderbijslag en kindgebonden budget zijn 2 verschillende dingen. kinderblijslag krijg je altijd en kindgebonden budget is afhankelijk van je inkomen
oke, dankjewel voorr de informatie, ik begreep uit de site dat het "vervangen" word door kinder gebonden budget maar ik had misschien even verder moeten lezen!
Ligt eraan wat je inkomsten zijn. Je zegt zelf al dat je aardig wat verdiend maar voor de mensen die wat minder verdienen heb je t wwb-bijstand. Je kan dan ook bijzondere bijstanden aanvragen. Daar zit dan heel veel bij. Maar dat gaat volgens mij via elke gemeente anders. Hier in delft hebben we een speciaal boekje Dit geldt Voor U. Voor mensen met een mindere inkomen. Ik weet niet of je dit bedoeld of idd t belastinggedeelte.