Spaarchallenge 2020

Discussie in 'De lounge' gestart door SophieSoHappy, 7 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meintje

    meintje Fanatiek lid

    9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Ik vind die opbouw of afbouw in bedragen per week niet handig voor ons. Wij sparen maandelijks gewoon een vast bedrag en sinds wat extra.
     
  2. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Je mag je blog link gewoon plaatsen hoor :)
     
  3. edelweiss

    edelweiss VIP lid

    24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Proest 40 euro per week. Dat is 2/3 budget hihi.
    Maar ik heb wel een doel. Ik probeer iedere week 5 euro te sparen meestal lukt dat maar komende maand is de oudste jarig en moet ik dus wat extra boodschappen halen. Dus vanaf februari start ik.
     
    sillies en Evanesco vinden dit leuk.
  4. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.429
    4.857
    113
    Vrouw
    Is indd een bank ;)
     
  5. rijo

    rijo VIP lid

    5 mrt 2014
    5.144
    1.940
    113
    Je zou jezelf eigenlijk eerst moeten 'betalen', in plaats van sparen wat er overblijft. Ik weet exact hoeveel er aan vaste lasten af gaat en wat we nodig hebben voor boodschappen, de rest gaat op de dag dat het salaris wordt uitbetaald linea directa naar de spaarrekening.
     
    dreumesje vindt dit leuk.
  6. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.995
    5.821
    113
    Heb je dan nooit dat er een onverwachte rekening of spontane uitgave plaatsvind? Ik in ieder geval zeker wel elke maand :oops:
    Voor mij zou dat dus niet echt werken, omdat ik dan elke maand teleurgesteld ben in mezelf omdat ik het van de spaarrekening moet afhalen. :$
     
  7. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.995
    5.821
    113
    Ik spaar zegelboekjes btw voor de vakantie (uitgaven daar).

    Ik twijfel of ik genoeg discipline heb voor een spaarchallenge.:oops:
     
  8. popje

    popje VIP lid

    20 jul 2006
    7.337
    268
    83
    NH
    Ik doe dit ook, alleen dan begin ik met 52€ en wordt steeds elke week 1€ minder. Ik zet dan hele week het bedrag op de spaarrekening.

    Doe het ook met 0,25€ Alleen dan stop ik deze in de spaarpot, alleen heb ik niet veel kleingeld ....
     
  9. Petra82

    Petra82 Fanatiek lid

    10 jul 2008
    1.601
    1.320
    113
    Westland
    Ik heb vorig jaar ook spaarpotjes aangemaakt (Rabobank). Werkt als een trein! Je kunt "gewoon" sparen, maar ook spaardoelen doen. Dan geef je een doel, een bedrag en een einddatum in en dan wordt op die manier het "potje" gevuld. Omdat ik er echte doelen aan heb gekoppeld (fiets en zakgeld voor de oudste dochter, nieuwe kamer en zwemles voor de jongste dochter) maakt t het voor mijzelf veel "lastiger" om even wat terug te boeken naar de betaalrekening, dan dat ik het van een algemene spaarrekening af haal. Dus bij mij werkt t in ieder geval!
     
  10. Zwierezwaai

    Zwierezwaai Niet meer actief

    Wij leven op de rekening van de 20ste tot de 20ste. Alles dat ‘s avonds op de 19de over is, gaat naar de spaarrekening. Ik begin dus elke maand met 0€. Ik hou precies bij welke rekeningen er af gaan en pin het boodschappenbudget. Contant geld vind ik nog steeds veel inzichtelijker dan alles pinnen. We houden dan nog over en daar gaan alle incidentele dingen vanaf zoals een extra rekening, cadeautjes, kinderen die plots uit hun schoenen groeien, geld voor het OV. (Geen auto) en wat dus overblijft op de rekening gaat dan naar de spaarrekening. Soms is dat niks. Soms €300.
    Kleingeld dat over is van het boodschappenbudget gaat in een potje. Als we dan een maand wat duurder uit zijn met de boodschappen dan kan het daar uit aangevuld worden.
     
    Orchid24 vindt dit leuk.
  11. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.809
    32.714
    113
    Op de dag dat het salaris wordt gestort maak ik het spaargeld over. Ik reserveer ook altijd wat voor onverwachte uitgaven, maar zo vaak heb ik die niet trouwens?
    Soms haal ik wel weer wat terug, maar dat vind ik dan niet erg.
     
    rijo vindt dit leuk.
  12. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.809
    32.714
    113
    Haha ik niet. Ik spaar inderdaad wel de zegelbeokjes van de plus. Ideaal.
     
  13. SophieSoHappy

    SophieSoHappy Bekend lid

    18 apr 2016
    696
    629
    93
    Vrouw
    Jazeker, valt gewoon onder het depositogarantiestelsel. Eraf halen gaat net zo makkelijk als erop zetten. Maar omdat het een andere bank is, duurt het wel een dag voor je het hebt. Net zoals je van bijv. Abn geld zou overmaken naar de ING bijvoorbeeld.
     
  14. SophieSoHappy

    SophieSoHappy Bekend lid

    18 apr 2016
    696
    629
    93
    Vrouw
    Had ik gedaan en mijn bericht is aangepast en de link verwijderd door beheer.
     
  15. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.248
    5.202
    113
    Wij houden elke maand wel over eigenlijk, dus als het bedrag op de betaalrekening te hoog wordt, boek ik wat geld over naar de spaarrekening. Niet heel gestructureerd sparen misschien, maar werkt prima voor ons. We zijn wel op zoek naar een nieuw huis, dan worden onze maandlasten wel hoger, misschien dat we dan wel wat kritischer zullen kijken (hoewel we geen hele gekke uitgaven doen hoor).
     
  16. princess79

    princess79 Bekend lid

    17 mrt 2011
    892
    66
    28
    Vrouw
    Geen challenge hier, wij sparen maandelijks al een vast bedrag
     
  17. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Huh @Beheer waarom??
     
  18. Damali

    Damali Fanatiek lid

    18 aug 2008
    1.236
    170
    63
    Leuk!!
    Ik doe mee aan de 52 weken challange. Verder doe ik ook 25 euro per week sparen.
    Wil eigenlijk ook een bepaald percentage sparen van alles wat ik pin. Maar kan dat niet automatisch instellen. Dus kijk nog even wat handig is. Wil je me je blog sturen in :)?
     
  19. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.125
    2.852
    113
    Omdat er in haar blog reclame staat. Daarmee valt het onder commerciële website.
    Het plaatsen van berichten en verwijzingen met als doel het promoten van geheel of gedeeltelijk commerciële websites is niet toegestaan.
     
  20. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.995
    5.821
    113
    Ik heb vandaag bijv. een bericht van mijn zorgverzekering dat ik een stukje eigen risico moet betalen. Dat is van een recept ophalen bij de apotheek in augustus. Het is maar een 10tje, maar dat soort dingen hou ik echt niet bij. En zoiets heb ik elke maand eigenlijk wel :)
     

Deel Deze Pagina