pff hou maar op ik woon hier nog niet zo lang ben eigenlijk een Zeeuwse, maar wat er hier voor woorden omgeraaid worden! Naja de Zeeuwen kunnen er ook wat van hoor
ja erg is dat he, ik kom zelf uit noord-holland en moest echt wennen hier. Het lijkt wel of ze altijd in verleden tijd praten. Moet eerlijk zeggen dat ik mezelf er ook wel eens op betrap en het dus al aardig overgenomen heb.
Eeuh ben ik nou dom? Waar ga je heen? Dat zeg ik ook altijd....Wat klopt er niet? En idd de deur staat LOS apart haha
Volgens mij is het wel normaal Nederlands. Ik zeg het zelf ook. Bij de Aldi stond er iemand bij de kassa die vroeg of het product ook omgerolen kon worden. Geweldig! Het mooie was ook dat niemand reageerde. Tja, wie weet Betuws. Ze zeggen hier ook kwart over ach, hij dach, een gulf vruchtwater en weet ik wat voor een rare dingen ik allemaal hoor. Werkloos en werkeloos is ook iets wat veel mensen verkeerd gebruiken. En waar ik helemaal allergisch voor ben zijn mensen die het werkwoord 'doen' overal in misbruiken. Ze doen graag knutselen, ze doen het knopje even indrukken etc. Misschien is dit al allemaal geschreven, maar ik heb niet het hele topic gelezen.
Die wilde ik net zeggen ja! Dat is toch wel zo irri he! Ik kan dan nooit mn mond houden als iemand dat zegt, ik moet dan altijd verbeteren hihi
Vraagje: is het "met vakantie gaan" of "op vakantie gaan"? Wilde in een ander topic iets zeggen met "omstebeurt" erin. Ik dacht dat woord kan niet goed zijn. Dus opgezocht in de Dikke van Dale en het blijkt dat zoals hierboven staat inderdaad de juiste spelwijze is. Vind het een raar woord om op schrift te zien...meer spreektaal.