heen·gaan, ww., ging heen , ging heen, heengegaan , heen·ge·gaan bron: http://woordenlijst.org/zoek/?q=heengaan Groetjes, Didier
O ja ook jeuk: mensen die MAT zeggen in paats van meten Zo van "toen ze de maat van mijn ring MAT" aaaaaaaaaaaahhhh! Jeuk!
"Hullie hebben..." in plaats van "zij hebben.." Arrgghhh! En bij mijn ouders op het dorp: "Doet ie lache?" tegen een baby... "Ik heb gebid" in plaats van gebeden. Of is 'op het dorp' ook fout, hahaha.
Ik heb altijd een pak in de kast staan dus ik zal s even kijken..... En het antwoord is: panneNkoek En waarom.....tja ik weet het eigenlijk ook niet haha maar ja lekker zijn ze wel
omdat er meerdere pannen zijn. Als er ergens meer van zijn moet er een N bij. Dus bijv. KoeieNmelk (er bestaan meer dan 1 koe) Maar het is zonnebloem/ maneschijn (er is maar 1 zon/ maan, dus geen N)
FOUT! Dat was dus de oude spelling. Nu gaat het erom of het een samenstelling is van 2 zelfstandige naamwoorden waarbij elk zelfstandig naamwoord een meervoudsvorm moet hebben. Zonnebloem en maneschijn klopt omdat beide 9zon & maan) geen meervoud kennen!
Jammer dames, de juiste vorm is MAT: me·ten, ww., mat , mat, gemeten , ge·me·ten Bron: http://woordenlijst.org/zoek/?q=meten Groetjes, Didier p.s. ik kreeg jeuk toen ik meette las dus ik moest het even opzoeken
Jij hebt mijn grootste taalergernis te pakken! Dat vind ik zoooo dom klinken. Mijn schoonma tegen mijn kinderen: doe maar even het glaasje opdrinken. En doe 'm dan maar even daar neerzetten. Aaaaaah.... 'Waar ga je heen' zeg ik ook altijd. Regiogebonden he... 8) Maar als ik weet dat het ECHT fout is zeg ik het niet meer. Nou ja... dan zal ik mezelf voortaan verbeteren, want zoiets krijg je er niet zomaar uit.
Dat klopt weer wel, want je bent op een eiland. Je bent dus OP Terschelling IN Oosterend b.v. Groetjes, Didier
Ik las net DE guppie. Het is toch echt HET guppie! Ik heb "guppie" net opgezocht, het woord bestaat niet eens. Ik twijfelde namelijk over of het de of het guppie is. Guppy bestaat wel. Dan is het overigens inderdaad DE guppy. Groetjes, Didier
Even voor de taalkenners onder ons: is uitborstelbaar 1 woord? (ik kom er niet uit, ben aan het werk en dit woord moet op een verpakking van gellak komen)