sowieso

Discussion in 'De lounge' started by amaranta, Jun 20, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    ik schrijf normaal ook zoiezo :oops: :)
    zal voor je hormoontjes voortaan proberen soieso te schrijven haha..

liefs kaatje

2. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

May 22, 2006
    3,334
    0
    36
    Neeneenee...sowieso

3. Jusi

Jusi VIP lid

May 4, 2007
    8,057
    2
    38
    Dan nog doe je het niet goed Kaatje :p

4. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    :oops: :oops: sowieso :) :)

5. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

May 22, 2006
    3,334
    0
    36
  6. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

May 22, 2006
    3,334
    0
    36
  7. Kejay

Kejay Niet meer actief

waar maken we ons druk om :)

8. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

May 22, 2006
    3,334
    0
    36
    Om het woordje sowieso, hehehe

9. Niet meer actief

Ik schrijf het op mijn manier, ZOWIEZO!

10. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

May 22, 2006
    3,334
    0
    36
    AAAARGHHHHH! #-o

11. Kejay

Kejay Niet meer actief

Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik ook niet altijd foutloos schrijf. Maar goed, ik heb 8 jaar in Zwitserland gewoond en heb dus de Nederlandse grammatica nooit geleerd. En geloof mij, dan zijn de -d, -t, -dt's heel erg moeilijk ;)

12. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Haha, die Amaranta!
    En weet je zeker dat het met je hormoontjes te maken heeft? Of kon je het sowieso niet laten?

En geen belerende reactie, ik stop lekker mijn vingers in mijn oren! lalalalalalaaaaaaaaaaaaa

Amber

13. Niet meer actief

Probeer je er niet 'tenenkrommend' aan te storen meid!

Vind zowiezo gewoon veel leuker ;)

14. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

May 22, 2006
    3,334
    0
    36
    Maar dat kan ik me goed voorstellen, hoor. Zelfs als je daar wel les in hebt gehad, blijkt het vaak toch lastig te zijn. Ik heb er zelf soms ook nog wel moeite mee. Er zijn daaromheen zoveel verschillende regeltjes.

15. Kejay

Kejay Niet meer actief

Heb net dat deel gemist, ben van mijn 8ste tot 16de weg geweest,
    meiden ik doe echt mijn best ;) ik zal er sowieso beter op letten :)

16. LowiekeDeVos

Jun 15, 2007
    17
    0
    0
    Zolang het gewoon gezellig kleppen onderling is stoor ik me niet aan enigste, zowiezo, me, of dt geneuzel. Ook ik maak daarin fouten, voornamelijk in het dt/t gebeuren. Om maar niet te spreken over behangen, behongen, gebehangd. Niet moeilijk doen, we hebben gewoon nieuw behang op de muren. Net als geruild en gerolen... gewoon simpel vragen "Mag ik het ruilen?"

Als men dat soort fouten echter gaat maken in officiele (ja daar moeten ergens puntjes op, kan ze niet vinden) documenten en brieven vind ik het een heul ander verhaal worden. Dan is het irritant, lelijk en slordig. Maar gewoon in het dagelijks geneuzel onderling ga ik me daar echt niet aan lopen ergeren. Dan blijf je aan de gang!

(heul = spreektaal. 'Heul erg' = dramatischer uitgesproken qua klank dan 'heel erg'.)

17. pienie

pienie Fanatiek lid

Oct 29, 2006
    1,418
    1
    0
    zuid holland
    Ik vind het wel een luchtig topic hoor, dus ik kan er wel om lachen. Denk ook niet dat veel mensen zich aangevallen hoeven te voelen.

Wat ik altijd erg storend vind is DAT KOST DUUR! Er zijn 2 varianten:
    - Dat is duur
    - Dat kost veel geld
    Dat kost duur kan niet. Nou heb ik schoonouders die dit soort fouten aan de lopende band maken, dus ik probeer thuis altijd wel goed te praten.

En voor de mensen die er het belang niet zo van inzien: ik krijg wel een indruk van mensen waarbij het stukje wemelt van de spelfouten (dan heb ik het niet over een tikfoutje, 'hippe' spelling of een keertje een d/dt verkeerd doen). Het klinkt misschien onaardig, maar je geeft er een signaal mee af. De manier waarop ik reageer bij deze mensen is vaak anders dan bij mensen die wel de juiste spelling aanhouden.
    Graag wil ik het topic luchtig houden, maar hoe je tikt heeft wel degelijk gevolgen...

18. Chrisje79

Chrisje79 Fanatiek lid

Oct 10, 2006
    1,193
    0
    0
    Hahaha, ik moet echt verschrikkelijk lachen om dit topic! Heerlijk!
    Ik ben zelf ook een enorme spel-freak! Na een aantal jaartjes kan ik nu pas vertederd naar mijn mobieltje kijken als vriendlief een sms stuurt: Ik hou van jouw 'T is voor de één sowieso (we houden 'm er in ;) ) wat makkelijker dan voor de ander om met spelling en grammatica om te gaan....

Groetjes Chris

19. runner

runner VIP lid

Jan 12, 2006
    5,387
    0
    0
    katwijk ZH
    ik vind het met een Z toch leuker ;)
    hahaha

20. Elmo

Elmo Niet meer actief

Whahahah dit heeft mijn dag weer helemaal goedgemaakt..zo vlak voor mijn afspraak :)
    Lig helemaal blauw hier! Ga zo door meiden....*proest*

Share This Page