Soortemet als in soort van...? Dat word inderdaad veel als spreektaal gebruikt en google het maar eens! Dan zie je dat erg veel mensen denken dat het een correct Nederlands woord is! Hahahaha Maar die van dat bloed onder de nagels krijgen is inderdaad helemáál geweldig! Hilarisch!
Ik heb nog steeds niet alles gelezen(73 pagina's zijn net te veel) maar ik snap niet goed waarom veel mensen toch eigenwijs willen zijn en op hun manier bepaalde woorden willen schrijven? Ik was vroeger ook echt een spellings freak, nu wat minder omdat ik al 10 jaar in spanje woon -en te veel in het engels en spaans denk-, en dat gaat niet ten goede van mijn nederlands! Ik ben juist wel blij om te zien dat er nog mensen zijn die nog weten wat ABN is! En mij weer een beetje op mijn tenen houden dat ik goed probeer te schrijven, ook ik reageer anders op een bericht vol met fouten, dan een goed geschreven bericht.
haha zo dat was nog net geen chinees nu ik mijn laatste berichtje doorlees.. het is laat, ik ben moe, ik ben benieuwd naar de correcte versie die ik ongetwijfeld morgen krijg te lezen!
Oké, omdat je er zelf om vraagt bij deze eerst je eigen stukje, daarna de geredigeerde versie: Ik heb nog steeds niet alles gelezen(73 pagina's zijn net te veel) maar ik snap niet goed waarom veel mensen toch eigenwijs willen zijn en op hun manier bepaalde woorden willen schrijven? Ik was vroeger ook echt een spellings freak, nu wat minder omdat ik al 10 jaar in spanje woon -en te veel in het engels en spaans denk-, en dat gaat niet ten goede van mijn nederlands! Ik ben juist wel blij om te zien dat er nog mensen zijn die nog weten wat ABN is! En mij weer een beetje op mijn tenen houden dat ik goed probeer te schrijven, ook ik reageer anders op een bericht vol met fouten, dan een goed geschreven bericht. Ik heb nog steeds niet alles gelezen (73 pagina's zijn net te veel) maar ik snap niet goed waarom veel mensen toch eigenwijs willen zijn en op hun manier bepaalde woorden willen schrijven. Ik was vroeger ook echt een spellings freak, nu wat minder omdat ik al 10 jaar in spanje woon en te veel in het engels en spaans denk. Dat gaat niet ten goede van mijn nederlands! Ik ben juist wel blij om te zien dat er nog mensen zijn die nog weten wat ABN is en mij weer een beetje op mijn tenen houden dat ik goed probeer te schrijven. Ook ik reageer anders op een bericht vol met fouten, dan op een goed geschreven bericht. Ik vind je taalfouten alles mee vallen hoor! Groetjes, Didier
Nou dan ga ik ook maar mee schrijven in dit topic Kan me behoorlijk irriteren aan de msn taal van tegenwoordig, vind het gewoon zwaar irritant om te lezen. Neem dit topic: http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=61124
hehe dat viel dus nog mee.. afgezien van hoofdletters, punten, kommas en dat soort tekens, gaat het gelukkig best nog goed Maar met de tekentjes ben ik eerlijk gezegd nooit zo een ster geweest!
Die is inderdaad erg. Het is: Dan word ik met schele ogen aangekeken. (dus word zonder t) Groetjes, Didier
ik zat dan weer te denken van hoort die t er nu wel of niet bij, maar zat ik wel goed! hihihi Maar met schele ogen iemand aankijken is voor mij ook nieuw (ja of die persoon is echt scheel)
Iemand met schele ogen aankijken is een bestaande uitdrukking: iemand met schele ogen aankijken iemand afgunstig bekijken Bron: http://www.spreekwoord.net/cgi-bin/pdb.pl Ook met scheve ogen aankijken is een bestaande uitdrukking: met scheve ogen aankijken benijden, argwanend kijken Zelfde bron. Met scheve gezichten aankijken is geen bestaande uitdrukking. Groetjes, Didier
Juist Freewilly en daar had ik het over http://www.digischool.nl/ne/nt2/ltr_g/w936.htm Ik haalde ze naar mijn idee door elkaar, sorry! Van de uitdrukking "met schele ogen aankijken" heb ik ook nog nooit gehoord...