Huishoudelijk werk topic

Discussie in 'De lounge' gestart door Glass, 8 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Glass

Glass Fanatiek lid

29 mei 2017
    2.201
    1.056
    113
    Vrouw
    In het andere topic las ik over een aantal van jullie die net als ik in de thuiszorg werken, als huishoudelijke hulp.

Het leek me wel leuk om een topic te openen over dit werk, wat vind je leuk, wat het minst leuk. En gekke dingen die je mee hebt gemaakt natuurlijk.

2. Glass

Glass Fanatiek lid

29 mei 2017
    2.201
    1.056
    113
    Vrouw
    Ok ik begin :)

Leuke ding vind ik nu na 2 jaar werken dat een vaste cliënt ineens voor de deur stond met gebakjes. Ik had verteld dat ik jarig was, dus hij kwam voor mij en gezin gebakjes brengen. Zo lief!
    Ook met sinterklaas, kerst ed krijg ik een kleinigheidje.

Bizar:

Tijdens inval werk kreeg ik geen pauze / drinken aangeboden. Na 1,5 uur kreeg ik toch wel dorst dus vroeg ik even om pauze en wat te drinken.
    Kreeg ik een glas water, (nou ja dat is nog prima) en die mocht ik opdrinken... op de trap.
    Ik mocht niet op hun bank zitten, want ik was maar een schoonmaakstertje en de bank was voor belangrijke personen.

Ik voelde me toen zo voor lul gezet dat ik heb gezegd dat ze dan zelf maar moest gaan schoonmaken en ben naar huis gegaan,

Casara, LolaBloem, Vitamientjuh en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. Marchella

Marchella Niet meer actief

:confused::eek: the fuck!?!?:confused::eek:

4. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.280
    25.751
    113
    OMG :eek::eek::eek:. Wil je de volgende keer beginnen met het bizarre? Ik werd al helemaal vrolijk van het eerste stukje, om compleet in shock te raken van het volgende. Wat ongelooflijk bizar! Maar wat goed dat je bent weggegaan! Respect hoor! Niemand verdient zo’n behandeling...

Syane, Emama, Ysabella en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    :eek:

Ik had eerst mooi mijn kontafdruk achtergelaten op die bank voordat ik de deur was uitgelopen. Ongeloofelijk dat er zulke mensen bestaan:confused:

louan, Emama en Ysabella vinden dit leuk.
  6. Glass

Glass Fanatiek lid

29 mei 2017
    2.201
    1.056
    113
    Vrouw
    Haha ja gelukkig zijn er meer leuke ervaringen dan vervelende! Anders zou het wel heel vervelend worden :p

7. Neilia

Neilia Niet meer actief

Ik ben huishoudelijke hulp in een verzorgingshuis.

Hoewel ik dit werk niet mijn hele leven wil gaan doen vermaak ik me prima.
    De mensen zitten wekelijks letterlijk te wachten tot ik langs kom zodat ze een gezellig praatje kunnen houden.
    Van 1 vrouw krijg ik elke week een doos chocola :D

Het nadeel.. ik moet 2x pw om 07:30 beginnen en dat is een behoorlijke chaos ‘s morgens met de kinderen.
    Mijn vriend is vrachtwagen chauffeur en moet hooguit om 06:00 uur beginnen dus ik moet ‘s morgens altijd zelf opstarten met de kinderen.

8. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.505
    14.003
    113
    Vrouw
    :eek: Ik had dat glas water over die bank gekieperd, met als het even kom een fles limonade siroop er overheen! Zijn ze nou helemaal betoeterd?! :mad:

Marchella vindt dit leuk.
  9. Neilia

Neilia Niet meer actief

:eek: Wtf

10. Glass

Glass Fanatiek lid

29 mei 2017
    2.201
    1.056
    113
    Vrouw

oh dat lijkt me pittig ja. mijn man is ook altijd al vroeg weg, maar hij neemt dan onze jongste mee naar opvang en ik breng dan de oudste naar school.
    dan werk ik precies in haar schooltijd.

ik heb ook een tijdje in een verzorgingshuis gewerkt, vond ik ook best leuk!

11. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.043
    16.551
    113
    Met de bizarre dingen heb jij zeker weten de kroon gespannen in je eigen topic.:roflmao:

Wat heb je er toch een stelletje gekken tussen zitten. :eek:

12. Glass

Glass Fanatiek lid

29 mei 2017
    2.201
    1.056
    113
    Vrouw
    Haha nou ik kan er wel om lachen hoor.

Ook een leuke van huidige cliënt, ik vroeg haar of ik een velletje keukenrol mocht om mijn fruit op te leggen. Ja dat mocht, maar dan moest ik de week erna een nieuw velletje meenemen.

Een andere van haar: warm weer, ze had dorst en of ik drinken wilde inschenken. Ze zegt, doe mij maar die coolbest mango. En schenk voor jezelf maar een glas water in..
    (Erger was, ze had letterlijk 10 pakken in de koelkast).

Chocolat en Syane vinden dit leuk.
  13. Flamingooo

Flamingooo Niet meer actief

Bizar hoe mensen met elkaar omgaan en dan helemaal met mensen die je komen HELPEN!

Niet helemaal hetzelfde maar toen hier de mw. van de hielprik kwam, aan het eind van de dag, en ik vroeg of ze koffie of iets anders wilde, zei ze dat ik de eerste was die dat aanbood die dag! Ik vond dat zo vreemd. Ik bied echt iedereen iets te drinken aan. Nog net niet aan de pakketjesbezorger maar mensen die echt binnenkomen krijgen altijd iets aangeboden.

LolaBloem, Vitamientjuh en Syane vinden dit leuk.
  14. smax

smax Fanatiek lid

15 feb 2018
    1.955
    1.042
    113
    Vrouw
    Ik heb na mijn examen op de middelbare school schoongemaakt in een bejaardentehuis (heet dat nog zo??). Op een afdeling woonden mensen die dement waren.

Op een ochtend kwam ik op de kamer van een meneer. Meneer was weg. Lag niet meer in zijn bed waar die zou moeten liggen. Wij zoeken waar hij was.

Was hij bij een andere dame die een deur verderop sliep in bed gekropen.
    Kort daarna nog een keer en toen moest meneer ergens anders naartoe/wonen.

Syane vindt dit leuk.
  15. Frutsel04

Frutsel04 Actief lid

14 apr 2014
    220
    58
    28
    #15 Frutsel04, 8 jun 2018
    Laatst bewerkt: 8 jun 2018
    Hoeveel uur moest je werken dan?
    Toen ik zelf in de thuiszorg werkte was het altijd drie uur per cliënt. En met vrijwel geen enkele baan, ook andere branches dan schoonmaak, heb je met drie uur werk perse recht op een pauze. Even wat drinken moet natuurlijk wel kunnen, dat is ook zo gebeurd.

Belachelijk dat je niet op de bank mocht zitten! Ik mocht een keer niet naar het toilet bij een cliënt, terwijl ik die dag twee adressen had en tussendoor niet thuis kwam. Die mevrouw zag me ook echt als 'lager' dan zijzelf.

16. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Bizar!!

Ik heb ook in de thuiszorg gewerkt en nooit zulke rare dingen mee gemaakt.

Ik kreeg altijd drinken of zelfs eten aangeboden. Heb altijd naar mijn zin gehad en vond het leuk/dankbaar werk. Jammer dat er nu weinig werk in is. Ik zou graag wat willen doen binnenkort paar uurtjes per week maar lastig te vinden

17. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Ik heb het werk gedaan.

Ik moest een keer bij mensen thuis dweilen met een water die er volgens mij al maanden stond :eek:
    Was helemaal zwart dat water. Daar dweilde ze ook de plas van de hond mee op. (Ik mis nu echt een kots emoticon hier!)

In datzelfde huis zat de stront op de wcmuren en lagen de gebruikte klysma’s nog in de wasbak in de wc.

Ik was invaller daar en snap werkelijk niet waarom de vaste hulp niet aan de bel heeft getrokken. Ongelooflijk!

Keer een vrouw gehad die wilde dat ik ramen ging zemen buiten met -5!
    Nope...ga ik niet doen.

Maar gelukkig ook zoveel leuke dingen meegemaakt.
    Samen met cliënt naar Koningsspelen op tv kijken bijv.
    Zoveel attenties gekregen met mijn verjaardag, Pasen, sinterklaas, kerst enz.
    Er werd altijd aan mij gedacht. Zo lief!

Keer hele ochtend op zoek geweest naar de kat van de cliënt. Die zat ergens verstopt in huis. Nergens te vinden.
    Om er met naar huis gaan achter te komen dat ze door een raampje heen naar buiten is geglipt en lekker ligt te zonnen :roflmao:

En zoveel leuke verhalen gehoord.

Soms mis ik het werk wel maar wil toch niet meer terug.

Chocolat vindt dit leuk.
  18. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Ik werk nu jaar 13 in de thuiszorg, vanaf mijn 16 ook vakantiewerk gehad in de thuiszorg dus veel dingen mee gemaakt.

- één cliënte had katten en zij ging een keer de kattenbak schoonmaken op het aanrecht en tussen door deed ze de afwas en het schepje van de kattenbak deed ze gewoon tussen de afwas door in het afwaswater :eek:
    - zelfde cliënte gaf de katten zacht voer en plaatste het vorkje waar mee ze het geprakt had in het glas waar uit ik gedronken had. (ik hoefde geen drinken meer):eek:
    - een man die opzettelijk de boel versmeerde door over de w.c.pot te plassen en de kookplaat niet schoonmaakte want daar was de hulp voor.
    - volgens een oudere dame had ik haar jurken gestolen
    - een cliënt die altijd achter mij ging staan als ik aan het schoonmaken was.

-cliënten waar ik altijd wat van krijg met sint, en met mijn verjaardag neem ik lekkers mee.:thumup:
    - cliënt waar ik al jaren kom is dementerende maar altijd de vraag hoe het met mijn man en kinderen is, echt een schat maar door de dementie wel "lastig" aan het worden ik doe alles fout en zorg dat alles kwijt is, jammer dat ze toen de tijd bejaardenhuizen hebben laten verdwijnen.

19. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.552
    3.057
    113
    Oh wauw...

Ik doe het nu sinds deze week.
    Nog geen gekke dingen gezien behalve brandschone huizen waardoor ik mijzelf echt nutteloos voel :rolleyes:
    En een vrouw die haar vaste hulp totaal afbrandde:confused:

20. Ananashapper

17 apr 2018
    70
    42
    18
    Vrouw
    Ja die kreeg bij ons ook gewoon beschuit met muisjes! Dat had ze nog nooit gehad zei ze!

Deel Deze Pagina