Wat vinden jullie kindjes leuke boeken vanaf 3 jaar? Zowel prentenboeken als voorleesboeken? Op zoek naar inspiratie voor het verlanglijstje van onze oudste dochter!
Fien en teun voorleesboeken Peppa voorleesboek Kikker boeken Dat zijn hier de successen op het moment
Kikker, de gruffalo was hier een echt succes. Die kende hij uit zijn hoofd en deed als of hij las, zo schattig maar vertelde precies de tekst haha. Dikkie dik vond hij ook erg leuk, sssst ik heb een plan Om voor te lezen pinkeltje , pluk van de petteflet, deel 2 van pluk, vos en haas.
pinkeltje en puk van de Petteflet al vanaf 3 jaar? Ik dacht altijd voor wat ouder pas namelijk, maar misschien herinner ik me ze niet goed.
Ja vaker wel maar onze knul is nog al vlot en vond lange stukken voorlezen helemaal fantastisch. Inmiddels 6 en we hebben al heel veel boeken voorgelezen. Je hebt ook pinkeltje die voor beginnende lezers zijn en dat is een stuk korter. Soms is het gewoon een kwe serie van proberen, is het te lang lees je nog lekker lang prentenboeken voor. Moffel en piertje is trouwens ook super. Net even op zijn kamer gekeken en het boek hoi hoi wat fijn hebben we ook heel veel uit voorgelezen. Dat is een verzamelbundel.
We hebben heel wat afgelezen, vooral Dikkie Dik, Bobbi boekjes, Boer Boris, en boeken van Kikker. Onze oudste is al een hele poos helemaal gek van dino's en daar hebben we ook behoorlijk wat boeken van gelezen (Peuzel in dinoland, ik ben bij de dinosaurussen geweest, en mijn grote dino zoekboek waren erg populair). Verder vond hij de boeken 'dit is een bal', 'over een kleine mol die wilt weten wie er op zijn kop gepoept heeft', en 'welterusten klein beer' helemaal het einde.
We hebben: Moppereend Coco kan het 3 boekjes van Klein Konijn Het grote Jip en Janneke voorleesboek Sst tijger slaapt
Bij mijn 3 jarige zijn de volgende favoriet: De kleine mol die wil weten wie er op zijn kop gepoept heeft. De gruffalo De gorgels Boekjes van borre Kolletje Pluk van de petteflet Kleine muis wil naar huis
Deze doet het hier goed: View attachment 678291 Voor 4 en 5 jaar heb ik ook heel veel uit gelezen voor de oudste. Die van 5 is mijn jongste zoon (3,5) nog net ff te jong voor. Als jouw kind is al 3 is zou ik die van 4 jaar doen.
Dikkie dik Kikker De boeken van muis Gonnie en vriendjes Mijn dochter is ook gek van zoek -en plaatjes boeken. https://www.bol.com/nl/p/mijn-allereerste-zoekboek/9200000040608135/?Referrer=ADVNLGOO002008J-G-114976562837-S-863060718199-9200000040608135&gclid=Cj0KCQiA34OBBhCcARIsAG32uvMele5735qnvz3QLRqz_7BdnPO58D7Zy9bcvuYSZfaOt0sKUE8_vLYaAtSaEALw_wcB https://www.bol.com/nl/p/mijn-allereerste-zoekboek/9200000062189780/?Referrer=ADVNLGOO002008J-G-114976574157-S-851936400896-9200000062189780&gclid=Cj0KCQiA34OBBhCcARIsAG32uvMZOKb5X5gcSn-quOSEGLoBnmRF5DcYnqYrxLEwSL6UWFoV4WT9M2caAjyWEALw_wcB
Hier ook iemand die gek is op boekjes lezen. Hier zijn een hit: - Garage Gust - Woeste Willem - Dikkie Dik - Een dikke vette pannenkoek - Gruffalo - Hè wie zit er op de wc En ook nog leuke seizoens boekjes
De gruffalo, deel 1 en 2 Boer Boris Floddertje Borre Kikker Nijntje/Dick Bruna Mama kwijt We hebben er een geitje bij Hé, wie zit er op de wc De mooiste vis van de zee
Hier lezen we de disney boeken vrij veel, nu ook t boek van kleine welp. Lazen Dribbel maar dat boekje is confetti geworden... * huil * Ik ben zelf helemaal van Richard Scarry maar vertrouw mn dochter er nog niet mee (scheeeeeur). Dus die blijven nog even in de kast.
Kleine aanvulling: Disney boeken kan je voor een prikkie bij de kringloop halen! Is nu ook een website in de lucht: kringshoppen.nl niet alle kringloopwinkels staan er op, qua boeken voor kinderen staat er ook niet veel nog, maar er is een start.
Mijn zoontje van net drie is erg fan van: Kleine trein gaat op reis André het astronautje Ik zou wel een kindje lusten En het zoekboek van Dikkie Dik.
Hier is Dikkie Dik idd favoriet, zowel bij mijn zoon van 2.5 als mijn dochter van 6 jaar. We lezen nu al meer dan een week Boems pats! van Dikkie Dik, hier vragen ze elke avond om. Maar ook de andere boeken van Dikkie Dik vinden ze erg leuk. Daarnaast vinden ze ook 'Gewoon zoals je bent' (wat ik zelf ook een mooi boek vind vanwege de boodschap die er in zit, al zal een kind van 3 dit nog niet doorhebben) en Dikkertje Dap erg leuk.
De favorieten waren hier rond die leeftijd: Ik zou wel een kindje lusten De Gruffalo Het kind van de Gruffalo Joris en de draak Pas op, dit boek bijt Tommie de Keukenprins Tyrannosaurus Drup De gigantosaurus Slaap maar fijn, bouwterrein Volg die auto! De leeuw in de muis Laat los, Koala Draak Dries Boer Boris Elmer Nijntje Jokie