hahaha ja dat van guus meeuwis is idd waar hahahahaha ik zei ook al da klinkt ook raar zeg hahahaha nou moet ik wel zeggen dat ik ook wel eens dingen schrijf hoe ik ze uitspreek ik heb 20jaar in rotterdam gewoont en daar zeggen we dingen wel eens iets anders hahahahaha
Niemand wordt hier aangevallen. Overigens zeker niet iemand vanwie zijn moedertaal niet Nederlands is...... Bovendien maakt iedereen wel eens een grammaticale fout of spelfout, zelfs al heb je Nederlands gestudeerd! (en ik niet in de laatste plaats hoor! )
Ja, Wendy, en als je het niet alleen fout zegt maar ook fout uitvoert dan sta je behoorlijk voor aap, hahahahahahaha
Owja, toen ik ging trouwen zei (zij) de kapster tegen mij. "Jij trouwt toch in een topless jurk?" Ik zeg: Ja strapless ja.... :')
En in Limburg zeggen ze onder ipv beneden. Ik ga even naar onder. :s @Ayyildizf Ik ben de TS en ik ben ook een buitenlander, dat neemt niet weg dat ik heel goed op mijn spelling let. En het gaat vaak niet eens om spelling maar om zogenaamde weetwoorden. Daar is spellingtechnisch niks moeilijks aan. Zoals het woordje sowieso. Sowieso is een weetwoord.
En nu had ik vamiddag een oudergesprek, met een, laten we zeggen, ouder van de lagere sociale klasse. Praat zo plat als een deur. En begint over dr dochter....ja want hij dit en hij dat.... Dat is dus iets wat je hier in Brabant regelmatig hoort, dat ze het over 'hij' hebben terwijl het over een vrouw gaat.
@ roelie & renate 28: dat van dat liedje van Guus Meeuwis klopt! Heeft hij gedaan omdat zijn dochtertje nu in dat soort zinnen praat (en hij het in het liedje goed vond klinken uiteraard). Kleine ode aan zijn dochtertje dus, leuk he? Goed topic trouwens! Vroeg me ook al altijd af wat er nou zo moeilijk is aan sowieso...?
Ja en Branbanders zeggen ook wel eens uit in plaats van op, dus: "ik drink m'n koffie eerst even uit", haahaha
Me2, die heb ik nog nooit gehoord. Wat we hier wel zeggen is 'aanrijden' ipv vertrekken. Ik rij om 2 uur aan ipv ik vertrek om 2 uur.