Spoedje: hoe staat een Avent 1-2-3-speen bij flessenpap?

Discussie in 'Voeding' gestart door sunnybaby, 3 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sunnybaby

sunnybaby Bekend lid

19 jan 2009
    599
    0
    0
    Ik heb net onderstaand berichtje in het bv-forum geplaatst, maar misschien is dit een betere plaats e/o zijn er juist flessenmoeders die me kunnen helpen.

Mijn kindje krijgt borstvoeding en als hij afgekolfde melk of opvolgmelk uit de fles drinkt, heeft hij de kleinste speen daarvoor (Avent 0+). Nu krijgt hij zometeen voor het eerst 1,5 eetlepel rijstebloem door de melk, weet iemand op welke stand ik dan de 1-2-3-speen van Avent moet zetten? En hoe is dat als er meer (3-5 eetlepels) bloem door de melk gaat?

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Dat verschilt nogal per kind. BV kindjes kunnen vaak sterk zuigen, en kunnen wel met stand 1 af.
    Andere kindjes hebben 2 of 3 nodig om zo'n fles in 20-30 minuten leeg te krijgen.

Je kunt ook nog halverwege even draaien, dat ze het laatste, vaak dikkere beetje met de 2 of 3 stand binnenkrijgt.

Mijn jochie maakte het niks uit, op stand 1 dronk hij even veel als op stand 3. Hij zoog de speen verkeerd aan, dat gaf verder niks voor het drinken, alleen de 3 standen werkten dan niet meer.

3. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    180 ml fles + 2 rijstebloem op stand 2 (Difrax fles)

4. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    1-2-3 speen van Avent was voor Thijs veel te groot met rijstebloem. Ik ga het met een nr 4 speen en dan met 4 schepjes rijstebloem.

1-2-3 speen ben ik bij hem pas gaan gebruiken bij de gewone bambix.

Maar je kunt als je het niet weet altijd beginnen met stand 1 als het dan te langzaam gaat kun je hem altijd draaien. Liever iets te langzaam als iets te snel. Thijs had bij stand 1 met 4 schepjes rijstebloem z'n fles in 3 minuten leeg.........

5. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Voor mijn oudste was die 123 speen van Avent ook veel te groot.
    Hij kreeg het op stand 1 al niet aangedronken met pap.
    (hij was gewend aan de Avent 0+ speen)
    Dus ik zou maar beginnen op stand 1.

Deel Deze Pagina