Eerste periode slapen in kinderwagen ook 'snachts?

Discussie in 'Verzorging' gestart door ikkie97, 17 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.934
    3.945
    113
    Mag een kindje de eerste periode ook 'snachts in de kinderwagen slapen?

Onze slaapkamer is namelijk beneden en de babykamer boven. Nou lijkt het mij vooral de eerste periode erg onhandig om steeds 's nachts de trap op en af te moeten voor de voedingen. Zou de baby dan ook in de kinderwagen bij ons op de slaapkamer kunnen slapen?
    Of is dat niet veilig 'snachts?

2. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Voor een hele nacht zou ik het niet doen, denk ik. Zo'n matrasje is toch niet gemaakt om de hele nacht op te liggen.

Heb je een mogelijkheid om de wieg op je slaapkamer te zetten? Of eventueel een campingbedje? (wel een gewone matras erin dan) Zo hebben wij het ook gedaan in het begin. Zowel Jelle als Jitte hebben allebei bijna 6 maanden op onze kamer gelegen. In eerste instantie in de wieg en later in een campingbed met een gewone matras. Het gewone ledikantje konbij ons de slaapkamer niet in omdat de kachelpijp op de overloop in de weg zit, anders hadden we dat gedaan. (overigens eindigden ze vaak bij ons in bed, dat was met de BV nog het makkelijkst: op je zij gaan liggen, aanleggen en verder slapen, ze laten wel los als ze klaar zijn ;) )

3. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    In de kinderwagenbak wordt niet aangeraden omdat deze aan de zijkant dicht is. Wij hadden een wiegje..

4. zustertje

zustertje Niet meer actief

Wij hebben het wel gedaan op aanraden van zowel de kraamverzorgende als verloskundige... Echt onzin dat de zijkanten doorlatend moeten zijn waarom liggen baby's in het ziekenhuis dan in plastic bedjes?

5. Tamio

Tamio Niet meer actief

Ik heb bij de oudste de eerste week ook de kinderwagenbak gebruikt en ben dat nu weer van plan.

6. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    mijn zoontje slaapt ook 's nachts in de kinderwagen... kraamzorg was juist helemaal voor en t cb vond t ook prima.. wel de kap omlaag doen!

7. fafje

fafje Niet meer actief

hier mocht het wel van de kraamphulp en het ziekenhuis ( idd om de reden dat zij daar plastic bedjes hebben)

je voedt de baby toch vaak nog om de 3/4 uur in de nacht..

als je bang bent voor weinig ventilatie, moet je gewoon je baby niet heel dik inpakken en gewoon luchtig kleden, zorg dat je slaapkamer vooral ook goed ventileert

8. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.934
    3.945
    113
    Oke bedankt voor jullie reacties!
    Ik heb de vraag ook even naar mijn kraamzorgconsulente gemaild, hopelijk is zij er ook positief over!
    Wil er ook geen gedoe over in de kraamtijd, vind zelf dat het prima kan. Waarom zouden ze overdag er wel in kunnen slapen en 'snachts niet?

9. juli10

juli10 Fanatiek lid

12 jun 2011
    1.259
    0
    0
    Ik zou er niet voor kiezen om mijn kindje hier echt hele nachten in te laten slapen. Waarom denken jullie er dan niet over na om een wiegje aan te schaffen? Ik vond het echt ideaal.

10. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hier werd tijdens de intake al gezegd dat het niet mocht om de reden dat de zijkanten dicht zijn.

Nouja maakte voor ons niet uit omdat wij een wiegje kregen van mijn ouders..

11. Noek86

Noek86 Actief lid

9 jun 2010
    389
    0
    16
    Brabant
    Hier heeft ons dochtertje tot 6 weken in de kinderwagen geslapen. Dit werd aangeraden door de kraamverzorgende.

12. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.934
    3.945
    113
    Wel raar dat daar blijkbaar zo verschillend over gedacht wordt! Ik heb net antwoord terug van mijn kraamzorgconsulente en die raad het dus juist af. Matrasje zou te dun zijn en ding zou te weinig ventileren... niet geschikt om lang om te slapen..

Hm dan toch het woord wieg maar even bespreken met vriendlief..

13. Eylem

Eylem Niet meer actief

Hier hebben beide kinderen in de reiswieg geleden de eerste weken....geen enkel probleem. Ook nooit wat over gehoord van de kraamzorg of verloskundige, die vonden het allemaal prima.

14. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.934
    3.945
    113
    We zijn nu bezig ergens tweedehands een extra ledikantje te krijgen. Voor een wieg moet je toch ook weer apart matrasje en beddengoed aanschaffen..
    Volgens die kraamzorgconsulente waren er geen alternatieven voor een wieg...

15. zustertje

zustertje Niet meer actief

Vind het echt zo raar! Waarom liggen kindjes in het ziekenhuis dan in een plastic bakje? En daar hebben ze er ook geen zicht op of wat dan ook.... Heel apart je moet doen waar je je goed bij voelt maar ik zou daarvoor echt geen wieg aanschaffen...
    Wij hadden een prachtige wieg te leen en onze dochter heeft er niet 1 nacht in geslapen (denk te groot voor haar gevoel) en ze heeft de eerste 3 weken heerlijk in de wagen gelegen (dag en nacht) en daarna gelijk in haar ledikant met aerosleep (buikslapertje)

16. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

11 aug 2011
    1.291
    57
    48
    Beddengoed voor de wandelwagen is meestal ook gewoon voor in de wieg dus dat scheelt. Ik zou niet zo snel voor een kinderwagenbak kiezen voor meer dan een paar dagen. Tja sommige kraamverzorgers raden het aan, maar er zijn genoeg kraamverzorgers die ook aanraden flesvoeding met warm water te maken...

17. Soekie

Soekie Bekend lid

26 mrt 2010
    733
    0
    16
    Vrouw
    Verzorgende IG
    Hier ook gedaan de eerste weekjes. Ook op aanraden van de kraamverzorgster.

18. Noek86

Noek86 Actief lid

9 jun 2010
    389
    0
    16
    Brabant
    Gewoon doen waar jullie je het prettigste bij voelen. Idd vervelend dat er overal verschillend advies gegeven word.

19. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ik heb mijn kindjes weken in de bak van de wandelwagen gehad. De kraamzorg en verloskundige hebben er nooit wat van gezegd. Inderdaad de kap naar beneden, en het ventileerd genoeg hoor.

20. Vagans

Vagans Niet meer actief

Hier heeft ze ook zeker 2 maanden in de kinderwagen bak geslapen (aan 1 stuk) en nog vaak op de dag.

Het was geen kwestie van willen maar moeten maar ging prima.

Deel Deze Pagina