.. je hoort dat je broertje vreemd is geweest en je haar kent en ze is zwanger. Maar je broertje wil niks van het kindje weten?
Ik zou mijn broertje zeggen dat ie een slappe zak is, en hem verder laten voor wat hij is. Uiteindelijk is het zijn keuze, maar ik zou wel mijn mening geven. Denk dat ons contact dan ook anders zou worden...
Poeh, lastig... Wat wil je zelf? Ik heb zelf in de situatie gezeten dat vader niks van zwangerschap en kind wil weten. Ik had het op prijs gesteld als zijn familie wel betrokken hadden willen zijn of wat van hun hadden laten horen, maar dit is zo persoonlijk....
ik had m s goed tegen zne bol geslagen me nen telefoonboek ,maar ja dat zullen de hormonen wel zijn zeker
Zo, die kreeg van mij de wind van voren! Dan zou ik 'm echt laten weten wat een ongelovelijke l*l en slapjanus ik 'm zou vinden! Een vent tijdens de daad is ook een vent als er een kind van komt. Verantwoordelijkheid nemen voor je eigen daden staat bij mij hoog in het vaandel en je kind de dupe laten worden omdat jij er toevallig geen zin in hebt, vind ik echt heeeeeeeeeel erg om van te kotsen!
Ik zou het wel triest vinden maar mij er verder totaal niet mee bemoeien eigenlijk..... Hangt er ook maar net vanaf hoe je familie band is enzo.
Zo denk ik er ook over hoor. Nu heb ik niet echt een goede band met mijn broertje maar ik heb tegen haar gezegd (en ook tegen m'n broertje) welke keuze hij ook maakt, het kindje toch mijn neefje of nichtje is en die zijn altijd welkom! Vind t ook heel erg hoor!
jeetje wat een reacties ik zou eens met je broertje praten, is het wel van hem, en zou de situatie aan hem voorleggen zoals die is mocht het van hem zijn, er komt een baby die affaire kan hij toch niet meer geheimhouden hier ook een keer meegemaakt dat een meisje zei van mijn broertje zwanger te zijn, ware het niet dat zij bij de echo al 8 maanden zwanger bleek en pas 2 maanden met mijn broertje een relatie te hebben
Ik zou eerst,even geshocked zijn en daarna hem toch wel even duidelijk maken wat de situatie ook is, dat het niet een stuk speelgoed is ofzo.
hoe kan je t verschil nu niet zien tussen iemand die nog geen 2maand zwanger is of iemand die al bijna op bevallen staat?
Pff jeetje wat een gemene streek van hem.. Maar volgens mij heb je hem dat al wel duidelijk gemaakt? Ik zou persoonlijk echt heel boos zijn en m met van alles om z'n oren slingeren. Had ie maar niet met haar in bed moeten duiken! Waarom heeft ie dat gedaan? En dan zonder condoom....! Heb het zelf meegemaakt helaas in de schoenen van het meisje in kwestie...
Ik begrijp hier alle reacties, maar het is en blijft zijn keuze. Ik weet niet hoe jullie band is, maar je kan er zeker over in gesprek gaan.
Tja de grove aanpak zal toch niet zo veel opleveren hoor. Denk een goed gesprek, waarbij je naar zijn kant luisterd. Begrip toont dat hij niet wil dat zijn relatie er onder te leiden krijgt bijvoorbeeld. Dan toch de voors en tegens eens bespreken. Ik heb een goede band met mijn schoonzus, als hij het zelf niet zou vertellen zou ik toch zeggen dat ik daar moeite mee heb en ik het vertel als hij het niet voor ... vertelt. Zoiets. Vindt het al wel goed dat je aangeeft wel open te staan voor het kindje. Sta ook (hoe lastig dat klinkt) open voor je broer, als je hem steun biedt heb je de grootste kans dat hij het juiste doet.
Pfoeh.. wat een kl*te situatie! Dit zijn van die dingen waar je niet in wil raken, maar waar je toch iets mee 'moet' voor je gevoel! Ik zou hem nergens mee om zijn oren slaan , alleen met mijn teleurstelling, dat komt vaak toch 'harder' aan. Maar zou ook zijn kant van het verhaal laten vertellen en hem zeggen dat ik hem steun en een tante zal zijn voor de kleine, hoe dan ook.. tja, voor de rest is en blijft het zijn keuze..