Ik ben het er ook mee eens, want je kan ook van een mug een olifant maken. Het is gewoon onschuldig en lachen om je eigen fouten.
Daar sluit ik me helemaal bij aan! Maar goed sommige mensen voelen zich nu eenmaal snel aangevallen 't zullen die hormonen wel weer zijn xxx Roelie
Om eerlijk te zijn vind ik die verontschuldigingen ook niet nodig. Er is van begin af aan heel duidelijk gesteld hoe dit topic bedoeld is. Ik schrijf mee inderdaad maar heb ook genoeg fouten gemaakt en dingen gevraagd. Ik ben niet perfect nee, gelukkig niet! Als je je er echt zo aan stoort moet je misschien dit soort onderwerpen overslaan, scheelt je ook weer een ergenis Juist door tegen de draad in te gaan help je zo'n topic om zeep en dat zou ik dan weer erg jammer vinden. Elmo
De enigen die ge-quote worden zijn de 'zelfverheerlijkende mensen' zelf die actief deelnemen aan dit topic. Voor de rest worden er geen citaten uit andere topics gehaald, dus je kunt naar hartelust anoniem spelfouten maken zonder dat je hier direct wordt afgeslacht. Verder is dit voor mij idd een heel leuk topic omdat ik dezelfde pietlutten hier tref als ik zelf ben. Daarbij denk ik dat er een onderscheid is tussen woordblinheid/verkeerd gebruik wat door veel mensen gebeurt en mensen waarbij de taal aan alle kanten van de spelfouten aan elkaar hangt. Het is dan wel geen sollicitatiebrief aan de koningin, maar enigzins normaal gebruik van je eigen taal mag je wel verwachten toch? En het enige dat hierover door sommigen is gezegd is dat deze mensen een bepaald beeld van zichzelf afgeven. Ik denk dat de personen die hiermee bedoeld worden vrij laag geschoold zijn en dat dit aan hun taalgebruik zichtbaar wordt. Op zich niks mis mee, maar dat is wat er gezegd werd. Je krijgt direct een beeld van zo iemand. Ik denk dat je niemand kan verwijten dat je hier achter je pc-tje beelden zit te vormen van mensen die je niet kent/ziet. Niet alleen door hun taalgebruik, maar ook door hun meningen, de schermafbeelding die ze gebruiken en de naam die ze voor hun kinderen kiezen. Zo werkt het toch gewoon in het leven?
Precies! Om een compleet beeld van iemand te krijgen heb je meerdere factoren nodig. Waar is jouw avatar, Pienie?
Oké meiden, ieders mening is weer even duidelijk. Zullen we de discussie maar weer sluiten en ons lekker gaan richten op het onderwerp van het topic? Vond ik toch gezelliger... (ik weet het, ik begon er zelf weer mee, sorry ) Of zijn er geen nieuwe irritaties meer over ons aller taalgebruik?
Die initialen zijn ook wel wat knullig dan he Ik buig me nog maar eens over ons lijstje met namen, zeker als een ander er door die naam een beeld bij krijgt
Dat bedoelde ik dus ook, maar heb het iets minder tactisch gebracht eerder in dit topic... Tactiek is niet 1 van mijn sterkste kanten, spelling daarentegen wel Mensen, verbeter me maar als jullie een fout woord zien Ik heb in ieder geval al 1 ding geleerd in dit topic, en dat is het woord per se. Ik schreef echt altijd persé, omdat ik echt altijd gedacht heb dat het zo hoorde!
ach met persé maakt het niet uit hoe je het schrijft wordt gewoon als "goed" herkent in woordenboeken, spellingsprogramma's e.d. net zoals vele andere woorden dus ach tis maar wat men belangrijk vindt... ik blijf gewoon persé schrijven i.i.g.
getallen onder de tien (of twintig, weet ik niet zeker... ) hoor je voluit te schrijven, dus één ipv 1. Lekker zeikerig hè?!
Haha jullie hebben gelijk. Maar een punt achter een zin waar nog een smiley achter aan komt, vind ik geen gezicht. Zo goed?
Ik zit ondertussen de brieven (Engels) van mijn vierde klassers na te kijken, kan het af en toe niet laten even te lachen: - Ill ask them about their minds about Holland and Utrecht. - I am on the high school. - Im in the fourth class of a gymnasium. Het is natuurlijk helemaal mijn eigen schuld; ik heb ze blijkbaar niet genoeg geleerd afgelopen jaar.