Hoe laatste fles laten verdwijnen?

Discussion in 'Flesvoeding' started by Toke, Jan 15, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Toke

Toke Fanatiek lid

Sep 9, 2009
    1,000
    2
    36
    Mijn zoon van 10 maanden krijgt om 22:30uur nog een laatste fles van 150cc/5.
    Vaak wordt hij rond die tijd, soms drie kwartier eerder, uit zichzelf wakker. Even vaak moeten we hem er zelf voor wakker maken.
    Nou mag deze onderhand wel eens afvallen, maar hij wil hem dus eigenlijk nog best graag. Onlangs hebben we er al 30cc afgehaald. Hoe bouwen anderen dat af? Steeds een schepje minder todat hij er niet meer zo op rekent?

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik zou hem er gewoon niet meer voor wakker maken. Normaal gezien hoef je baby's die uit zichzelf doorslapen niet meer wakker te maken voor een voeding, zeker niet met 10 maanden.
    Wordt hij uit zichzelf wakker, zou ik inderdaad steeds kleinere flesjes gaan geven en dan zien wanneer hij weer komt. Is dat midden in de nacht, is hij er nog niet aan toe. Volg zijn behoeftes en dan komt het wel goed.

3. Janneke1979

Janneke1979 Actief lid

Dec 23, 2011
    448
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ik zou hem ook niet meer ervoor wakker maken. Wat je nog kunt proberen is, als hij wakker wordt, kijken of hij zonder fles weer wil gaan slapen. Als dat niet werkt zit je voorlopig nog vast aan die fles. Zelf vond ik het altijd erg gezellig, die late voeding, nog even met dat warme lijfje tegen je aan...

4. justme66

justme66 Fanatiek lid

Aug 22, 2010
    4,224
    0
    0
    hier ook niet meer voor wakker gemaakt en toen was het klaar.

5. Chiggy

Chiggy VIP lid

Aug 29, 2010
    12,876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik heb hem op een gegeven moment gewoon niet meer wakker gemaakt. Sliep gewoon lekker door tot de volgende ochtend :)

6. Toke

Toke Fanatiek lid

Sep 9, 2009
    1,000
    2
    36
    Jullie zijn het met elkaar eens dus! Dankjewel!

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Ik zou hem er ook niet meer voor wakker maken. Als hij het nodig heeft, wordt hij wel wakker. Maar als hij niet altijd zelf wakker wordt, dan zou ik het geen gewoonte laten worden.
    Lekker op zijn eigen behoefte vertrouwen ;)

8. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

Nov 13, 2012
    3,695
    2
    0
    Toen wij hem steeds wakker moesten maken voor zijn laatste fles hebben wij de fles van 18.30 verlaat naar 19.30 en hem daarna laten slapen.
    Hij is uit zichzelf door gaan slapen.. Gewoon proberen dus inderdaad.

Share This Page