Ha ha, meiden, hilarisch! Nog een leuke toevoeging. Na de 20 weken echo kregen wij natuurlijk regelmatig (ik had steevast willen typen, maar weet niet goed hoe dit woord hoort...wie helpt?) de vraag of we weten wat het wordt. ik: jawel, een baby. Maar dat lag wel voor de hand, niet dan? Of mensen die in je kinderwagen kijken. Wat is het? Een baby! (dûh)
Euhm, volgens mij schrijf je getallen onder de 100 voluit, dus één tot en met negenennegentig. En achter een zin hoort idd een punt, dus bonuspunten! En dan mag er nog een smiley! Mag de punt ook achter de smiley :
zin (de ~ (m.)) 5 (~nen) reeks woorden in syntactisch verband die een afgerond geheel vormen (bron: http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenb ... kwoord=Zin) Klopt dus! Maar uit hoeveel woorden bestaat een reeks minimaal? Twee? (<Eigenlijk is twee dus geen zin, maar omdat het een vraag is, moet er toch een vraagteken achter, toch?) Hoezo we hebben niks te doen?
Ze noemen het bij kinderen toch ook een éénwoordzin? Wanneer een baby wijst en op gebiedende wijs 'drinken' zegt maakt hij het al behoorlijk goed duidelijk met dat ene woord. Of het officieel een zin is weet ik niet. Alleen bonuspunten voor Miepie80 als ze onder de twee jaar is, vind ik!
Ja hallo, volgens mij was ik hier van de puntentelling hoor! (P.s. volgens mag de smiley wel ná de punt)
Als ik goed heb opgelet bij syntax tijdens mijn studie kan je alleen een syntactisch verband hebben als je twee of meer woorden hebt (bijv. "Ik loop" is een zin met syntactisch verband). In sommige gevallen zijn er echter wel syntactische verbanden waarbij een woord zeg maar 'onzichtbaar' is, maar dan gaat het om langere zinnen met een referentie erin. Ik kan me wel voorstellen dat de gebiedende wijs ("Loop!") wel als 'zin' kan worden gezien. Maar zeker weten doe ik het niet, het is allemaal erg ver weggezakt .