Ik vind Sonja Bakker op een heleboel fronten echt ontzettend fout: hyper-commercieel, ze is irritant en rechtlijnig maar het ergste vind ik wel dat de liefde en creativiteit uit koken en eten echt helemaal verdwijnt. Dat is met veel diëten het geval natuurlijk, maar met haar methode ligt het er zo dik (huh-huh ) bovenop, brrr.... Krijg de kriebels van dat mens en haar voorschriften. Dan maar een paar kilootjes te zwaar hoor, het is allemaal zo..... Calvinistisch, je mag gewoon niet meer genieten ofzo. En inderdaad, een boterham voor een bouwvakker in de ochtend? Get real! Er zijn andere en betere alternatieven voor 4 suacijzenbroodjes hoor, en dat is niet 1 boterham voor iemand die lichamelijk zwaar werk doet.
Sja, Sonja of niet... 3 jaar geleden na de geboorte van Leo ben ik weer keurig op mijn gewicht van voor de zwangerschap gekomen met behulp van Sonja's boek. Direct na de bevalling was ik al 10 kg kwijt, maar die andere 17 zijn er afgesonja't. En nu na de 3e zit ik ook weer op mijn oude gewicht en zelfs een beetje minder. Ondanks 2x in de week sporten en opletten wat ik tijdens de zwangershap naar binnenwerkte was ik toch 32 kg aangekomen. Sinds januari dit jaar het boek weer uit de kast gehaald en in combinatie met 3x sporten ben ik nu weer op mijn oude gewicht. Straks hoef ik helemaal niet gewoon te leren eten want in het boek staan vind ik allemaal gewone dingen. Yoghurt met muesli? volkomen verantwoord ontbijt. Een boterham met mager beleg en een cracker? Idem. Groetjes van Kiki
Het heeft gewoon te maken met gezond verstand. Teveel eten en niet of weinig sporten is niet goed ( net als roken en teveel drinken) Wat gelukkig heel veel mensen beseffen is dat ook Sonja haar dieet niet voor iedereen precies hetzelfde werkt. Helaas zijn er ook mensen waarbij het niet goed gaat.
Klopt. Een dieet werkt sowieso niet. Biertje en kroket laten staan, met de fiets naar werk en klaar is kees Ik ben volledig anti-Sonja !!
Ja ik ook hoor, zeker anti Sonja. ( Nou ja, haar dieet. Ik ken haar namelijk niet. Misschien is ze wel erg aardig)
Allereerst vind ik Sonja ook irritant vooral hoe ze praat. Ik ben zelf 10 kg afgevallen 2 jaar geleden met haar 1e boek. Die 10kg is er ook altijd afgebleven dus voor mij was het geen crash-dieet. Wel vind ik het te weinig. Als je uitrekent krijg je soms maar 900 calorieën binnen en dat kan gewoon echt niet. Ik doe nu ook geen Sonja meer, maar wel haar variatie van eten want dat is echt wel goed van haar boek. Wat ze inderdaad mannen voorschrijft om te eten is gewoon te weinig en gaat nergens over.
Was het maar zo makkelijk. Hier iemand die enorm goed op voeding let, braaf sport maar geen gram afvalt. Ik ben nu 10 maanden bezig en het resultaat is echt minimaal hoe hard ik er ook voor werk. Vanaf maandag hier dus ook Sonja. ( alleen haar boek dan, ik kan haar ook niet zien, wat een irritante stem zeg!)
Iedereen weet toch zelf best wel waar zn valkuil ligt? Daar heb je toch geen Sonja B, weightwatchers, montignac, of weet ik veel wat voor nodig.. Je moet die eeuwig vast geroeste knop om weten te zetten.. Dat is alleen zo vetmoeilijk... Ik heb zelf een maagband gekregen.. maar moet je menen dat ik er mee afval... Echt niet he... Ben in 3 jaar nog geen 25 kilo kwijt.. Kan straks na de zwangerschap en evt. BV weer van voor af aan beginnen... Maar niet door die band strak te laten zetten.. Ik ben er inmiddels achter dat ook een maagband heel slecht voor me is.. Ik val er nl. alleen mee af als ie heel strak staat en hoe moet ik dan in vredesnaam de goede en voldoende voeding binnen krijgen?
ik denk dat iedereen een andere manier van afvallen nodig heeft. de een heeft baat bij sonja, de ander bij wat meer bewegen. ik denk niet dat er ooit een dieet zal zijn dat voor iedereen werkt. ik ben trouwens niet anti sonja, maar haar dieet zou voor mij ook niet werken. geef mij maar de sportschool...
Ik heb een paar jaar terug haar 1e boek gedaan,12 kilo eraf maar nu 3 jaar later 15 kilo erbij.Het werk wel als je het kan blijven volhouden.Ik sta trouwens heel de dag voor m'n werk en ben heel de dag in de weer dus had er niet altijd genoeg aan,helemaal niet als ik erbij sporte was het geen doen wilde ik niet van mijn stokje gaan moest ik dan echt wat extra pakken. Ik kijk het programma niet trouwens,wel eens een paar fragmenten gezien maar ik vind Sonja nou niet echt een leuke tv persoonlijkheid ofzo,eerder tegenovergestelde!
Hier een paar jaar geleden 9 kilo afgevallen met Sonja, en dat is er ook afgebleven. Wel 1x 3 kilo aangekomen en toen meteen weer 2 weken Sonja gedaan en t was erweer af. Helaas nu nog 9 kilo teveel na de zwangerschap dus Sonja ligt weer op tafel (t boek dan! ) En de eerste 2 kilo zijn er alweer vanaf in 1 week tijd (daarnaast ook nog 4 a 5x per week fanatiek paardrijden en WII Fitten). Ik vind het ideale aan Sonja dat je niet zelf hoeft te bedenken wat je gaat eten, dat doet Sonja wel (en in de weekenden crea bea doen omdat ik die gerechten niet echt geweldig vind...)
Ik heb ook een Sonja Bakker-boek doorgeworsteld, om vervolgens weinig tot niets af te vallen en gelijk weer alles aan te komen. Daarna naar een diëtiste geweest en daar op m'n donder gehad dat ik echt veel te weinig gegeten heb tijdens de SB-periode.... Tips gehad om mijn eetpatroon weer een beetje op orde te krijgen en dat gaat me toch een heel stuk beter (voelde me echt een stuk fitter!). Nu ga ik gewoon lekker door met goed en gezond eten en het bevalt me prima!
Ik heb eigenlijk nooit aan SB gedaan, ik kijk trouwens wel t programma elke woensdag. Helaas ben ik nu zwanger en mag ik niet afvallen, maar ik heb altijd wel minimaal 5kg eraf willen hebben... Vanaf December als ons beebje dr is ga ik weer lekker beginnen! Dit soort programma's stimuleren me nu alleen om ongezonde dingen te laten staan.
Ieder dieet helpt zolang je maar volhoudt!!! Ik heb een aantal jaar geleden ook SB-dieet gedaan en voor mij werkte het wel. Ik mag het nu niet doen omdat ik borstvoeding geef. Maar ik kan niet wachten om de laatste kilo's er weer af te krijgen. Ik sport nu 1-2 keer per week dus dat is al de eerste stap. Alleen het diner word ik af en toe wel simpel van. Wij eten 1 x per anderhalve week aardappels, groente en vlees. Dat komt in het eerste boek veel voor. Als ik het weer ga doen, doe ik het diner op mijn eigen manier. 'Gewoon' eten en minder opscheppen. Denk dat het ook niet werkt als Fenna straks ook mee-eet. Dan sta ik een halve dag in de keuken voor de verschillende maaltijden. Want ik krijg mijn man ook niet alles voorgezet Maar Sonja kan idd niet presenteren. Ze praat zo raar.