sowieso

Discussie in 'De lounge' gestart door amaranta, 20 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Teddie

Teddie Bekend lid

3 aug 2006
    771
    0
    0
    Ik ben woord blind en lees en schrijf soms woorden verkeerd.
    Ik ben er vroeger als kind aan geholpen maar helemaal over gaat het niet.

Ik vind het dan ook vervelend dat er meiden zijn die zich er aan ergeren dat er spelfouten gemaaakt worden..
    Sommige mensen zoals ik kunnen er niets aan doen en ik doe mijn best om woorden goed te schrijven maar dat lukt niet altijd.

Ik wilde dit even kwijt want er bestaat toch ook nog wel zoiets als respect hebben voor iedereen ongeacht de spaelfouten die gemaakt worden.

Teddy.

2. mieltje

mieltje Bekend lid

19 jan 2006
    913
    0
    0
    Nog een keer zo'n fout en je gaat de gevangenis in!
    ;)

3. mieltje

mieltje Bekend lid

19 jan 2006
    913
    0
    0
    Wat is woordblind?

4. Teddie

Teddie Bekend lid

3 aug 2006
    771
    0
    0
    Dat je woorden of zinnen verkeerd leest en schrijft zonder dat je er zelf erg in hebt.

5. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    Teddy,

Ik denk dat er hier weinig meiden zijn die geen begrip kunnen opbrengen
    voor bijv. woordblindheid. Je kunt zien aan jouw stukje tekst dat je er moeite voor hebt gedaan. En dat is heel wat anders dan waar wij het hier over hebben, namelijk dat mensen soms te lui zijn om een stukje tekst fatsoenlijk te typen, en daardoor bijv. leestekens maar weglaten, of in breezer taal gaan typen! :)

6. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Hoi Teddy;

Dit topic is echt niet bedoeld om mensen die wel eens fout schrijven af te kraken hoor,en zeker niet diegenen die er niks aan kunnen doen!

Het is meer een grappig en educatief topic over veelvuldige spellingsfouten,en de twijfel hieromtrent.

Het is echt niet slecht of kleinerend bedoelt,lees het topic maar eens goed door. ;)

Groetjes,Lucia.
    (Die hoopt dat ze met deze tekst een bonuspunt heeft gewonnen. :) )

7. streepjes

streepjes Fanatiek lid

2 apr 2007
    1.155
    0
    0
    Ow ja hihi ik vind het ook zo erg als iets niet goed is geschreven!
    Wat zijn wij slim en wat zijn al die andere mensen toch dom he?

Nou maar goed dat dit topic bestaat voor al die mensen die zo dom zijn, want dan kunnen ze eindelijk eens lezen hoe het wel moet!

(En vooral hoe slim wij zijn!)

Voor het geval dat het niet opviel dit is dus sarcasme... :rolleyes:

8. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Wat wil je nou eigenlijk zeggen? ;)

9. pekske

pekske Fanatiek lid

25 okt 2006
    2.216
    0
    0
    zucht.....zal ik dan toch de chips en cola maar gaan pakken?

10. mieltje

mieltje Bekend lid

19 jan 2006
    913
    0
    0
    Moeten ze wel kunnen lezen!
    :confused:

11. Roelie

Roelie Fanatiek lid

20 mrt 2007
    2.951
    0
    0
    Misschien moet je eerst het topic eens lezen voor je reageert?
    En dat is niet sarcastisch bedoeld...

12. Pearl29

Pearl29 Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.031
    0
    0
    Ik heb een collega die ipv leg altijd lay zegt. Nu begrijp ik dat ze dat van haar moeder heeft want die zei dat laatst ook. Hahahaha.

Omdat ik half Duits en half Chinees ben maak ik ook regelmatig fouten in de taal. Ik ben dan wel hier geboren, maar als je ouders de nederlandse taal niet goed beheersen dan is het ook moeilijker om dat als kind goed te leren. Ik zei altijd die huis ipv dat huis of het huis. Maar ja ik heb genoeg mensen die me verbeteren alleen wil ik het niet altijd aan nemen. :oops:

13. pienie

pienie Fanatiek lid

29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    Dit topic is dus niet bedoeld om wie dan ook af te kraken. Ik zie écht bijna alles altijd, maar zelfs ik leer hier op een leuke manier zelfs nog wat bij!

Overigens is iemand verbeteren in een groep mensen (dus niet wat hier gebeurt maar wat sommige mensen hier beschrijven) niet helemaal netjes. Maar goed, dan moeten we misschien een etiquette-topic starten! Haha. Valt voor veel mensen nog veel te leren (voor mij ook...).

14. hardloper

hardloper Niet meer actief

Sorry Lucia, ik boor je hoop de grond in. Na een komma hoort een spatie. :oops: ;)

Groetjes, Didier

15. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Verd*mme, ik wist wel dat ik iets fout had gedaan! ;)

16. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    mensen het loopt uit de hand!

Ik bedoel: een sterretje in een woord?
    Dat bestaat toch echt niet hoor!
    Waar moet het heen met deze wereld.... :cry:

:p

17. minipi

minipi Fanatiek lid

17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    en ik ga er nog even overheen :oops: het moet zijn niet kleinerend bedoeld... :)

18. streepjes

streepjes Fanatiek lid

2 apr 2007
    1.155
    0
    0

Helaas had ik die moeite al gedaan..
    Op een paar uitzonderingen nagelaten vind ik het hier een nare manier van zelfverheerlijking ten koste van andere mensen.
    Als ik woordenblind zou zijn dan zou ik gelijk een ander forum zoeken uit angst dat ik hier gequote zou worden.

Maar dat mag niet gezegd worden want jullie bedoelen het allemaal natuurlijk heel erg goed.

En de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet, want spelfouten zat hier bij de mensen die dat zo vervelend vinden.

(En vooral: het is een forum, geen sollicitatiebrief naar de koningin)

19. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0

Helaas had ik die moeite al gedaan..
    Op een paar uitzonderingen nagelaten vind ik het hier een nare manier van zelfverheerlijking ten koste van andere mensen.
    Als ik woordenblind zou zijn dan zou ik gelijk een ander forum zoeken uit angst dat ik hier gequote zou worden.

Maar dat mag niet gezegd worden want jullie bedoelen het allemaal natuurlijk heel erg goed.

En de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet, want spelfouten zat hier bij de mensen die dat zo vervelend vinden.

(En vooral: het is een forum, geen sollicitatiebrief naar de koningin)[/quote

wie had er cola en chips gepakt?
    Pfffffffffffffffffffffffff! :cry:

20. minipi

minipi Fanatiek lid

17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    Hoi streepjes,

Ik kan me voorstellen dat je soms het gevoel hebt dat het 'zelfverheerlijking' is. Maar probeer te geloven dat het voor de meesten hier onschuldig vermaak is. We willen anderen er niet mee kwetsen, maar herkennen gewoon onze eigen vreemde trekjes (irritatie over taalfouten) in elkaar. Wie zich daar niet bij thuis voelt, kan inderdaad beter op een ander topic meepraten. Ik praat ook niet overal mee, omdat ik me niet bij elk topic gewenst voel. En als ik dan toch voor mezelf praat: ik vind mezelf echt niet slimmer dan anderen, maar ik heb wel 'taal' als interesse, zoals een ander het leuk vindt om over televisieseries of mode oid te hebben.

Nog eenmaal sorry tegen iedereen die we wel kwetsen, dit is echt niet de bedoeling! Niemand hoeft zich persoonlijk aangevallen te voelen, ook niet als we diegene verbeteren.

groetjes,
    minipi

Deel Deze Pagina