Witte en lichte onderbroeken gaan hier bij de witte handdoeken in op 60 graden. Donker ondergoed (veel katoen) met de doeken mee op 95 graden. Ik was de onderbroeken iig niet onder de 60 graden. Spijkerbroeken bij elkaar en soms nog zwart erbij. 30 graden Donkere was 30-40 graden Witte was bij elkaar. 30-40 graden Beddengoed 60 graden Sportkleding 40 graden Ik doe heel veel apart. Ook met kleuren. Zoals roze en rood. Dat is een keuze omdat ik vind dat de kleding mooier blijft. Maar je hebt wel een hoop was dan..
Lichte was 40 graden. Kleren / donker 40 graden. Handdoeken, ondergoed, sokken, werkdoekjes e.d 60 graden bij elkaar in. Hondendeken 60 graden. Beddengoed 40 of 60 graden. Dit zijn de standaard wassen wel ongeveer. De rest wat nog evt. gewassen moet worden bekijk ik per keer..
handdoeken, ondergoed, keukendoekjes etc gooi ik allemaal bij elkaar. op 60 graden, kleren doe ik ook allemaal bij elkaar heb eigenlijk nooit witte kleren ofzo en was dat vaak op 30/40 graden.
Ik heb maar 2 soorten was. Bonte was (bovenkleding, sokken) op 40 graden met wasverzachter. En dan 'witte' was (beddengoed, keukentextiel (ongeacht de kleur) en ondergoed op 60 graden (zonder wasverzachter).
handdoeken, vaatdoeken & ondergoed gaan allemaal tegelijk op 60gr was witte was: 40/60 graden bonte was: 40 graden licht gekleurde was: 30 graden
Ik doe ondergoed, sokken, pyama’s, beddengoed, handdoeken, washandjes en keukendoeken, theedoeken, sopdoekjes allemaal bij elkaar op 60 graden. Ik was dat met poeder en een schepje vanish. Daarna gaat het ook nog in de droger. Dan hebben echt 99% van de bacteriën het loodje gelegd hoor. Zelfs het Noro virus overleefd een uur in de droger niet. Edit; ik heb voor natte handdoeken een rekje aan de muur hangen. En ondergoed met ongelukjes zou ik eerst even uitspoelen. Als het echt heel vies is kieper ik het in de kliko.
Hier een witte was op 40 graden (ook licht roze en licht grijs er bij, kan makkelijk). Gekleurde/donkere was ook op 40. Vaatdoeken, handdoeken, ondergoed, sokken en de werkkleding van mijn man gaan op 60 graden. Ik draai meestel die 3 wassen dezelfde dag en wat er dan in de droger moet kan er in 1x in.
Ik sorteer vaak op kleur, en daarnaast op graden. Onderbroeken, sokken, hand en thee doeken en beddengoed gaat op 60 graden. Het is niet nieuw meer dus het geeft niet meer af dus alle kleuren gaan dan door elkaar
Kleding was ik op kleur. Handdoeken gaan samen met de theedoeken, vaatdoekjes en ondergoed op 60 graden. Vieze kleertjes gooi ik eerst in een emmer met wasmiddel om schoon te weken. Echt smerige dingen (laatst had er eentje buikgriep met diarree) gooi ik weg.
Ik gooi alles bij elkaar enkel doe ik nieuwe kleren met veel kleur een keertje samen met wat handdoeken en ondergoed om te kijken wat er gebeurt blijft alles zo als het was mag het nieuwe kleding stuk ook overal bij , En hele mooie kleren doe ik in ieder geval niet samen met kleding met knoopjes ritsen haakjes etc tot het niet meer mooi is
Mijn sorteersysteem klopt niet met hoe ik het uiteindelijk was, maar het is nu al lastig voor mijn kinderen om alles überhaupt in de mand te gooien, laat staan de juiste Dus 2 wasmanden, 1 voor lichte was en een voor donkere was. Maar ik begin de was altijd met alle (spijker)broeken, dan de rest van de donkere was. Daar heb ik alle onderbroeken e.d. al uitgevist. Dan de lichte was en ook daar vis ik ondergoed, vaatdoeken en andere 60 graden was uit. En als laatste een 60 graden was. En soms doe ik dat ook tussendoor als ik de handdoeken was. Maar dat doe ik niet iedere dag. En als ik dat allemaal heb gedaan, begint de ellende weer helemaal opnieuw
Was het niet @Ballon die een hele waslijst had met verschillende wassen Zit daar op te wachten haha! Ik heb: Donkere was Gekleurde was Witte was Handdoeken/ondergoed/sokken
Witte, zwarte, roodtinten, blauwtinten op 40 graden. Badkamer en keukentextiel samen op 60 graden; de witte onderdelen af en toe apart op 90 (om de wasmachine schoon te houden).
Sokken, hand en theedoeken, onderbroeken e.d. gaat allemaal bij elkaar in 1 was op 60. Ga dat echt niet uitzoeken. Gewone kleding heeft een bak voor licht en een bak voor donker en gaar op 30 graden. Beddengoed ook op 60 en ongesorteerd in de wasmachine.
Ik doe het ook zo en het enige wat ik ook heb gehad wat verkleurd was, was een wit shirt met groene mouwen. Tja, dan maakt het ook niet uit hoe je het wast.
Met 60 graden wordt het echt wel schoon hoor. Wij hebben wasbare luiers die ik op een lang hygiene programma op 60 graden was. Volgens experts kun je daar prima handdoeken en theedoeken bij doen, al doe ik dat niet. Als zelfs dat kan, kan dat van jou helemaal.
Hier spoel ik ongelukjes altijd eerst uit en gooi ik ze met ossengal in een aparte en korte was. Als dat niet helpt of de romper/onderbroek is echt te vies in beet te pakken gaat hij de kliko in. Het moet onderweg naar de wasmachine niet onder Mn nagels komen, dan haak ik af.