Zijn jullie er open over? Ik twijfel, we hebben 4 dochters 11.9.5 en 3 jaar, die ik van te voren wel wil inlichten zodat ze zich kunnen voorbereiden, ze zijn al maanden bezig met de geboorte en gezien ze die dag ook door kennissen worden opgevangen wil ik hen sowieso lang genoeg vooraf voorbereiden . Risico is wel dat ze het uit enthousiasme tegen anderen vertellen. Lijkt me ook fijn als anderen meeleven e.d. maar ik twijfel nog, ik ben doorgaans heel open, maar misschien is dit ook raar. Wat doen jullie/zouden jullie doen?
Wij hebben het met de ks alleen aan onze ouders verteld en daar ben ik wel erg blij mee. Lijkt me niks om continu berichtjes of telefoontjes te krijgen van iedereen of de kleine er al is. De ks liep ook een stuk uit, dus als mensen dan maar niks van je horen gaan ze zich alleen maar zorgen maken. Niet fijn als je je daar ineens op moet focussen terwijl je met iets heel anders bezig bent!
Ik mocht bij mijn laatste zwangerschap ook kiezen, keizersnee op 31 mei (38+5) of inleiding als de bevalling nog niet begonnen was op 14 juni (40+5). Ik heb met vrienden gewoon die data en alle opties besproken. Familie heb ik niet, dus dat is niet van toepassing. Uiteindelijk koos ik ervoor om het normaal te proberen, dus op 31 mei een aantal bemoedigende berichtjes van anders had je hem nu in je armen gehad maar ik ben trots op je dat je niet de makkelijkste weg kiest, nog maximaal 2 weekjes, zet hem op! Ik heb met mijn vrienden ook echt afgeteld tot de dag van de inleiding. Tot het lot anders besloot en mijn zoon een dag ervoor spontaan geboren werd Ik vond het wel zo fijn dat men wist wanneer het zover zou zijn. Snap niet waarom je dat zou verzwijgen.... Als 1 van mijn vriendinnen de datum niet wil noemen maar opeens wel aankomt met verrassing het kind is gehaald en ik wist al een paar weken dat het vandaag zou gebeuren! Dan zou ik ook denken van euhhhh waarom heb je dat niet gezegd Vooral bij een keizersnee is het zeker dat het kind díé dag geboren wordt, dus dan is het toch fijn als je beste vrienden weten dat ze die dag vrij kunnen houden om in het ZH langs te komen
ik heb geen datum en krijg och iedere dag appjes, berichtjes en telefoontjes met is de baby er al! ik wilde dat ik een inleidingsdatum had misschien kreeg ik dan wat meer rust. hihihihi
Wij vertellen de datum wel, het tijdstip niet. Vind het fijn om een beetje de spanning te kunnen delen. Ik ben ook niet bang voor irritante berichtjes of wat dan ook, dat scheelt wellicht ook.
Is het een idee dat je jouw dochters en je (schoon)ouders inlicht over de datum? Ik neem aan dat de meiden ook ergens naar toe moeten als het zover is. En in de tussentijd kunnen de meiden er dan met hun opa en oma over kletsen
mijn familie en schoonfamilie wisten dat ik ingeleid werd. achteraf gezien had ik het niet moeten vertellen want vriend en ik werden de héle tijd geappt over de gang van zaken! en tot slot ging zelfs mn moeder béllen precies tijdens het persen omdat ze het allemaal wel erg lang vond duren.
Met 39 weken ben ik ingeleid en heb het vrienden en familie gewoon verteld. Had een k** zwangerschap en was zo blij dat ik er vanaf zou zijn, en had sowieso al veel appjes om het vol te houden... Ik zat/zit er niet zo mee. Als je tijdens de bevalling geen telefoon wilt kan je hem ook uitzetten!
Ik heb het wel verteld, maar mijn inleiding was na 2 dagen ivm gebroken vliezen.. ik heb de avond ervoor in een social shutdown gegaan haha.. heerlijke rust.. Waarom vertel je het niet de dag van tevoren? Of 2 dagen?
Ik vertel wel gewoon dat ik met 40 weken word ingeleid als het nog niet vanzelf is begonnen. Word nu ook al platgebombardeerd met berichtjes of ze nog op dr plek zit en of ik al iets voel... Het enige verschil is dat ik tijdens de weeen lekker m' n telefoon uitzet
Wij weten de datum van inleiding ook al, maar op onze ouders en dochter na, hebben we het aan niemand verteld. Ergens hoop ik ook gewoon nog voor die tijd spontaan te bevallen. Bij onze dochter werd ik ook ingeleid, maar lag ik ook al een week in het zh dus toen hebben we het wel verteld. Het duurde alleen ook nog 3 dagen voor ik beviel en op een gegeven moment was ik wel klaar met alle berichtjes hoe het ging en of ze er al was en zelfs op de dag zelf waarom het zo lang duurde e.d. Nu gaan we dat dus anders doen!
Mijn bevalling of keizersnede wordt ook geplanned (sorry ik moet nog even wachten ), maar ik zat dus ook met de vraag of ik het vantevoren aan alle 4 de ouders en schoonzus ging vertellen. Nu zijn mijn schoonouders heel relaxed, en mijn vader op dit vlak wat afstandelijk. Maar mijn moeder is een echte stresskip. Ze was laatst even bij mij thuis (niet op mij aan het wachten iig) toen wij er niet waren, ik had gezegd dat ik om half 2 wel uit mn werk zou zijn, en later dat het íets uitliep, maar om 14.10 had ze me al 3x gebeld en mijn man geappt waar ik was en of er iets ernstigs met me gebeurd was... In dat soort rituelen heb ik dus geen zin op de dag van mn bevalling. Niet alleen voor mij maar ik vind het ook zielig dat zij zich zo opwindt terwijl er nix aan de hand is. Haar bevalling duurde ooit 3 uurtjes, dus alles wat langer duurt wordt haar denk ik teveel. Ik heb nog even om er over na te denken, maar ik lees hier even mee alvast
Dan zou ik het niet doen mama1981. Hier gelukkig niemand die ik er voor aan zie te gaan bellen, of langskomen. Het is in mijn geval meer dat de kinderen dan waarschijnlijk zo enthousiast zullen zijn, dat ze het op school tegen vriendjes en vriendinnetjes gaan vertellen en ook tegen de juf en zo.. met een beetje pech weet het hele dorp het dan. Anderzijds wil ik ze wel zeker een paar dagen van te voren op de hoogte brengen zodat ze aan het idee kunnen wennen, een van mijn kinderen (de meest enthousiaste) heeft een autistische stoornis en is er heel erg bij gebaat als ze ruim van te voren weet wat er precies gaat gebeuren, zeker gezien die dag alles anders verloopt dan normaal met school, opvang en een heleboel andere dingen. Ik ga er nog even over nadenken hoe ik dat aan ga pakken. Ideeën blijven welkom.
Ik heb geen ervaring met autistische kindjes, maar is het een idee om hem/haar nu vast te vertellen wanneer het ongeveer is. Dus bijv het is een woensdag, dat je nu vast kan vertellen di/wo/do in die week? Of loopt hij/zij dan met alle spanning richting dinsdag?
Te vroeg vertellen is voor de jongsten (5 en 3) weer niet duidelijk, ik denk dat we het een dag of 4 van te voren vertellen.. Ik zal er wel bij zeggen dat ze het niet op school moeten vertellen, dan afwachten of het ze lukt.
Dit keer ga ik bevallen door middel van een geplande keizersnede. We hebben besloten om het tegen niemand te vertellen, ook al weten we de datum binnenkort, omdat het wordt gepland. Ik wil niet het risico lopen dat iedereen gaat lopen bellen, appen, enz. Wil gewoon de rust hebben. Zit ook niet op allemaal bezoek te wachten direct na de keizersnede. Vorige bevalling vond ik het prima dat alleen ouders en mijn broertje kwamen. We hebben natuurlijk al een zoontje en die willen we ook in alle rust laten wennen aan de nieuwe situatie. Hem zeggen we de avond ervoor wel dat mama naar het ziekenhuis gaat en dan de baby er dan ook zeer binnenkort is. Tegen die tijd heeft hij vakantie, dus het doorvertellen ben ik niet zo bang voor. Degenen die op ons zoontje passen, zullen alleen weten wanneer de keizersnede is, maar we hebben hen ook wel verteld dat het niet de bedoeling is dat ze het aan de grote klok gaan hangen.
Wij hebben het bij de eerste wel verteld. Had hele nare laatste weken van mijn zwangerschap en en daarbij ook veel steun van mijn familie gehad. Ze hebben zo meegeleefd (meegaan met ziekenhuisbezoeken etc.) dat ik het ook raar zou vinden om het niet te vertellen. Ook vrienden, collega's en buren wisten het allemaal. Mijn vriend werd toen ie thuis kwam na de bevalling ook heel fijn opgevangen door de buren. Op zich vond ik het wel jammer dat iedereen de datum al wist. Het spontane/de verrassing was er helemaal af. Iedereen wist al dat we een meisje kregen en de geboortedatum wisten ze ook al. We weten nog niet wat we nu gaan doen. Ligt er helemaal aan hoe deze zwangerschap gaat verlopen.
Ik had aan mijn ouders wel verteld dat ik zou ingeleid worden, uiteindelijk werd het vanwege een hoge bloeddruk 2 dagen eerder. Mijn ouders, zus en schoonouders hebben we toen wel ingelicht. Ik ben 's nachts bevallen en moest daarna nog naar de OK vanwege complicaties. Mijn moeder had toen wel al mijn man gebeld 's ochtends om te horen hoe het ging en dus tegen de tijd dat ik weer een beetje bij mijn positieven was stonden mijn zus en moeder aan mijn bed. Ik was toen wel heeeeel blij dat zij er waren!