Okee, nog een. Is het 'een hele lekkere taart' of 'een heel lekkere taart'? volgens mij is 'een hele lekkere taart' een taart die niet kapot is gevallen en 'een heel lekkere taart' een taart die héél lekker is! Ik heb toch zo'n trek in taart... Amber
Je kunt het ook nog zo uitleggen; Je moet kijken als je iets op hebt.... Oftewel, bekijk het nog eens met een dronken kop!
Aha, gevonden, ben ik dus toch niet zo gek als ik dacht dat ik was 4. raar uit de bocht komen. Verassend en vreemd reageren. Bron: http://www.spreekwoorden.nl
Ik lees nog eens na wat ik geknipt en geplakt heb, maar op spreekwoorden.nl mogen ze ook wel eens nederlands gaan leren! verassend..........
Ja dat kan gewoon. Maar om dan verassend te reageren is wel heel cru... Laserogen misschien? Edit: jij had het al gespot.
Heee goed hoor! 8) Kick some ass. Ik ben net echt heel vaak nieuwschierig tegengekomen. Ik denk dat dit topic door sommigen stelselmatig wordt genegeerd. 8)
Ze komen (bij mij) pas in aanmerking voor plaatsing als ze vaak voorkomen of erg grappig zijn. Jaja, we leggen de lat wel hoog! Kom zeg, ik ben de spellingscontrole van je tekstverwerker niet...
Dit is wat ik gevonden heb, hij staat er neit tussen, maar klinkt mij ook wel aardig bekend in de oren hoor! gezocht op hoek -------------------------------------------------------------------------------- 10 spreekwoorden / uitdrukkingen gevonden 1. De eethoek schoonmaken. Tanden poetsen. 2. Het gezin is de hoeksteen van de samenleving. Het gezin is de basis van de samenleving. 3. Het gezin is de hoeksteen van de samenleving. Het gezin vormt de basis waarop de Nederlandse samenleving is gebouwd. 4. Hij heeft de hoek in de keel. Hij is verliefd. 5. De hoeken uithalen. Goed schoonmaken. 6. Hij is een hoekse kerel. Hij is een betweter. 7. Een ongeluk zit in een klein hoekje. Onverwacht kan er altijd ergens een ongeluk gebeuren. 8. Hij kwam plotseling uit de hoek. Hij kwam plotseling tevoorschijn. 9. Wijs bij de lui mal om een hoekje. In gezelschap doet hij zich netjes voor maar bij zijn maten (of bij de meisjes) is hij zo netjes niet. 10. De wind waait uit een andere hoek. De situatie is ineens veranderd. Bron: [i][url]www.spreekwoorden.nl[/i][/url]