reflux en weinig slapen overdag....

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door juffie roos, 21 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juffie roos

juffie roos Bekend lid

8 okt 2010
    959
    1
    18
    Het onderwerp zegt het al: slapen kindjes met reflux overdag weinig?
    Ons zoontje slaapt heel slecht overdag (max 45 min) ; dan wordt hij wakker en gaat niet meer slapen. Hij is wel heel moe (wrijft in ogen), maar wil niet meer slapen.
    's Nachts gaat het beter, tot een uurtje of 5....Ik weet dat dan de lichte slaap begint. Hij wil dan een fles en slaapt daarna tot 8.15.
    Kan het slechte slapen overdag samenhangen met reflux?

Is reflux erfelijk?? Mijn vriend en ik spuugden nl als kind ook heel veel.

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Als hij medicijnen krijgt zou het geen verschil mogen maken of hij wel of niet reflux heeft, want met de medicijnen mag hij geen pijn meer hebben. als je het idee hebt dat hij dat nog wel heeft en daarom wakker wordt, zou ik contact opnemen met de ka.

Hier merkten we heel duidelijk verschil voor en na de medicijnen voor de medicijnen sliep Irem maar 10 minuutjes en dan werd ze huilend wakker van de pijn. Met medicijnen gebeurt dit niet meer.

De slaapcyclus van een baby is 45 minuten, en soms hebben de kleintjes moeite om langer dan 1 cyclus te slapen. Hier kun je niet zo heel veel aan doen. Ik heb Irem altijd gewoon uit bed gehaald als ze wakker was, ongeacht of ze nou een half uur had geslapen of 2 uur. En als ze moe is, gaat ze weer naar bed, of dat nou 2 uur of een half uur is nadat ze wakker is geworden. Mijn ervaring is dat ze uiteindelijk vanzelf wel langer gaan slapen.

3. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Of het erfelijk is, weet ik niet. Of kindjes met reflux overdag weinig slapen, dat klopt inderdaad, dat komt omdat ze pijn hebben.
    Dit is vaak (in ernstige vorm soms niet) te verhelpen met medicijnen, zoals Omeprazol (Losec=merknaam). Onze dochter heeft dit geslikt tot 10 maanden, daarna was ze er vanaf.

Sterkte. Liefs Huismus

4. juffie roos

juffie roos Bekend lid

8 okt 2010
    959
    1
    18
    bij ons is het nog niet duidelijk of het reflux is, maar we denken er wel aan.
    als ons mannetje wakker wordt na 45 min. en ik hem er dus uit haal, heeft het geen nut om hem er later weer in te leggen (hoe moe hij ook is), dan gaat hij gelijk weer huilen....

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ben je al bij een arts geweest dan? Als je hem verdenkt van reflux zou ik niet langer wachten, want hoe langer je reflux niet behandelt, hoe meer last je zoontje zal krijgen

6. juffie roos

juffie roos Bekend lid

8 okt 2010
    959
    1
    18
    we gaan vandaag naar de KA!

7. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    Dan zou het heel goed kunnen zijn dat het aan de reflux ligt. Zoals gezegd hebben die kleintjes een slaapcyclus van 45-50 minuten en dan worden kindjes half wakker en slapen de meeste weer verder. Kindjes met reflux hebben veel pijn aan de slokdarm, dus als ze met 45 minuten wakker worden, voelen ze de pijn weer en worden daar dus echt wakker van (ze doezelen niet lekker verder om weer in slaap te vallen)

Bijna alle babietjes hebben de eerste maanden last van "reflux" en meestal is er niet zoveel aan de hand, heel vaak is nutriton in de fles al een goede oplossing. Maar ook veel kindjes hebben er echt last van en hebben medicijnen nodig (maagzuurremmers en maagledigingsversnellers) om alles goed te laten werken. Reflux is in principe wel erfelijk. Mijn zus heeft er vroeger ook last van gehad en mijn dochter heeft er hele erge last van (is 22 maanden en nog steeds niet over). Zelf heb ik er geen last van gehad en de kinderen van mn zus hebben er ook geen last van, het is ook neit eerlijk verdeeld ;) :D

Alles aan je ka overleggen, ook van het niet slapen en dan kun je goed overleggen wat jullie gaan doen.

Deel Deze Pagina