souvenier van de bevalling

Discussie in 'De bevalling' gestart door christina, 9 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. christina

    christina Niet meer actief

    maandag aanstaande wordt ik tijdens een dagopname geholpen aan de klier van Bartholini. Hier zit erg veel vocht in en dit is ontstaan tijdens de bevalling 6 maanden geleden. We hadden gehoopt dat de verdikking uitzichzelf weg zou gaan maar dit is niet het geval. Ik krijg een dagopname en dan een roesje op de ok. Ze doen dan marsupialisatie. Ik vind het erg spannend.
    Er is weinig vanbekend op het internet. Dus ik vraag me af heeft iemand hier ervaring mee?
     
  2. pascha

    pascha Actief lid

    11 aug 2006
    265
    0
    0
    Hoi,

    mag ik vragen hoe je daar achter komt?

    gr.
     
  3. christina

    christina Niet meer actief

    tijdens het persen isi een kant erg opgezwollen. Dit is dik gebleven. Morgen gaan ze het weghalen, gelukkig.
     
  4. pascha

    pascha Actief lid

    11 aug 2006
    265
    0
    0
    jeetje dat is niet leuk...kan je het ook van inknippen krijgen?

    had er echt nog nooit van gehoord...

    sterkte in ieder geval morgen
     
  5. christina

    christina Niet meer actief

    Dank je. Moet me straks melden en wordt vanmiddag geholpen. Weet niet of je dat van een knip kan krijgen. Ik heb geen knip gehad. Wel weet ik dat iedere vrouw hier last van kan krijgen. Meestal uit het zich in een abces. En daar ben je heel ziek van. Dat heb ik gelukkig niet. Bij mij is het alleen dik en ik heb er geen pijn aan, alleen irriteert het als het warm weer is. En volgens de gyn. moet het toch weggehaald worden, het gaat niet vanzelf weg. Vind het best spannend. Heb nog nooit een ingreep gehad. Men zegt dat dit minder pijnlijk is dan het subtotaalruptuur dat ik tijdens de bevalling heb gehad. De reden dat ze dat onder een dagbehandeling doen is omdat de plek heel moeilijk te verdoven is. Dus had keuze tussen even slapen of een ruggeprik. De gyn zei dat je van een roesje sneller weer op de been bent en dus naar huis kunt. Een ruggeprik vind ik al helemaal niks. Het idee dat je je onderlichaam noet meer voelt......
     
  6. runner

    runner VIP lid

    12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    heel veel succes straks!
     
  7. brussie

    brussie Fanatiek lid

    22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Sterkte! Ik hoop dat je snel hersteld.
     
  8. patje

    patje Fanatiek lid

    17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    @ christine, succes!
    Ik had ook een subtotaalruptuur en het was bij mij ook aan de linkerkant heel erg opgezwollen. Gelukkig hier geen last meer van.
     
  9. christina

    christina Niet meer actief

    het verhaal heeft een andere wending gekregen, bleek een lipoom (vetbult) te zijn, deze heeft er al langer gezeten en is tijdens de bevalling naar boven gekomen. De gyn kwam er tijdens de operatie achter en heeft hem verwijderd. Een snee van ca. 15 cm. Ik weet niet hoe groot hij was, is misschien wel verteld, maar heb ik niet helemala mee gekregen toen ik net uit de narcose kwam. Ben bont en blauw en het is heel dik, kan niet zitten, en moest 1 nacht in het zh blijven. Maar nu een par dagne later gaat het allemaal wat beter. Gelukkig heb ik veel hulp om mijn dochter te verzorgen.
     
  10. patje

    patje Fanatiek lid

    17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    Hoop dat je snel opknapt!
    Veel succes met het herstel!
     

Deel Deze Pagina