Estrella is een chipsmerk in Zweden. Als je nooit in Zweden zou komen is dat natuurlijk geen probleem Bekijk bijlage 67853
Hihi ja je zei dat het met een A begon... en daarna kwam dat rijtje langs... Ik woon in Spanje ik zal eens een paar namen noemen van mijn collega´s. Elisabeth Martha Maria Marcia Aimara Nuria Dolores Gloria Ainhoa Inma Yanira Yasmina Soraya Edurne
Morena vind ik wel mooi maar dan moet je er wel zeker van zijn een donker kindje te krijgen hihi. Mijn man noemde voor dochtertje Esmer op (turkse versie morena) maar ik zei, zou raar staan als ze licht zou worden (uiteindelijk had het toch gekund want we hebben een donker kindje haha)
Morena (donker/bruin)vind ik ECHT geen naam. Okay als je niet weet wat het betekend en niet Spaans sprekend bent kan het misschien wel. Maar het is een bijvoeglijk naamwoord in mijn ogen. Ook hier in Spanje noem je hier de mensen met een donkere huidskleur morena/moreno.
Tja meningen verschillen. Hier (Turkije) wordt Esmer ook gezegd over een donker iemand (donker teint en haar). Maar ik vind het toch best kunnen als naam.
Esmer vind ik dan wel weer mooi, komt waarschijnlijk ook omdat ik geen turks spreek! en het gewoon mooi vind klinken.