Cyclus in de war?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Inkie27, 26 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

14 aug 2008
    2.101
    1
    36
    Hallo,

Ik heb helaas een miskraam gehad en er werd me verteld dat je ongi daarna op gang komt tussen ongeveer 3 en 6 weken..

Ik ben gaan vloeien met de miskraam op 8okt en op 11okt ben ik het vruchtje verloren. Het is er uit zichzelf afgekomen en bij controle bij de gyn op 14 okt bleek m'n baarmoeder helemaal leeg te zijn.
    Was "netjes" dus..

Na precies 3 weken na verlies van het vruchtje, 1 november, kwam er bruine afscheiding. Dat heeft 3 dagen geduurd best flink en dag 2 van de 3 zag ik een ietsiepietse rood. Na dag 3 niets meer.
    Zou dit de ongi kunnen zijn?

We wilden met een condoom vrijen tot de eerste ongi. Ik heb 1 nov dan maar even aangehouden voor de telling en na die 3 dagen bruinverlies geen condoom meer gebruikt.

Op 16 nov begon er weer wat bruinverlies.. het kwam af en aan.. Dan dagje wel, dan dagje minder, dan in de middag en in de avond weg, dan in de ochtend weg en in de middag weer terug.....
    Volgens de dokter toch een testje doen; deze vanochtend gedaan en was negatief.

Is m'n cyclus nu compleet van slag?
    Na het stoppen met de pil was ik 1 keer ongi geworden (ook raar, beginnend met 2 dagen bruin, toen weer paar dagen niks en daarna zette het door) De 2e ronde was ik al zwanger...

Ik word er onzeker van.. het zal toch wel goed zitten daar beneden of heeft die mk nu nadelige gevolgen?
    Bah!

Als ik moet tellen vanaf dat ik bloedingen kreeg (8ok) dan zou het vandaag precies 7 weken geleden zijn, vanaf het verlies vruchtje tellende (11okt) 7 weken en 3 dagen.
    Is dat normaal? Of is op 1 nov na precies 3 weken dat ik het vruchtje verloren ben toch een soort van ongi geweest en moet ik nu weer 28dgn tellen zodat NOD mogelijk op 29 zal zijn..

Ik snap het niet en vind het maar eng allemaal!

Alvast hartelijk dank voor een reactie!
    Inkie

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Inkie,

die 3 dagen bruinverlies vanaf 1 nov zijn geen ongesteldheid. Ook dat bruinverlies van 16 nov niet. het is helemaal normaal om na je miskraam een hele lange cyclu ste hebben, kan ook wle 8 of 9 weken duren. Het is heel vervelend omdat je niet weet waar je aan toe bent, maar je kunt nu niets anders doen dan wachten. Op een gegeven moment wordt je vanzelf weer ongesteld en zet het wel goed door (kan veel meer bloedverlies zijn dan je gewend bent, de eerste keer na een miskraam).
    Succes!

Mirjam

3. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

14 aug 2008
    2.101
    1
    36
    Bedankt Mirjam voor je antwoord.
    Heb ik dan toch een ei?
    Heb vanochtend getest en de test was negatief.
    Heb wel sommige 'kwaaltjes' net als toen...
    Weet helemaal niet wat ik nu aan moet houden... welke datum.

x

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Inkie,

of je wel of niet een eisprong hebt gehad deze cyclus weet ik niet, het kan wel. Als je over 2 weken nog niet ongesteld bent weer een test doen. Mochtje zwanger blijken te zijn (de kans is niet zo groot) dan zal een echo moeten laten zien hoe lang. Je hebt nu geen echte edlm namelijk.

Mirjam

Deel Deze Pagina