sowieso

Discussion in 'De lounge' started by amaranta, Jun 20, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sim

sim Niet meer actief

nee niet voor dromen, dat staat niet

2. Mrijn

Mrijn Fanatiek lid

Nov 11, 2006
    2,853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    Ik heb het aangepast in mijn berichtje. Had dromen en maar omgedraaid...

3. Konijn

Konijn Niet meer actief

Ik zou de eerste 'maar' trouwens wegdoen. Nu staat er twee keer 'maar' en één keer is mooier (maar dat is een kwestie van smaak!). De betekenis van het eerste deel van de zin blijft dan even sterk:

Van sommige dingen dachten wij alleen te kunnen dromen, maar met jouw geboorte is onze grootste wens uitgekomen.

Ik vind het trouwens een mooi tekst!

Groetjes,

Esther

4. sim

sim Niet meer actief

aha! hihi

volgens mij gaat ook veel in het nederlands op gevoel hoor, met engels heb je veel meer vaste regels..eigenlijk vind ik nederlands veel moeilijker..

5. Elmo

Elmo Niet meer actief

Dat is ook zeker een optie!
    Loopt de zin dan nog wel even soepeltjes? In mijn oren klinkt het iets stroever namelijk....
    Zeur he ;)

6. Mrijn

Mrijn Fanatiek lid

Nov 11, 2006
    2,853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    Volgens mij kent het Nederlands net zoveel regeltjes alleen helaas ook erg veel uitzonderingen en erg weinig mensen die zich de regeltjes weten te herinneren. Ik denk dat ons schoolsysteem hier schuldig aan is... Ik heb op de lagere school alle regeltjes vast wel een keer langs horen komen, maar op de middelbare school zeker niet (of niet willen horen en er met ruime voldoendes mee weg gekomen). Toen ik daarna de lerarenopleiding Nederlands ging doen, wist ik niet wat ik hoorde aan regels en wetjes... Ik heb er nu nog steeds veel profeit van (werk als communicatieadviseur) ook al maak ik nog regelmatig fouten, vergissingen en uitglijers.

Ik vind het ook helemaal geen gek plan om HAVO en VWO scholieren met een onvoldoende voor nederlands, Engels of Wiskunde hun diploma niet te geven.

7. Konijn

Konijn Niet meer actief

Nou... ik had een 9 voor Nederlands en een 8 voor Engels, maar een 5 voor wiskunde. Het spreekt voor zich dat ik vind dat wiskunde niet onder deze regel zou moeten vallen. ;)

Hoe ben je van het onderwijs naar comunicatieadviseur gegaan? Dat lijkt me namelijk een erg interessante carriereswitch...

8. Mrijn

Mrijn Fanatiek lid

Nov 11, 2006
    2,853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    Ik heb na mijn prop. lerarenopleiding een commerciële bovenbouwstudie gedaan. Heb dus geen onderwijsbevoegdheid. Wie weet ga ik die ooit nog wel eens halen. Een baan als lerares is in Brabant makkelijker te vinden dan als com.adv...

9. Konijn

Konijn Niet meer actief

Elmo,

Ik vind het zelf mooier klinken (het was ook mijn eigen voorstel ;)), maar dat is helemaal niet belangrijk. Je moet het zo doen, zoals jij het zelf het mooiste vindt klinken!

Groetjes!

10. Elmo

Elmo Niet meer actief

Elmo vraagt raad!
    Wat vindt de rest...?
    Hihihi...denk dat ik het zelf ook wel mooier vind eigenlijk, ik moest even wennen denk ik :-D

11. Mrijn

Mrijn Fanatiek lid

Nov 11, 2006
    2,853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    Ik vind het zonder die eerste maar ook mooier. Het woord blijkt sowieso overbodig te zijn, dus zou het alleen al dáárom weglaten.

Ik heb trouwens een spuughekel aan gedichtjes op geboortekaartjes, maar hiervoor zou ik zelf bijna een uitzondering maken! Heel lief en mooi!

12. suusje

suusje VIP lid

Oct 7, 2005
    5,368
    0
    0
    Almere
    Ik vind het een leuke zin....

13. sim

sim Niet meer actief

ik vind m ook mooier!

14. Elmo

Elmo Niet meer actief

Thanks!
    Ik doe hem met 1x maar!

15. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

Aug 17, 2006
    4,862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    kwam ook net een mooie tegen

"Je kan inpreciepe gewoon de ha even bellen"

16. Miepie80

Miepie80 VIP lid

May 6, 2007
    8,101
    4
    0
    ;) Mrijn: profijt...

17. Mrijn

Mrijn Fanatiek lid

Nov 11, 2006
    2,853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    Damn, en nu kan ik natuurlijk niet meer wijzigen... :oops: :p :oops:

18. mijnimeel

mijnimeel Fanatiek lid

Nov 10, 2005
    2,343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Ook net ergens gelezen:
    "krijg er bloed onder mn nagels van!"

Whahaha!

19. mijnimeel

mijnimeel Fanatiek lid

Nov 10, 2005
    2,343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Ook net gelezen:

een soortemet bedrijfsplan

WTF is een "soortemet"
    en WTF is een "soortemet bedrijfsplan"

20. sim

sim Niet meer actief

denk dat diegene soortement bedoelde, weet niet hoe je dat schrijft en of het bestaat, maar het wordt wel eens in de spreektaal gebruikt..

Share This Page