Tips om je huis koelte houden

Discussie in 'De lounge' gestart door Suzzert, 14 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Aankomend weekend word het warm! Nu wonen wij in een boven woning en het word hier dus net zo warm als buiten. Dus vroeg ik mij af of mensen nog goede tips of trucs hadden om een woning zo koel mogelijk te houden?

We houden altijd al alles dicht en de gordijnen enzo ook. Maar soms heb ik het idee dat het weinig uithaalt

2. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ik houd deze even in de gaten, zon zit hier altijd achter op het huis..

3. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Meer dan dat kun je denk ik niet doen.
    Wellicht is het overwegen waard om een mobiele airco te plaatsen :)

4. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Oh jongens nee, ik had gekeken en dacht dat t lekker koel werd.. Heb naar de minima ipv maxima gekeken.. Muts dat ik ben.. :)

IK SMELT! en mijn huis doet ook mee, geloof dat ik alles al heb geprobeert.. Ik kom niet verder dan de zonwering dicht overdags en snachts en smorgens alles luchten. Oh en ik houd de ramen aan de zonloze kant open(tot 12 uur achter, vanaf 12 uur voor). Dat is wat hier tot nu toe het beste werkt eigenlijk.

5. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Je kan aan de buitenkant wittw lakens op hangen helpt wel goed :)

Maardan liever buiten als binnen anders gaat de warmte tussen t raam en t laken broeien en komt t alsnog binnen..
    En aan de kant waar je schaduw heb en als er enigzinds wat wind is kan jedaar wel een raampje open doen

6. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    Wij hebben enkel glas en hier word het ook altijd loeiheet binnen. Het beste wat je kunt doen is in de ochtend ff alles open tegen elkaar dan alles dicht houden en alle rolluiken/screens ect dicht houden. Dit werkt hier het beste en als het echt te word zetten we de airco aan

7. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Wij hebben een plafondventilator gekocht vorig jaar met spotjes. Die was geloof ik iets van 50 euro bij karwei.

Anders lekker met je voetjes in een bak met water en ijs :p Koel je zelf iig af.
    Of ramen tegenover elkaar open?

8. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    Dak nat spuiten?
    Zal vast niet zo gemakkelijk gaan. Volgens mij doe je inderdaad al het haalbare.

9. In de avond en vroeg in de ochtend alles zoveel mogelijk laten luchten zodat het lekker koel wordt, en zodra de zon op de ramen komt alles hermetisch afsluiten :) Hier doe ik het elke dag zo haha maar wij hebben wel het voordeel dat ons huis van zichzelf al redelijk koel is. Anders je raam afschermen/schaduw creeren zodat het zonlicht niet direct op de ramen naar binnen valt. En wat bij ons altijd het huis afkoelt is 's avonds als de zon onder is de muren nat sproeien omdat de stenen heel veel hitte vasthouden. Moet je wel de dag van tevoren al doen natuurlijk ;)

10. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    de hele dag een paar ventilatoren laten draaien en er zelf vlakbij gaan zitten

Wij hebben vroeger in Deventer gewoond en daar hadden we een huis met plat dak boven.

We hebben altijd in Friesland gewoond ( nu weer) en daar waait het eigenlijk altijd wel. Dus kun je in de avond rond 22.00 uur lekker alle ramen tegen elkaar open en het koelt goed af. Maar in Deventer...pfff waaide daar nooit en ramen openzetten had geen zin. ( daar met 30 graden moeten bevallen)

Dus hadden we overal een ventilator staan.
    En inderdaad de ramen aan de buitenkant met witte lakens bekleden.

11. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Bedankt voor jullie reacties! Ik zou het liefst heek de dag in een koud badje gaan zitten. Maar het gaat voornamijk om mijn dochtertje van drie en een halve maand.

Ik ga nu gewoon voor de witte lakens en veel ventilatoren!

12. oh en je dochter gewoon alleen haar luier aan, verder niks. Deed ik ook met mijn dochtertje vorig jaar, die is eind juli geboren en in september was het hier elke dag +40 graden. Toen was het nergens uit te houden :)

13. Lexxie

Lexxie Fanatiek lid

16 jun 2012
    1.666
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn hè? Een bovenwoning.
    Hebben wij ook, plat dak en vanaf 11.00 uur tot die ondergaat de zon in de woonkamer en keuken....
    Vorige warme week was het in huis 's avonds om 21.00 uur nog 34,5 graad. Heb er nog een foto van gemaakt.
    Voor volgend jaar willen we een airco overwegen, want dit loopt de spuigaten wel uit.
    Voor nu idd 's avond luchten, ventilatoren aan. En de zonwering dichthouden.

En verder, veel drinken en puffen maar!

Succes!

14. 20BabyJ10

20BabyJ10 Bekend lid

19 jan 2012
    596
    0
    0
    Verzorgende IG, verzorgingshuis
    ergens in Brabant
    Bij ons is het altijd lekker koel binnen...
    Wij hebben een raam in het voorraam wat helemaal open kan ( draai kiep raam ).. Die zet ik dus wagen wijd open en de achterdeur ook zodat het lekker kan tochten...
    (We hebben een tuin op het zuiden dus de zon staat heel de dag op ons huis )

Verder hebben we een kleine waaier op de grond staan... eigenlijk voor de hond dat hij bij de waaier kan gaan liggen als hij het te warm heeft maar het is dus heerlijk om die waaier af en toe langst je voeten te hebben...
    Als je voeten koel zijn is heel je lijf koel ;)

15. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.617
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Ik heb een staande ventilator,was 28 euro bij Mediamarkt en het is heerlijk koel.Ik woon in een flat,3e verdieping.

16. belgje1976

1 jul 2012
    98
    0
    0
    buitenschoolsde kinderopvang
    belgisch limburg
    wijzelf zijn geen voorstanders van ventilators. sinds een jaar of 5 hebben wij een mobiele airco...geloof me het is zijn geld waard!!!!
    we overwegen zelfs om er eentje bij te kopen om op de bovenverdieping te plaatsen :))

17. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Hier gaan de rolluiken naar beneden..

18. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Mijn moeder heeft nog een mobiele airco staanden we mogen hem lenen! Dus yay!

19. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    wij slapen op zolder waar maar 1 dak raam is en die staat 24 uur per dag open tenzij het regent. Daar is het echt snik heet in de nacht en kan er ook maar weinig daar door slapen. We zweten ook heel erg en ik was dan ook veel vaker de lakens en de dekens... zou ook graag tips willen hier voor

20. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Alles dichthouden bij extreme hitte. PLafondventilator op de slaapkamer en in de woonkamer van die losse ventilators. Lekker richten op jezelf en dan vooral NIET bewegen ;)

Deel Deze Pagina