Eten en drinken meenemen kan gewoon hoor: eten1 (het ~) 1 voedsel 2 maaltijd drin·ken1 (het ~) 1 vloeistof die men opdrinkt => drank Ik heb het even opgezocht in de van dale online. groetjes, Didier
Ja omdat iedereen het tegenwoordig zegt komt het in de Van Dale, maar het is gewoonweg ontstaan uit kinderpraat. In het groene boekje zal je het niet vinden.
Ja, maar dat is toch de normale manier waarop taal ontwikkelt. Als je de correcte nederlandse taal ziet van 100 jaar geleden is dat heel anders dan nu. Dat wil niet zeggen dat het nu dus geen correct taalgebruik is. Wat ik me wel altijd afvraag is het volgende: is het: * ik heb stof gezogen, of * ik heb gestofzuigd?
Dat is er inderdaad 1 waarvan ik het ook nooit weet. Kan iemand het nou 1x goed uitleggen (dan ga ik het proberen te onthouden )
Altijd gestofzuigd dus....dan zit je altijd goed. Stof gezogen klinkt wat logischer (als je het zegt dan).
Ja die vind ik dus ook logischer klinken. Taaltechnisch is het volgens mij ook niet verkeerd. Maar goed, gestofzuigd dus...
Moeier bestaat niet. Vermoeiender en vermoeider wel. Als het om 'moe' gaat , kun je wel zeggen dat je vermoeider bent. Amber