Geslachtsbepaling

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Allahinkulu, 24 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Hallo,

Weet iemand vanaf wanneer een geslachtsbepaling mogelijk is? En of er bureau's in noord holland zijn die dit al vroeg willen doen?

Omdat ik maar tijdelijk in nederland op vakantie ben en ik toch echt moet weten wat het wordt om te kunnen shoppen voor de baby wil ik heel graag een echo laten maken om het geslacht te bepalen.

Er zit een babyview in hoofddorp maar die doen het pas vanaf 18 weken.

Heeft het ook eigenlijk zin eerder? zou het met bijv. 16 weken al te zien zijn?

Bij mijn dochtertje was ik 17 weken toen ik erachter kwam dat het een meisje was. maar dat was geen pretecho maar een gewone controle echo in het land waar ik woon.

2. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Wij zagen het geslacht met 16 weken en 4 dagen. Maar je krijgt geen garanties he, dus ik zou sowieso niet meteen los gaan in de winkels. Hoe verleidelijk ook ;) Babyview doet het idd niet eerder. Baby's world wel, maar die zit in Leidschenveen... Je moet even kijken bij echo's en onderzoeken, daar boven staat een link van pretecho bureau's.

3. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Ik woon in het buitenland..en daar waar ik woon hebben ze absoluut geen leuke baby kleding dus ik koop altijd de kleding in nederland. Vandaar dat ik er een beetje 'haast' achter heb.
    En ach..mocht het dan uiteindelijk toch nog iets anders zijn dan kom ik daar wel op tijd achter. Dat zou dan voor latere zorg zijn hehe..

dat is inderdaad ver weg. Heb nog even voor purmerend gekeken daar schijnt een goede te zitten maar dat is ook te ver weg van waar ik nu zit.

4. Vlinder84

Maar er zijn ook heel veel leuke unisex kleertjes te krijgen hoor! En anders koop je van allebei wat, da's ook leuk!

5. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Ik vind unisex niet leuk :) had ik voor mijn dochtertje ook toen..had helemaal geen leuke typisch meisjes kleertjes..pas in maatje 62 enzo.

En ik ga natuurlijk niet meisjes en jongenskleertjes kopen :D

Ik kan best wachten tot de 18 weken hoor..maar als het eerder zou kunnen zou het nog beter zijn snap je :)
    ivm de situatie dus.
    Ik koop ook altijd een heel seizoen in. Ook voor mijn dochtertje. Zo heeft zij al haar winterkleertjes al voor volgende winter. En voor de kleine zal ik ook wel een flink aantal dingen in maatje 62 en wie weet wat in 68 kopen maar dat laatste weet ik niet zeker.

6. Vlinder84

Haha het gaat dus niet om een paar kleertjes maar echt om een hele garderobe! Tja, ik ben bang dat je even geduld moet hebben...

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoi,

ik heb bij 13 weken een echo gehad, (echo stelde 13 weken vast, wij denken toen 15,5 week te zijn geweest) en heb toen gezien dat wij een meisje krijgen... Dat is een aantal weken geleden bij de 20-wekenecho dan bevestigd door de echoscopist.
    Mensen zeiden veel tegen me: dat kan niet, dat je dat met 13 weken hebt gezien, dan zijn de geslachtsorganen nog niet ontwikkeld. Collega van m'n man was het wel helemaal met me eens: zij had het ook al vroeg gezien.
    Volgens de zwangerschapskalender beginnen de geslachtsorganen te ontwikkelen vanaf een week of 11, maarja, da's het begin he? Zo vroeg heb je dus wel veel kans dat je mis kijkt, ;)
    En omdat ik dus denk toen toch al 15 weken te zijn geweest, zal het wel kloppen dat ik het zelf gewoon zag, (blijkbaar heb ik talent om die beelden af te lezen, want die echoscopist zat alles uit te leggen en dan dacht ik: Ja, dat zag ik zelf ook al wel, :)

Heb geen adressen voor je van bureaus voor pretecho's, maar je zou dus eventueel ook gewoon een pretecho kunnen laten maken en kijken of je het alvast kunt zien. Zeg maar 'geheel op eigen risico'? :-D

8. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Wij wisten ook al heel vroeg wat het zou worden.
    Met 12 wkn 6 dgn hebben we een pretecho laten maken, en daarop was duidelijk een piemie te zien.

9. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Wij hebben met 16+5 een pretecho laten maken in purmerend en daar wist ze 100% zeker dat het 2 meisjes zouden zijn. Latere echo's hebben dit alleen maar bevestigt.

10. conny75

conny75 Fanatiek lid

18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    Wij willen niet weten wat het wordt maar omdat ik een medische indicatie heb in het ziekenhuis moeten hun het geslacht bepalen. Na de bevalling gaan ze dan kijken of ze het correct hebben, dit is voor hun statestieken heel belangrijk.
    Maar nu met 25 weken kunnen ze het nog niet zien, het kindje ligt zo met de beentjes dat ze het niet goed kunnen bepalen. Het is dus ook niet zeker dat ze het kunnen zien.
    Ik hoop voor je dat ze het bij jou goed kunnen zien, veel succes.

knuffel
    conny

11. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    wij met 17 weken bij Babyview

12. Noushka

Noushka Fanatiek lid

2 feb 2008
    1.601
    12
    38
    overijssel
    Aah, ik wil ook weten wat het is. Heb tot nu toe alleen maar witte/gele/groene kleertjes, vind het een beetje saai. Wil graag iets meisjes roze of stoer blauw kopen hihi. Ook willen we de kamer met roze of blauwe accessoires inrichten.
    Ik heb met een 20 weken een echo in het ziekenhuis om te kijken of de baby niet dezelfde aangeboren afwijking had als mij. Ik hoop maar dat ze het geslacht willen vertellen want dat zijn ze niet verplicht heb ik gehoord. Die echo is puur om te kijken of het gezond is. Dan zou ik nog apart een pretecho moeten maken.

13. Maaike1982

Maaike1982 Actief lid

7 jul 2008
    318
    0
    0
    Journaliste
    Amsterdam
    Ik wist met 18 weken en drie dagen dat ik 99% zeker een jongen zou krijgen en waarschijnlijk een meisje.
    Vier weken later wist ik 100% een jongen en 99% een meisje. Dus daar ga ik nu vanuit. Bij het meisje heb ik zelf ook niks gezien en bij de jongen zag ik al voordat de gyn het zei zelf de piemel. Dus ik denk wel dat ik zeker ben.
    Ik heb heel veel in de kleur lime, vind ik mooi en kan voor allebei..

14. Dorientje

Dorientje Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.385
    0
    0
    erembodegem
    Ik wist met 19 weken dat wij een meid kregen.

15. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Ik wist met 13 weken en 5 dagen dat we een zoontje gingen krijgen.
    De meeste pretechobureaus zeggen pas vanaf 18 weken aan geslachtsbepaling te doen, omdat ze vaak een gratis 2 echo aanbieden als het niet te zien is. Dus willen ze het wel goed kunnen beoordelen om zo weinig gartis echo's weg te geven.
    Ik zou gewoon bellen en de situatie uitleggen, ze zullen er dan wel naar kunnen kijken, maar dan misschien niet een gratis 2e echo aanbieden als ze geen geslacht kunnen zien.

16. babsie

babsie Fanatiek lid

10 sep 2006
    1.432
    0
    0
    Zodra je het wel weet in het land waar je woond dan kun je toch leuke kleertjes via internet bestellen :D

17. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    Bij de 12 weken echo deed de gyn een voorzichtige voorspelling: een meisje. Maar het was nog zo vroeg dat ik nog geen kleertjes ed ben gaan kopen hoor! En ze vergissen zich vaker in meisjes dan in jongens.
    4 augustus krijgen we weer een echo, dan ben ik 17 weken en een paar dagen. Hopelijk zien we het dan duidelijk!

18. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Ja ik denk dat ik toch wacht tot ik 17 a 18 weken ben.
    Misschien met 17 weken en wat daagjes ofzo.
    Ik zou toch wel graag kans hebben op die herhaal echo als ze het niet kunnen zien ofzo. je betaald er genoeg voor.

19. Maaike1982

Maaike1982 Actief lid

7 jul 2008
    318
    0
    0
    Journaliste
    Amsterdam
    Ik woon ook in het buitenland en ze hebben hier zo ongeveer alleen maar truttige kleertjes. Dus ik bestel vaak via internet!

20. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    ik wist dus met precies 17 weken wat het zou worden

Deel Deze Pagina