Het gaat er om dat je ergeren wederkerig is en irriteren niet (dus iets irriteert je, of je ergert je ergens aan) (Dat heette wederkerig, toch? Begin nou zelf te twijfelen...)
Volgens mij heb je gelijk Miepie. Dus 'ik irriteer me' is fout. Heb ik ook meteen een volgende te pakken. Sinds wanneer is het 'zich beseffen'? Ik hoor nu steeds: ik besef me wel dat... Volgens mij is dat iets van het laatste jaar.
Ja, er valt inderdaad een boel punten te verdelen (valt verwijst in dit geval naar een boel en een boel is enkelvoud). Groetjes, Didier
jeetje ik heb echt moeite met woorden op de goede manier te schrijven.bijvoorbeeld de d of t of dt weet ik vaak niet. en hier in dit topic komen echt woorden voorbij..... pfff ik waag me er niet aan.
Ben het helemaal met je eens! Er zijn ook mensen die dislectisch zijn. Ik vind ook je begrijpt elkaar toch..... Ben zelf ook een persoon die niet altijd alles goed schrijft. Maar ik doe zeker wel mijn best, meer kan ik niet doen!
Meer vragen we ook niet hoor. Dit topic is niet bedoeld als aanvallend of zoiets, eerder als leerzaam en leuk. Eigenlijk gewoon een stelletje pietlutten bij elkaar die elkaar de les lezen over de Nederlandse taal. Niemand (zelfs hier ) is perfect. Groetjes, Didier
Ik reageer normaal niet op zo een topics en ik ga ook geen 40 bladzijden lezen om te weten over wat jullie zich druk maken maar ik vind dat het hier echt belachelijk word in de lounge(om het nog zacht te zeggen) Mensen,doe ff normaal! Zich druk maken over het woord SOWIESO (en over al die andere domme dingen)
Het is gewoon leuk tijdverdrijf voor taalzeurkousen. Ik denk er niet aan om iemand een PB te sturen om te vragen waarom de dame niet kan spellen. Sommigen doen echt hun best en dan nog gaat het fout. En dat geeft helemaal niets! De een heeft hier meer gevoel voor en de ander daar... Zo begrijp ik bij het topic 'Meest schandalige opmerkingen' heel vaak niet waar iemand zich druk over maakt. Wat een gezemel. Daar heb ik dus echt geen gevoel voor. Ik maak vast geregeld een tactloze opmerking. Maarrr... waarschijnlijk wel eentje met weinig spelfouten.
Doe ik ook,net als de meeste nutteloze topics hier in de lounge Maar als jullie je hier amuseren doe maar hoor... ik ga wat spelen met mijn dochtertje...
Even een 'taalvraagje' tussendoor (om de boel een beetje on-topic te houden)... Ik ben soms ook echt een taalmiep. Ik heb een collega die dingen vaak niet goed opschrijft (de raam i.p.v. het raam en in begin i.pv. in het begin). Ik vind het altijd zo lullig om iemand steeds te corrigeren, dus dat doe ik ook niet altijd.. Ooit moest ik een scriptie maken en toen is mij gezegd dat er NOOIT een komma voor 'en' mag staan. Dit doe ik dus ook nooit meer sinds die tijd (ik heb er nog trauma's aan over dus). Nu zie ik best vaak dat mensen wel een komma voor 'en' zetten, mag dit nou wel of niet?
Dat vond ik nou een hele goede vraag! Ik dacht een paar dagen geleden hetzelfde. Ik heb op school inderdaad ook geleerd dat er nooit een komma voor 'en' mag komen te staan, maar soms lijkt de zin niet te kloppen als je het niet doet.... Marian
Als je geen 40 bladzijdes wilt lezen, moet je vooral niet komen blaten hier. - Het is toch bladzijdes i.p.v bladzijden?- Verder maakt niemand zich druk, dat doe jij vooral. Maar als het je zo stoort, open het dan niet, is ook veel beter voor je hart.
Nog één gevonden; "Volgende week krijg ik me nieuwe fiets." Als ik nu zeg: Zoek de fout in deze zin, dan weet ik zeker dat iedereen bonuspunten gaat scoren! Marian
Zeg aub hé Ik zit hier al een jaar op de site,heb nog nooit commentaar gegeven op zo een topic en nu wil ik eens MIJN mening zeggen en zegt ge da ik hier niet moet komen BLATEN Ik erger mij er niet aan hoe iemand hier schrijft Er is nog een april mama die schrijft hoe ze praat(ook een belgische) en waarom zou ik me daaraan storen? Nu even over het woord SOWIESO. Zeggen jullie dat met een S? Want wij hier zeggen het met een Z, Iedereen die ik ken zegt ZOWIEZO(dus hoe we het uitspreken,niet hoe men het moet schrijven ) Ik ben heel goed in Nederlands maar denk er echt op deze site niet bij na hoe ik een woord moet schrijven Normaal ergeren die topics mij niet,lach ik er eens mee,maar ik heb een slechte dag
Je schrijft sowieso met een s ja. En je spreekt het inderdaad uit met een z, dat is waarschijnlijk ook de reden dat het zo vaak fout gedaan wordt. OVer die komma voor/na de EN. Het mag volgens mij niet maar ook heb weleens het idee dat mijn zin niet klopt als er geen komma staat. Misschien ligt het aan de manier waarop je het woord EN gebruikt?