Hallo!! Aangezien de pendelaars het merendeel pendelen voor een jongen en wij nog geen leuke jongensnaam hebben, ben ik een beetje aan het brainstormen maar kom niet echt verder. Misschien kunnen jullie me een beetje inspiratie geven?? Ons zoontje heet Remi en het liefst wil ik een naam die net zo leuk, stoer en lekker kort is als deze naam. Als het even kan, dan liefst een naam van ook vier letters en/of eindigend op een i of y. In elk geval een naam van max twee lettergrepen. Mag eventueel ook meer letters hebben hoor maar dan dus niet langer dan twee lettergrepen dus bv Bennie of Benny is ook goed. Ik ben zeer benieuwd naar de reacties. Alvast bedankt!! Liefs van Apekop.
ik wilde ook Dani zeggen. Vind Remi trouwens geweldig... was mijn 1e keus voor een jongen, maar vriend was niet overtuigd.. Leuke reacties op gehad?
Billy Boaz Cody/ Cory Dani/ Danny Ferry/ Ferdy Gary Harvey Henry/ Henri Jari Joeri Joey Jordy Kenji Lesley Levi Percy Randy Rudy/ Rudi Stanley Teddy Wesley Youri Zit er nog iets bij dat in je genre past?
Ja zeker veel leuke reacties gehad! Ik kende zelf al twee Remy's met y dus en dat waren leuke mannen/jongens. Dat speelt bij mij vaak wel mee hoor. Of ik iemand ken met die naam en hoe die persoon is, gek he? Bij ons is de naam Remi eigenlijk een combi van de naam van mijn zus en mij en dan de eerste twee letters van de namen. Vroeger waren mijn zus en ik erg close en hadden we een Remi-clubje. Vanaf dat de kinderwens er was, heb ik gezegd dat ik mijn zoon graag Remi wilde noemen als mijn partner het ermee eens was uiteraard. En na even erover nagedacht te hebben, was mijn partner het ermee eens gelukkig. Ik was erg blij met de naam en mijn ouders en zus vonden het ook zeer geslaagd haha. Heb zelfs nog een krantje van het Remi-clubje en een mapje waarin we gegevens hebben van de club bewaard en die staat hier nu in de kast. Erg leuk!
Boaz / Boas Dajo Dane Dave / Davy / Davey Duco Emiel Ferdi Ferry Gino Ichi Inci Isha Ivar Jari Jens Jesse Joah Joaz / Joas Jonah Jonan Jonne Joren Jorn Jurre Levi / Levy Lex Luc Marlijn Marlo Maro Mees Menno Milan Niek Niels Nilo Nino Noah Noury Olaf Quin(t) Rhobin Roan / Rowan Roben Rouan / Roewan Rowen Rowin / Rowyn Rubin Seb / Sebbe / Sep(p) / Seppe Silas Stan Stef Stefan Sven Thiaz / Thias Tije / Thije Timo Torre Tybo / Tibo Vico Victor Vigo / Viggo
Xavi Brody Santi Badi Bodi Rafi Riley Bailey Jordi Mauri Amauri / Amaury Raí Remzi Dimi(tri) Jelani Nuri Ezri Zimri Fadi Ferdi Ferri Gazi Gianni Geordi Ilay Imri Javi / Jayvi Jamy Jimi Jiri / Jirri Juri Jovi Lauri Luigi Micki Mihai Mykai / Mikai Savi Sergi Sami Semi Zeki Tomi / Tommy / Tommi Vinci Vini Xanti Daly / Daley Bobby Chevy Bentley Rory Odin Dion Otis Owen Oscar Kai Boi / Boy Misschien zit hier nog iets moois voor je bij?
Dames, hartelijk dank voor de suggesties! Er zaten zeker een paar leuke tussen en ook een aantal die ik zelf ook al had bedacht. Dit zijn de namen die ikzelf het leuxt vind: Codi Levi Jeremi (lijkt alleen qua schrijfwijze iets teveel op Remi) Micha (stond niet in jullie lijstjes maar wel leuk) De rest vind mijn vriend niet leuk. Die heeft helaas een erg onvoorspelbare moeilijke smaak.. Pff... Ben benieuwd of we er nog uit gaan komen. Tips zijn nog steeds welkom. Hoeft niet perse op een i of y te eindigen hoor. Mag ook ie zijn of gewoon heel anders maar wel met twee lettergrepen max. En het liefst maar op een manier uitspreekbaar en niet Arabisch klinkend oid haha.
Xavi Kick Juno Jari Luco Javi Rudy Keano Steven Mano Manuel Juro Ferry Lester Olaf Rune Ivar Jorick Tygo