sowieso

Discussion in 'De lounge' started by amaranta, Jun 20, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jusi

Jusi VIP lid

May 4, 2007
    8,057
    2
    38
    Haha dat had jij goed gedaan dus! :)
    En toch, vind ik het niet klinken, deze topic. :(

2. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

Aug 17, 2006
    4,862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
  3. Lucia

Lucia VIP lid

Sep 6, 2005
    12,287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Joepie!

Ik ga door voor de afwasmachine! ;)

4. Jusi

Jusi VIP lid

May 4, 2007
    8,057
    2
    38
    Ik heb het een beetje doorgelezen, maar ik was niet de enige die twijfelde dus. :)

5. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

Mar 28, 2007
    2,397
    0
    0
    Ik heb het ook gelezen, maar volgens mij gaat het om het verschil tussen de spellingregels en het taalgevoel. Neemt niet weg dat ik "deze topic" ook vreemd vind klinken.

6. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

Oct 23, 2006
    2,055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Ja, maar het taalgevoel gaat soms tegen de grammatica in. Kijk maar naar woorden als: hen, hun, en zij. En zal, zou(den), zullen. Enzovoort.

7. amaranta

amaranta VIP lid

Mar 6, 2007
    7,734
    0
    0
    Ik was net een topic aan het lezen. En het stond BOL van de fouten. Ik had echt moeite om het hele verhaal uit te lezen. Echt, ik werd gewoon vreselijk afgeleid door al die fouten.
    Het moeilijke was voor mij daarna om nog een gewone reactie te geven zonder iets over die fouten te zeggen.
    Ik liet het topic aan mijn man lezen en die moest na 5 zinnen gewoon stoppen met lezen omdat hij er niet meer tegen kon.

Veel mensen zeggen, het maakt niet uit als er fouten instaan, als je maar weet wat er bedoelt wordt, maar ik ben het daar dus niet mee eens. Ik stoor me daaraan. Ik vind het vreselijk irritant. Het leest niet lekker.
    Ik ben dit keer zo fatsoenlijk geweest om niks over die taalfouten te zeggen in het betreffende topic, maar de volgende keer kan ik het niet meer laten!
    Als iedereen alles maar fout blijft schrijven kan ik net zo goed stoppen met werken en de hele dag thuis op de bank gaan liggen.

Dit moest er ff uit. En welk topic beter dan deze! (of is het dit?)

8. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

Aug 17, 2006
    4,862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    de discussie ging over dat het woord 'topic' een engels leenwoord is. als je alles doorklikt, alle woordenboeken er bij sleept en taalregels naast elkaar legt denk ik voor mezelf de conclussie te mogen trekken dat het allebei mag.............

maar zeker weten, nee haha

9. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

Mar 28, 2007
    2,397
    0
    0
    Een paar kleine foutjes in een topic kan ik wel tegen, maar als het echt BOL staat ervan, raak ik ook geïrriteerd. Maar erger vind ik berichten waar totaal geen interpunctie wordt toegepast. Zo - huppa - alles achterelkaar zonder hoofdletters en leestekens. Die lees ik dan ook nooit af en reageren doe ik al helemaal niet. Wel jammer, maar ik kan er echt niet tegen.

Dit bedoel ik niet rot naar de betreffende schrijvers, het is een tekortkoming van mij.

10. amaranta

amaranta VIP lid

Mar 6, 2007
    7,734
    0
    0
    Heel erg herkenbaar.
    Dan is het gewoon een lange zin.
    Leest totaal niet prettig.

11. hardloper

hardloper Niet meer actief

Amaranta, ik denk dat je heel wijs hebt gereageerd door niet te reageren! Probeer dit volgende keer maar weer, want het is vechten tegen de bierkaai. Hier ben ik (door schade en schande) achtergekomen. Dus kan je beter hier je ongenoegen uiten, waar iedereen het met je eens is.

groetjes, Didier

12. amaranta

amaranta VIP lid

Mar 6, 2007
    7,734
    0
    0
    Bedankt Guppie. Ik kom voortaan hier wel klagen.

13. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

Aug 17, 2006
    4,862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    inderdaad hier lekker klagen. ik stoor me er soms ook aan, terwijl ik zelf verre van foutloos tik. ik heb adhd en mijn hoofd gaat dan sneller dan mijn vingers en dan gaat het mis haha
    ik probeer echter wel altijd mijn eigen verhaal even na te lezen en als ik een spelfout maak waar iemand mij op wijst vind ik dat prima, als dat maar niet de enige reactie wordt die ik van mensen krijg.

denk dat een spelfoutje maken en een spelfoutje maken ook zeer verschillend kan zijn.

af en toe een d of t verkeerd ligt niemand denk ik echt wakker van, maar zinnen vol met fouten en niet te brgrijpen verhalen worden vervelend.

*zit nu te kijken wat voor schandalige fouten ze zelf weer heeft gemaakt*

14. hardloper

Dit woord wordt ook op verschillende manieren geschreven:
    interresant, interesant, interressant, interessant.
    De laatste is (uiteraard) correct.

Groetjes, Didier

15. hardloper

Bijna foutloos, alleen horen er hoofdletters aan het begin van een zin ;)
    Typefouten zie ik over het hoofd

Groetjes, Didier

16. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

Aug 17, 2006
    4,862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    haha ik zat al te wachten: wie is de eerste?

hoofdletters zijn vaak een probleem, mijn shift doet het vaker niet dan wel ;)

17. hardloper

Goede smoes! :)
    Het lijkt me lastig als mijn shift het niet zou doen.
    Geldt dit trouwens voor allebei je shift-toetsen?

groetjes, Didier

18. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

Oct 23, 2006
    2,055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    En de Caps Lock?:p

19. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

Aug 17, 2006
    4,862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    sja sorry, voor allebei, ik zit momenteel veel bij mij ouders (moeder is net geopereerd en ik heb vakantie) en daar speelt mijn broer vaak spelletjes. dat gebeurd op een nogal agressieve manier waardoor de helft van het toetsenbord niet meer werkt. pijltjes doen het ook niet meer goed bijvoorbeeld en de tab ook niet. er wordt hier iedere maand een nieuw toetsenbord gekocht. en ipv door te tikken en te zien dat er vaak letters wegvallen, gebruik ik de shift dan met dit soort berichtjes standaard niet meer, ik vind het persoonlijk ook niet zo'n hele grote ramp....................

20. hardloper

Ik ook niet hoor, uit al je berichtjes blijkt namelijk dat je wel weet hoe het moet. Als het dan niet kan is het geen probleem.

Groetjes, Didier

Share This Page