Haha, ik lig echt dubbel wat een heerlijk geouweneel hier! (oei, niet bestaand woord, punten aftrek?) Ik moet eerlijk zeggen dat de Nederlandse taal gewoon erg moeilijk is, zowel in woord als geschrift, maar wat hiervoor al gezegd wordt, we kunnen er allemaal wat van leren, toch?
nee hoor, ik durf het ook wel toe te geven. Als ik in een stuk tekst kan merken dat iemand zijn best heeft gedaan over het stukje tekst (d.w.z. een komma plaatsen waar het hoort, een zin beginnen met een hoofdletter en eindigen met een punt) dat ik een andere indruk heb over die persoon dan wanneer de tekstschrijver er een potje van maakt. En dan heb ik het niet over een typfoutje of als je toevallig een woordje verkeerd schrijft. Persoonlijk vind ik het wel prettig als iemand een beetje moeite doet en fatsoenlijke leestekens in een tekst plaatst. En dat heeft volgens mij niks met niveau te maken, maar gewoon met een beetje moeite doen om het voor een ander prettig leesbaar te maken. Maar goed, in dit topic ging het erom om op een grappige manier foutjes te bespreken en niet om vervelend tegen elkaar te gaan doen, toch? Sowieso moeten we het hier gezellig houden.
Het is altijd het ontpillen, de stress van of je wel of niet zwanger bent, de zwangerschapshormonen of het ontzwangeren! We hebben altijd een excuus op dit forum toch?
whoehahahaha...ik ben mag nog 3 maand "ontzwangeren"....... (by the way: schrijf ik alles nog goed? dadelijk verlies ik mijn ene bonuspunt)
Nou vooruit dan, omdat je jezelf al verbeterd hebt mag je je punt houden Ik moet wel zeggen dat ik in dit topic echt let op wat ik typ. Ben veel te bang dat ik iets fout doe
Ik heb niet alles gelezen, maar deze schoot mij zojuist nog tebinnen: Ik heb mijn favoriete boek bij.. Ik heb mijn favoriete boek bij ME!
Hihi, nu ik zeikerd zie staan schiet me opeens te binnen dat mijn vroegere baas iemand die geld van hem wilde hebben een fax stuurde met " niet zijken, zijkerd". Ik kwam niet meer bij!
Pina, dat is inderdaad ook erg grappig! Maar wat dachten jullie van het feit dat kinderen vaak werkwoorden als zelfstandig naamwoord gebruiken en dan met name: Heb je drinken en eten bij je? terwijl het is: "Heb je iets te drinken en iets te eten bij je" of "Heb je drank en voedsel bij je.....Klinkt heel flauw, maar het eerste is gewoonweg geen juist Nederlands....
Mijn schoonzus zei een paar weken geleden tegen haar zoontje van 2 jr: "Ja O. en ik hebben lekker gezwemd samen he?" Ik moest echt moeite doen mijn lach in te houden, maar de rest, 6 personen (!), had óf niks door, óf vonden dat normaal.
Is heel normaal, dat kinderen dat doen. Ze hebben dan het regeltje voor regelmatige werkwoorden door, maar nog niet door dat "zwemmen" onregelmatig is. Is dus eigenlijk heel goed van ze dat ze dat doen . Sorry, taalkundige hier.... Ik moet altijd erg lachen om overgeneralisaties van kinderen.