Afgevallen dikkerd vraagt 27.000 euro gemeenschapsgeld

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Sahara, 24 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sahara

Sahara Niet meer actief

#1 Sahara, 24 jun 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 jun 2009
    Afgevallen dikkerd vraagt 27.000 euro gemeenschapsgeld

ABERDARE - Het 16-jarige meisje dat van 210 kilo wist af te vallen naar 93 kilo, wil nog meer gewicht kwijt. Maar daarvoor komt ze 27.000 euro tekort, wat ze hoopt te krijgen van de Britse gezondheidszorg...

In een streng kamp voor dikke mensen in Amerika hielp een team van experts om Georgia Davis 117 kilo te laten afvallen. In september wil het meisje weer terug naar het kamp, maar dat kost een boel geld.
    Georgia kan het zich veroorloven om tot december te blijven, maar dat is niet genoeg om haar streefgewicht van 76 kilo te bereiken. Daarom heeft ze bij gezondheidszorg aangeklopt in de hoop dat ze met gemeenschapsgeld de rest van haar behandeling kan betalen.
    Georgia vertelt in The Sun dat ze vastberaden is om vol te houden. "Als je steeds dunner wordt, is het moeilijker om af te blijven vallen. Maar dat betekent niet dat ik op ga geven. Wat er ook gebeurt, ik blijf doorgaan!"

2. Sahara

Sahara Niet meer actief

#2 Sahara, 24 jun 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 jun 2009
    Wat een prestatie zeg!!!
    top! laat dit een stimulatie zijn voor anderen want helemaal onmogelijk is het dus niet.

liefss

3. Anais

Anais Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.314
    1
    0
    Gérante
    limburg/Hasselt
    ja is idd goed maar ze moet nu ook weer niet overdrijven met geld aan de gezondheidszorg te vragen.... voor -nu nog maar- 'weinig' kilo's kwijt te raken.ik weeg nu ook 92 kilo en wil graag 60 wegen maar ga ook geen geld vragen :) bloed zweet en tranen is ervoor nodig.
    gewoon een opmerking hoor voor de rest vindt ik het super dat ze zoveel afviel en we moeten er idd een voorbeeld aan nemen,maar vraag me af hoe het komt dat ze op dat kamp zoveel afviel....alleen sport en gezond eten...uithongeren denk ik want 117 kilo kwijtraken KAN niet door gezond eten en sporten op zelf maar gewoon een jaar het MAG trouwens niet zoveel kwijtraken op een jaar volgens dieetisten want het is superongezond(vitamines ect)...hoogstens 60 kilo ofzo...dan moet je toch echt weinig eten..

xxx

4. Belle

Belle Fanatiek lid

7 nov 2005
    1.380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    Ik heb precies dezelfde bedenkingen als jij, Anais. Het standaard advies is geloof ik 10% van je lichaamsgewicht afvallen en dat een jaar stabiel houden, en dan nog eens kijken of je weer 10% kwijt kunt... Ik kan me niet voorstellen dat er een gezonde manier is om in korte tijd meer dan 50% van je gewicht kwijt te raken.

Als ik af wil vallen van 93 naar 76 kilo dan zal ik het toch ook zelf moeten doen. Maar goed, dan spaar ik dus wel mooi 27.000 euro uit. ;)

5. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Inderdaad geweldig dat ze zoveel kilo kwijt is, maar er komt hoe dan ook een moment waarop ze het zelfstandig moet gaan redden. Als ze naar dat kamp gaat en daar nog zoveel kilo afvalt, is het niet dat ze thuis komt en geen eetprobleem meer heeft en zonder moeite dat gewicht behoudt. Dat gaat altijd door.
    Ja, en natuurlijk gaat het langzamer naarmate je meer gewicht verliest, de verhoudingen worden ook anders. Hoop voor haar dat ze alles gewoon thuis kwijt raakt aan overgewicht.
    Aan de andere kant, veel overgewicht brengt natuurlijk ook weer medische risico's met zich mee, waarvan de behandeling ook klauwen vol geld kost. Maar ja, ze kan het allicht proberen om het nu zelf in haar eigen omgeving met begeleiding van een dietist verder te doen lijkt me zo.

6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Het is een kind en ik denk dat ik het daarom wel acceptabel vind dat ze daar geld voor krijgt. Of dat van de overheid moet komen vraag ik me wel af.

Ouders of familie moet toch eerst helpen vind ik. Je kunt zelf acties ondernemen.

Hier in mijn stad is een meisje heel ernstig ziek.
    Vanaf dat ze wist dat er in een ander land geholpen kon worden is er gelijk actie ondernomen.

De gemeenschap betaalt nu ook maar kiest daar dan zelf voor door een donatie te doen.

Hier is haar Hyves ( stel dat er mensen zijn die haar willen helpen) : Stichting "Alles voor Amanda" - Hyves.nl

7. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Wat ik me afvraag is: waar waren de ouders en familie toen ze zagen dat dochterlief zo enorm dik werd... 210 kg! wat moet je dan in vredesnaam allemaal eten om zo zwaar te worden? Misschien had/heeft ze wel een afwijking in haar stofwisseling en kon ze er niet veel aan doen? (al vind ik het dan nog absurd om ca 125 kg te zwaar te worden)

Maar goed, door zoveel af te vallen, bespaart ze de overheid/gezondheidszorg waarschijnlijk nog vele malen meer dan die 27.000 euro. Dat rekensommetje moet ook maar eens bekeken worden.

8. Fladdertje

Fladdertje Niet meer actief

Ach,dit geld is nog niets! Ik kijk altijd naar travel en living (discovery) en daar gaan familieleden ook extreem veel afvallen en ze krijgen tig operaties vergoed.

9. R1lana

R1lana Fanatiek lid

24 mrt 2009
    4.465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    Ach ja nee heb je ja kun je krijgen toch ?

10. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    :$ Hoe kan een meisje van die leeftijd zo dik zijn?!

11. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Ik denk dat een gesprek met o.a. het maatschappelijk werk met ouders/verzorgers en dit kind wel op zijn plek is om te weten te komen hoe zo'n kind in godsnaam zo dik kón worden!
    Zou ik zo'n dik kind in mijn werkgebied tegen komen dan zou ik een verwijzing doorsturen naar mijn collega's bij het maatschappelijk werk.

12. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Als ik me niet vergis (heb een tijdje terug een documentaire gezien over haar) is de vader van het meisje toen ze vrij jong was overleden. Haar eetgedrag is toen geescaleerd, ze was voorheen vrij mollig maar niet extreem dik.

Daarbij komt ook nog dat haar moeder niet goed in staat is voor zichzelf te zorgen en het meisje heeft vanaf vrij jong zorg- en huishoudtaken overgenomen.

Met een overleden vader en een moeder die te toegeeflijk is en niet goed de zorgtaken kan vervullen vind ik het niet heel vreemd dat het zo uit de hand is gelopen. Ik vind dat die moeder het toch had moeten proberen, maar ja ik vind dat er wel meer zou moeten wat niet gebeurd.

Ik denk dat het wel een goed idee is om het te vergoeden want om het even heel droog te zeggen, als ze zo extreem dik blijft kost het de zorgverzekeraar meer. Er is geen garantie dat ze een normaal gewicht blijft behouden, maar zonder die hulp is het zeker dat dat niet lukt. Met name het weg zijn uit de thuissituatie is zeer gezond voor haar lichamelijke en geestelijke gezondheid.

13. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Ik ben zelf ook vrij dik (stevig-dik) waar ik al zo gigantisch van baal. Maar 210 kg. Dat slaat echt alles. Hoe kan iemand het zo ver laten komen? Dan moet je echt elke dag zakken chips en pakken koekjes achter elkaar naar binnen werken denk ik. Wat afschuwelijk lelijk. Maar heb er wel veel respect voor dat dit meisje zoveel kilo is afgevallen. Ze word er gelijk mooier op. En 27.000 euro vragen, dat is iets teveel gevraagd naar mijn mening. Ze is zelf toch zo aangekomen? Dan moet ze ook maar weer ZELF afvallen.

14. Jutte

Jutte Fanatiek lid

27 jul 2008
    2.186
    0
    0
    Zo'n kamp is toch ook meer om je instelling, mentaliteit en leefpatroon te veranderen? Ze heeft daar al lang gezeten, kan nog tot december blijven, maar heeft nog langer nodig. Ik kan me zo voorstellen dat niemand daar werkelijk gelijk zijn streefgewicht haalt, maar handvaten voor thuis meekrijgt om thuis op dezelfde voet verder te gaan....
    Hoe moet dat dan als ze daar weg gaat? Kan ze het dan wel alleen aan?

Vind het fantastisch van dit meisje hoor, wat een verschil! Maar toch vraag ik me af of het tot december niet voldoende zou moeten zijn om op eigen kracht verder te kunnen...

Deel Deze Pagina